Când îi dăm bebeluşului broccoli?

De la ce vârstă îi putem da bebelușului broccoli?

Broccoliul are un conținut bogat de vitamina C și este o sursă importantă de fibre solubile. Acest lucru îl transformă într-un ingredient perfect pentru mâncărurile de copii. Această legumă nu ar trebui introdusă în diversificarea alimentației bebelușilor printre primele, deoarece poate provoca balonare. Vârsta propusă pentru introducerea broccoliului în alimentația copiilor este de 8-10 luni. Dacă bebelușul a avut probleme digestive, ar trebui să așteptați mai mult până când să introduceți broccoli în dieta sa.

Beneficiile broccoliului

Întărește sistemul imunitar

Broccoliul este o sursă importantă de vitamina C, ajutând la întărirea sistemului imunitar. Vitamina C este cunoscută pentru rolul vital pe care îl are în îmbunătățirea sistemului imunitar și menținerea sănătății copilului și a rezistenței la diferite boli.

Esențial pentru vedere

În afară de conținutul de vitamina C, broccoliul este și o sursă de vitamina A și beta-caroten. Acestea sunt esențiale pentru dezvoltarea vederii pentru copiii voștri. Alte elemente nutritive, precum fosforul, complexul de vitamine B din compoziția sa sunt perfecte pentru dezvoltarea vederii.

Luptă împotriva anemiei

Anemia este o afecțiune în cadrul căreia sângele nu are cantitatea necesară de hemoglobină. Hemoglobina este esențială pentru susținerea moleculelor de oxigen și transportarea lor la fiecare organ din corp. Fierul este un element important prezent în hemoglobină, iar lipsa acestuia poate rezulta în anemie. Consumul regulat cu broccoli reduce șansele ca cei mici să aibă anemie, datorită conținutului bogat de fier.

Sursă importantă de antioxidanți

Broccoliul reprezintă o sursă importantă de antioxidanți pentru organism, fiind un ingredient esențial în orice tip de regim alimentar, atât pentru copii, cât și pentru adulți. Legumele precum broccoliul contracarează radicalii liberi, care sunt produși în timpul metabolismului, și protejează țesuturile, celulele și ADN-ul.

Laxativ natural

Prezența fibrelor dietetice transformă broccoliul într-o legumă importantă pentru orgasnim cu proprietăți laxative naturale. Fibrele dietetice din broccoli acționează ca un agent de spălare, prin absorbția umezelii și curățarea impurităților din sistemul digestiv al copilului.

Ce tip de broccoli să alegi?

Atunci când alegeți broccoliul proaspăt, cumpărați întotdeauna broccoli cu buchețele uniform colorate. Acestea ar trebui să aibă culoarea verde închis, verde violet sau chiar culoarea salviei. Evitați buchetele cu o tentă gri, cele cu flori galbene sau zdrobite. Păstrați întotdeauna broccoliul proaspăt într-o pungă de plastic deschisă în frigider, în sertarul de legume. Îl puteți ține astfel pentru o perioadă de 4 zile.

Când gătiți broccoli, este preferabil să-l preparați la aburi sau sote cu ulei de măsline. Broccoliul poate fi gătit și sub formă de chiftele, iar aici puteți găsi rețeta: Rețetă de chiftele de broccoli

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație