Copilul nu doarme bine noaptea? Iată 6 moduri prin care-l poți ajuta

Copilul nu doarme bine noaptea, motiv pentru care a doua zi este obosit și, invariabil,  irascibil? Marisa Stapley Ponikowski (parentstoday.com) îți oferă câteva soluții prin care-l poți ajuta să aibă un somn liniștit.

Fără jocuri video

E dificil să renunțe singur, dar un studiu din 2007, publicat în Pediatrics, arată că acei copii care se joacă pe calculator o oră înainte de culcare, au un somn întrerupt. Asigură-te că jocurile pe calculator se desfășoară cu câteva ore înainte de culcare.

Micul-dejun la culcare

Unii părinți le oferă copiilor fructe înainte de culcare, dar s-a demonstrat că gustările care combină proteinele cu carbohidrații (cereale cu lapte, pâine prăjită cu unt de arahide) dau naștere aminoacizilor care funcționează ca triptofanul, o substanța care dă somnolență. Alte gustări care induc somnul sunt iaurtul, brânza, bananele, carnea de pasăre, ouăle și tonul.

Dezavantajele educației rigide, bazate pe umilință și manipulare prin pedepse și recompense

Mediul

Unii copii nu reușesc să adoarmă sau somnul lor este întrerupt din cauza alergiilor care-i fac să se scarpine, să facă febră sau să se înroșească rău la față. Fă-i testele alergenice și, dacă se demonstrează că acesta e motivul pentru care nu doarme bine, culcă-l pe o saltea care lasă aerul să circule și folosește lenjerii și pijamale din bumbac organic.

Fără aparate în priză

Câmpurile electrice create de diferite obiecte pot influența calitatea somnului, întrerupând secreția de melatonină. „Ceasurile cu alarmă, monitorul bebelușului, televizorul, telefonul mobil și alte aparate electrice trebuie să fie la cel puțin un metru distanță de locul în care dormi”, spune Joyce Johnson, medic naturist în Belle River, Ontario. „Chiar dacă aceste aparate sunt oprite, ele emit câmpuri electrice, așa că e mai bine să le scoți din priză”.

Lumini stinse

Pentru un somn sănătos, e nevoie de întuneric deplin. „Studii recente indică faptul că poluarea luminoasă (indiferent de nivelul luminii) întrerupe reglarea hormonală, care afectează atât somnul, cât funcționarea și sistemului imunitar”, susține Johnson. Copilului tău îi e frică de întuneric? În cazul acesta, pune lumini de veghe pe hol și stinge-le după ce adoarme micuțul. Pentru copiii care se trezesc foarte devreme din cauza luminii venite de afară, sunt indicate draperiile sau măștile pentru somn.

Cum să spui „nu” cu dragoste

Ora de somn – un moment special

Când copilul se simte iubit, are tendința să se relaxeze. Rutina bine stabilită – care include îmbrățișări, o poveste sau o discuție relaxată – îl ajută să ajungă mult mai repede pe tărâmul viselor.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Intră în conversație