Cât trebuie să doarmă un bebeluș de 3- 6 luni

Citește în acest articol cât trebuie să doarmă un bebeluș de 3- 6 luni și cum îl poți ajuta să aibă o rutină a somnului care să îi asigure o odihnă sănătoasă.

Până la trei luni, copilul va dormi între 14 şi 16 ore din 24, cu 10 sau 11 ore de somn nocturn. Restul timpului dedicat somnului va fi împărţit probabil între trei somnuri zilnice care vor scădea la două atunci când copilul va avea aproximativ şase luni.

Vă veţi mai trezi o dată sau de două ori noaptea atunci când are trei luni, dar până copilul va împlini şase luni ar putea chiar să doarmă toată noaptea.

Studiile arată că bebelușii pot să adoarmă singuri la loc. Dar dacă o fac, înseamnă că au obiceiuri bune legate de somn şi că au deja o rutină legată de somn.

Cum pot să stabilesc obiceiuri bune pentru somnul bebeluşului?

Iată nişte sugestii care vă pot ajuta să adormiţi uşor copilul:

  • Începeţi să stabiliţi o rutină legată de somn.
  • Când bebeluşul era nou-născut, decizia de a-l culca era legată de semnele de oboseală pe care le arăta copilul. Acum, că a mai crescut, este o idee bună să stabiliți un orar de somn, dar şi somnuri consistente peste zi, pentru a-i regla ritmul de somn.
  • O oră bună pentru somnul de seară este între 19 şi 20.30. Dacă trece acest interval, copilul va fi prea obosit şi va adormi mai greu. Copilul ar putea să nu pară obosit, ci, dimpotrivă, energic şi plin de viată, dar e adesea doar un semn că i-a trecut ora de culcare.

Stabiliţi o rutină înainte de culcare, în care puteți include oricare sau toate sfaturile de mai jos:

  • Jucaţi-vă un joc liniştit
  • Faceţi baie copilului
  • Schimbaţi copilul în pijamale
  • Citiţi-i o poveste
  • Cântaţi-i un cântec de leagăn.
  • Faceţi-i un masaj bland
  • Daţi-i un pupic de noapte bună

Inainte de a trece la rutina pentru somn, faceţi o atmosferă calmă în cameră, închizând televizorul şi încetând alte activităţi. Asta ajută la intrarea în atmosfera de somn şi linişteşte bebeluşul. Alegeți orice vi se potriveşte vouă, ca familie, cu condiţia ca lucrurile să se întâmple în aceeaşi ordine în fiecare seară, chiar şi în weekenduri. Încercaţi să limitaţi rutina pentru somn la o jumătate de oră. Chiar dacă bebeluşul nu se simte bine, e o idee bună să păstraţi pe cât posibil aceeaşi rutină.

Dacă bebeluşul are tendinţa să doarmă mai mult de zece ore noaptea, puteţi să îl treziţi de dimineaţă ca să îi resetaţi ceasul intern. Copilul are nevoie de acelaşi program de somn şi de trezire şi se va reîncărcă prin somnurile de peste zi. Trezind copilul dimineaţa la aceeaşi oră, îl ajutaţi să aibă o rutină predictibilă.

Ce probleme de somn apar la această vârstă?

Tranziţia de la somnul în coşul pentru bebeluşi la cel în pătuțul de lemn poate uneori să trezească bebeluşul sau să-i fie mai greu să adoarmă. Ar putea să vrea să doarmă ziua la ore diferite, ceea ce îi va amâna somnul de noapte. Dacă bebeluşul nu cedează la ora de culcare sau dacă plânge, nu disperaţi. Există strategii ca să-l ajutaţi să adoarmă.

Când copilul nu se simte bine, e normal ca orarul de somn să fie deranjat. E posibil să doarmă la alte ore ziua, ceea ce va amâna somnul de noapte. Ar putea să nu vrea să se culce seara sau să se trezească în timpul nopţii deşi renunţase la acest obicei.

Dacă se întâmplă asta, nu vă faceţi prea multe griji despre când adoarme, dar încercaţi să păstraţi aceeaşi rutină. Odată ce se va simţi mai bine, veţi reuşi să îl culcaţi ziua ca de obicei, iar seara va adormi la fel ca înainte.

Surse:

Davis KF, Parker KP, Montgomery GL. 2004. Sleep in Infants and Young Children: Part One: Normal Sleep. Journal of Pediatric Health Care (18): 130-7 [Accessed January 2017]

Merck Manuals. 2013.Sleeping in infants and children. Merck Manuals. Professional Edition. www.merckmanuals.com [Accessed January 2017]

NHS. 2015. Helping your baby to sleep. NHS Choices, Health A-Z. Pregnancy and baby. www.nhs.uk [Accessed January 2017]

NHS Wales. 2014. A psychological guide for families: sleep problems in children. Child and Family Psychological Service. www.wales.nhs.uk. [.pdf, accessed January 2017]

Simon C, Everitt H, van Dorp F. 2010. Oxford handbook of general practice. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press :910-11. [Accessed January 2017]

St James-Roberts I, Roberts M, Hovish K et al. 2015. Video evidence that London infants can resettle themselves back to sleep after waking in the night, as well as sleep for long periods, by three months of age. J Dev Behav Pediatr. 36 (5): 324-9. [Accessed January 2017]

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație