Topul celor mai bune poziții de alăptat VIDEO

O alăptare reușită se bazează pe găsirea unei poziții de alăptat care să funcționeze atât pentru tine, cât și pentru copilul tău. Pornind de la această idee ți-am pregătit un material despre cele mai populare și confortabile poziții de alăptat. De asemenea vei găsi și câteva animații video cu aceste poziții de alăptat.

Există diferite poziții de alăptat, pe care le poți încerca, potrivit netmums.com. Și dacă o poziție se dovedește dificilă sau ai probleme cu poziționarea copilului la sân, nu renunța – este posibil să ai nevoie, pur și simplu, să încerci altă metodă. Aruncă o privire asupra videoclipurilor despre pozițiile de alăptat pentru a vedea care dintre acestea se potrivește cu tine și copilul tău.

1. Ai grijă să te simți confortabil

Chiar înainte de hrănire, este important să te simți confortabil, iar corpul tău să fie bine sprijinit, atunci când alăptezi. Încearcă să găseși cea mai bună poziție, care să te împiedice să stai cu mușchii tensionați, în special cei de la spate. S-ar putea să te simți mai confortabil într-un scaun, pe canapea sau în pat. Perne mari, perne mici, perne de alăptat te pot ajuta să găsești cea mai bună poziție pentru a-ți hrăni copilul. Unele mame consideră că trebuie să apeleze la un scaun sau la o măsuță pentru a-și susține picioarele.
Mai jos poți urmări animațiile video cu cele mai populare poziții de alăptat.

Poziții de alăptat: leagănul

Aceasta este o poziție populară care funcționează pentru o mulțime de mame. Unele mame consideră că această poziție funcționează cel mai bine pentru mamele care au născut natural. Uneori mamele pot să descopere că această poziție este dificilă atunci când își ajută copilașii să-și miște gurițele spre mamelon.
Pune capul copilului pe încheietura brațului tău și asigură-te că brațul copilului este sub corp. Bebelușul tău ar trebui să fie îndreptat cu fața spre tine, iar burțile voastre să fie întoarse una spre cealaltă. Ia sânul tău drept în mâna stângă sau invers.
Pune bebelușul la sân și asigură-te că ia în gură întreg mamelonul și cea mai mare parte a areolei. Pentru a verifica poziționarea corectă, asigură-te că urechea, umărul și șoldul copilului sunt în linie dreaptă.

Poziții de alăptat: leagănul încrucișat

Aceasta este o ușoară variație a primei poziții și poate funcționa bine pentru copiii care întâmpină dificultăți la supt, precum și pentru nou-născuți. Această poziție necesită o pernă. Pune-ți o pernă în poală și asigură-te că bebelușul ajunge până la nivelul mamelonului. Pentru o poziție comodă, sprijină-ți cât mai bine coatele. Sprijină-ți sânul cu mâna din aceeași parte – dacă alăptezi din partea stângă, folosește mâna stângă și invers. Sprijină-ți copilul cu brațul – pune-ți mâna în spatele urechilor și gâtului bebelușului, iar degetul mare și arătătorul în spatele fiecărei urechi. În felul acesta capul și gâtul bebelușului sunt bine susținute în timpul alăptării.
Palma ta trebuie așezată între umerii copilului. Trage copilul spre mamelon. Când copilul și-a deschis gura larg, împinge-l ușor spre sân, folosind mâna care îi susține capul.

Poziții de alăptat: poziția culcată

Dacă preferi să stai întinsă când alăptezi sau cauți o poziție odihnitoare pentru alăptatul din timpul nopții, poți încerca poziția culcat. Această poziție este deosebit de confortabilă pentru mamele care au născut prin cezariană. Întinde-te pe pat cu fața spre bebelușul tău, folosind perne pentru a-ți sprijini spatele sau între genunchi. De asemenea, poți utiliza o pernă în spatele gâtului copilului pentru a-l menține într-o poziție sigură, cu fața spre tine. Ține-ți copilul în brațe, cu spatele de-a lungul antebrațului tău. Urmărește ca urechea, umărul și bazinul copilului să fie în linie dreaptă pentru a te asigura că bebelușul suge cu ușurință.
Este important să fii precaută atunci când îți hrănesti copilul în această poziție, în special în timpul nopții. Nu te înveli cu pilota în timp ce-ți hrăneșți copilul în această poziție, pentru a evita posibilitatea să adormi, iar cel mic să se sufoce. Mai mult, nu alăpta în această poziție pe o canapea, în care bebelușul ar putea să se rostogolească și să alunece între perne și să se sufoce, iarăși în cazul în care adormi.

Poziții de alăptat: mingea de fotbal

Aceasta este o poziție utilă pentru mamele care se recuperează după operația de cezariană, deoarece ține copilul departe de tăietură. Este o poziție pe care mulți bebeluși o găsesc confortabilă, așa că merită să-i dai o șansă, mai ales dacă alte poziții nu funcționează pentru tine. Așază o pernă sub copil și sprijină-i capul cu mâna, cu fața în sus și spre tine. Copilul stă culcat pe sub brațul tău, pe șoldul tău, cu picioarele ascunse sub braț, astfel încât să se simtă confortabil în această poziție. Adu copilul ușor spre piept și pune-l la sân.

Poziții de alăptat: culcată pe spate sau hrănirea biologică

 

Această poziție de alăptat încurajează apropierea dintre tine și copilul tău. Se numește hrănirea biologică, deoarece imediat după venirea pe lume, bebelușul este plasat pe burta mamei („burtă pe burtă”) și încurajat să-și găsească drumul spre sân. Această poziție încurajează instinctele naturale de hrănire ale copilului.

Începe prin a te așeza confortabil, sprijinindu-te pe perne. În această poziție culcată, gravitația te va ajuta să-ți menții copilul pe poziție. Bebelușul își va sprijini obrazul pe sânii tăi goi. Este în regulă dacă vrei să-ți acoperi copilul cu o pătură ca să nu-i fie frig. Unele mame își susțin bebelușii cu brațul în zona spatelui. S-ar putea să trebuiască să-l ajuți îndrumându-l spre mamelonul tău. Bebelușul va face probabil o mulțime de mișcări cu capul, care îl ajută să se deplaseze acolo unde trebuie să fie. Odată ce copilul a apucat mamelonul, relaxează-te și bucură-te de acest sentiment unic.

Absolut tot ce ar trebui să știi despre alăptare găsești în cartea doctorului Jack Newman, Ghidul pentru alăptare, în care proaspeții părinți, dar și specialiștii pot găsi informații valoroase. Cartea este disponibilă AICI.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație