Metode sănătoase de a pregăti hrana pentru diversificare

hrana-pentru-diversificare-totul-despre-mame

Hrana bebelușului pentru diversificare trebuie să fie cât mai sănătoasă. Dar preparăm alimentele?

Din experiența mea de până acum, diversificarea reprezintă piatra de temelie a obiceiurilor alimentare de mai târziu ale copilului. Cu cât cel mic este obișnuit să mănânce cât mai sănătos și variat cu putință, cu atât vei avea toate șansele să ai un copil care nu face mofturi la mâncare și care nu îți va cere la fiecare masă cartofi prăjiți, pizza sau șnițel.

Citește și: Cum am ales diversificarea naturală (aproape fără să vreau)

Primului meu copil eram în stare să-i ofer la fiecare masă numai ce vroia el, fiind stresată că în stomăcelul lui nu intră mai nimic. Eram exact ca bunicile grijulii! Cu cel de-al doilea copil nu am mai avut atâta tip să mă gândesc și să mă stresez și am aplicat regula: mănânci la masă bine, nu mănânci, ne vedem la următoarea masă. A simțit probabil ce i se pregătește și a ales varianta să mănânce. Și, mai mult decât atât, pentru că i-am oferit o alimentație diversificată și sănătoasă, și-a format obiceiuri alimentare foarte sănătoase. Între o farfurie pe care este frumos așezat broccoli verde aburit și una pe care stă țanțoșă o felie de cașcaval pane, o va alege pe prima.

Cumpără cartea: Diversificarea naturală cel mai bine păstrat secret al părinților relaxați

Cum alegem alimentele pentru diversificare?

O hrană sănătoasă are la bază în primul rând ingredientele sănătoase. Bebelușii au nevoie de cât mai multe fructe și legume, de preferat din grădină de la țară. Dacă nu găsești o sursă sigură de aprovizionare, încercă varianta magazinelor bio. Cantitățile pe care le folosești pentru prepararea hranei copilului sunt destul de mici, ceea ce înseamnă că nu te va costa o avere. În plus, fiecare ban cheltuit pentru alimentația copilului tău este o investiție în sănătatea lui.

Mai apoi, alege-i toate cerealele pe care le poți găsi într-un magazin, cu amendamentul că până 9-10 luni să nu-i dai bebelușului decât variantele fără gluten.

Carnea de vită, curcan sau pui se numără printre ingredientele necesare diversificării. Și aici, ar fi de preferat să alegi carnea de țară pe cât posibil. Mare atenție, alege carnea de animal tânăr, dar nu chiar pui (pui de găină, de curcă sau vițel de lapte) deoarece aceasta conține anumiți hormoni nesănătoși pentru alimentația copilului tău.

Cum pregătim hrana sănătoasă pentru diversificarea bebelușului

Se spune că fructele și legumele sunt foarte nutritive atunci când sunt consumate crude. Îns, în primele luni de diversificare, sistemul digestiv al bebelușului nu este pe deplin dezvoltat și unele dintre acestea ar putea fi greu de digerat. Carnea, ouăle și unele cereale este obligatoriu să fie pregătite termic, și cât mai bine.

De aceea, există trei variante sănătoase de preparare termică: la aburi, prin fierbere sau la cuptor.

Cea mai sănătoasă variantă rămâne pregătirea la aburi deoarece, prin această metodă, alimentele își păstrează cât mai multe dintre substanțele nutritive.

Dacă apelezi la fierbere, este recomandat să fierbi alimentele în apă puțină, pe care ulterior să o refolosești la subțierea piureurilor sau a superlor (nutrienții rămân în apă).

Prepararea hranei la cuptor este o alternativă de mijloc, deoarece este o metodă sănătoasă, prin care nu se păstrează la fel de mulți nutrienți ca prin gătirea la aburi, dar mai mulți decât prin fierbere.

Prăjeala trebuie exclusă definitiv din alimentația copilului de până la trei ani, dar trebuie evitată și după această vârstă.

Descarcă acum GRATUIT, de AICI, un capitol din cartea ”Diversificarea naturală – cel mai bine păstrat secret al părinților relaxați”. Mai multe detalii despre carte găsiți AICI.

Citește și:
Cu ce se mănâncă autodiversificarea?
Diversificarea și alimentele cu potenţial alergen
Diversificarea alimentaţiei bebeluşilor din toate colţurile lumii
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație