Când îi dăm bebeluşului conopidă?

De la ce vârstă îi putem da bebelușului conopidă?

Conopida, precum și alte legume din familia cruciferelor, precum broccoliul și varza de Bruxelles, are un conținut bogat de fitochimicale, al căror rol este să prevină cancerul. Conopida reprezintă o sursă importantă de vitamina A, vitamina C și calciu. Această legumă este un plus pentru un regim alimentar sănătos, însă provoacă flatulență. Ca și în cazul broccoliului, conopida nu reprezintă o alegere bună în momentul când alegeți primele legume din diversificarea alimentației bebelușilor. În principiu, din cauza faptului că poate provoca gaze și este puțin cam greu de digerat de cei mici. Este recomandat să introduceți acest aliment în dieta copiilor la vârsta de 8-10 luni. Dacă bebelușul a avut probleme digestive până la această vârstă, mai așteptați o perioadă până să îi dați conopidă.

Beneficiile conopidei

Supliment de antioxidanți

Vitamina C este un important antioxidant regăsit în conopidă. Antioxidanții stimulează sistemul imunitar. Organismul nu stochează această vitamină, așa că este important să o consumați regulat. Vitamina C este, de asemenea, un element important care ajută organismul uman să absoarbă fierul.

Reducerea riscului de apariție a cancerului

Consumarea unor porții generoase de legume crucifere în mod regulat poate reduce riscul apariției mai multor tipuri de cancer. În studiile analizat, s-a regăsit un procent de 70% de reducere a riscului de cancer.

Formarea celulelor noi

Conopida este o sursă importantă de acid folic, care joacă un rol vital în formarea de noi celule în organism. De asemenea, ajuta la menținerea rezistenței celulelor roșii din organism.

Supliment de fibre

Conopida reprezintă o sursă importantă de fibre, care au numeroase beneficii pentru sănătatea celor mici, inclusiv menținerea sănătății sistemului digestiv.

Ce tip de conopidă să alegi?

Mărimea conopidei nu afectează gustul, așa că, fie că alegeți o conopidă mare sau una mică, veți avea parte de aceeași nutrienți care vin la pachet cu gustul specific. Cel mai important lucru atunci când selectați conopida, este ca aceasta să fie complet învelită în frunze verzi. Frunzele o protejează de lovituri și mucegai, iar cele care au mai multe frunze, oferă o protecție sporită. Puteți ține conopida într-o pungă de plastic în frigider.

Cea mai bună modalitate de a prepara conopida este la abur, astfel păstrând intacte cele mai multe substanțe nutritive din compoziția sa, însă aveți grijă să nu o lăsați foarte mult, deoarece veți avea o conopidă foarte moale și cu un gust amar. Conopida coaptă este o altă opțiune sănătoasă pe care o puteți încerca. Conopida poate fi gătită sub formă de piureuri, iar aici puteți găsi rețeta: Rețetă de piure de conopidă

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație