Când îi dăm bebeluşului ceapă?

cand-ii-dam-bebelusului-ceapa-totul-despre-mame

De la ce vârstă îi putem da bebelușului ceapă?

Dacă gătiți de obicei acasă, ați folosit probabil ceapă în multe dintre preparate. Ceapa este la baza atâtor feluri de mâncare ce provin din toate colțurile lumii, încât mulți bucătari încep tocarea cepei înainte de a decide ce au de gând să facă. Motivul pentru care este atât de folosită este faptul că este ieftină, abundentă și extrem de aromată.

După cum vă așteptați, ceapa nu este recomandată printre primele alimente pentru copii, dar o puteți introduce, doar gătită, undeva în jurul vârstei de un an, când cei mici deja s-au obișnuit cu o serie de fructe și legume. Preocuparea pentru vârsta la care puteți să-i dați bebelușului ceapă nu vine din riscul unei alergii, ci de la efectul pe care îl poate avea asupra sistemului digestiv al copilului, deoarece ceapa poate provoca gaze.

Beneficiile cepei

Tratează anemia

Condițiile anemiei pot fi îmbunătățite prin consumul de ceapă, alături de zahărul jaggery și apă, deoarece se îmbunătățește conținutul de minerale al organismului, mai ales fierul, care este o parte esențială în procesul producerii celulelor roșii din sânge. Anemia, cunoscută și sub numele de deficit de fier, poate fi prevenită printr-un aport de ceapă în dieta celor mici.

Îmbunătățește sistemul imunitar

Fitochimicalele care sunt prezente în cantități semnificative în ceapă acțiunează a un stimulent pentru vitamina C din organism. Eficacitatea vitaminei C și, ulterior, a sistemului imunitar este amplificată atunci când se consumă ceapă, deoarece protejează sistemul imunitar împotriva toxinelor și diverselor organisme străine care pot provoca boli.

Ce tip de ceapă să alegi?

Ceapa galbenă

Cunoscută și sub denumirea de ceapă maro datorită culorii cojii sale, aceasta este de obicei cea mai ieftină și disponibilă pe tot parcursul anului. Cepele galbene sunt dulci și au un gust pregnant, fiind recomandat să le gătiți de obicei. Au cel mai mare conținut de sulf dintre tipurile de ceapă, ceea ce le oferă o aromă foarte puternică atunci când sunt negătite. Sunt bune pentru supa franțuzească de ceapă, ceapă caramelizată sau tocane.

Ceapa albă

O versiune mai palidă a cepei galbene, cea albă are un gust mai ușor și e mai dulce. Poate fi folosită pentru sos salsa, salate de cartofi, salate cu paste sau sosuri albe.

Ceapa roșie

Aceasta are gustul asemănător cu cea galbenă, cu toate că este de obicei considerată mai ușoară decât cea galbenă. Culoarea nu se va păstra dacă o gătiți, însă o puteți folosi crudă când cei mici cresc, în salate, burgeri și sandwich-uri.

La fel ca toate celelalte legume, ceapa ar trebui introdusă treptat în meniul copiilor, în doze mici și întotdeauna fiartă. Când fierbeți ceapa, aceasta devine mai ușor de digerat, iar acest lucru este exact ceea ce are nevoie copilul. Puteți adăuga ceapă la piureurile de legume cu morcovi, mazăre sau chiar cu orez. Întotdeauna amintiți-vă că ceapa crudă este mai dură și mai greu de digerat.

Când cei mici cresc, le puteți pregăti o gustare aromată, iar rețeta o găsiți aici: Rețetă de inele de ceapă

diversificarea-naturala-cel-mai-bine-pastrat-secret-al-parintilor~8094979

Pentru o diversificare fără stres, îți recomandăm cartea “Diversificarea naturală – Cel mai bine păstrat secret al părinţilor relaxaţi”, de Gill Rapely şi Tracey Murkett, pionierii diversificării naturale. Volumul poate fi achiziţionat din librăria virtuală TOTUL DESPRE MAME, dar şi din reţeaua librăriilor Humanitas.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație