Jocuri pentru copii de patru ani: interactive și care nu te pun la nicio cheltuială. Le creezi din ce ai la îndemână

Jocuri pentru copii de patru ani

Preșcolarii își manifestă din plin dorința de independență și prind totul din zbor. Învățarea prin joacă este activitatea preferată, așa că, mamele creative încearcă să folosească această perioadă propice învățării. Iată câteva idei de jocuri pentru copii de patru ani sugerate de viewsofmastertool.com. Nu vă grăbiți la magazine! Le puteți crea cu ceea ce aveți prin casă sau ceea ce colecționați într-o plimbare în natură cu copilul.

Roboței din magneți, pentru dezvoltarea motricității fine

Sursa foto: www.adventure-in-a-box.com

Nu mai aruncați elementele metalice din jucăriile defectate. Colecționați-le pentru a crea mai târziu roboți. Spiralele pixurilor, elemente din ceasuri defectate, detalii din mașinuțe sau alte elemente metalice sunt pentru unii materie primă pentru bijuterii steam punk, iar într-o casă cu un copil pot fi elementele perfecte pentru a realiza roboței. Ceea ce vă mai trebuie sunt 10-20 de magneți mai mari și mai mici care să vă ajute să legați piesele între ele. Odată realizat primul roboțel, ideile vor veni de la sine.
După o vreme, veți avea în casă o armată de Wall-e dar toți vor fi rezultatul unor jocuri pline de distracție și creativitate. Copilul va asocia pe parcurs obiecte neașteptate, de forme caudate, care vor deveni , mâini, ochi, picioare pentru roboței, iar acest exercițiu îi va dezvolta atenția la detalii, asocierea formelor, și și utilizarea creativă a deșeurilor .

Frunzele – cel mai bun profesor de matematică pentru preșcolari

Sursa foto: http://viewsfromastepstool.com

Matematica se învață mult mai ușor prin joacă și prin exerciții aplicate. Numărarea, sortarea, compararea sunt plicticoase dacă nu sunt însoțite de ilustrație cu obiecte distractive pentru copii. Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să ieșiți la o plimbare cu copilul la colecționat de frunze. Veți avea nevoie de 55 de bucăți. E bine să fie de la mai mulți copaci. De asemenea, un bun moment pentru această activitate este toamna, când culorile frunzelor sunt foarte variate. Odată completată colecția, reveniți acasă și începeți joaca. De fapt, jocurile, pentru că niște frunze obișnuite pot fi sursă pentru mai multe activități matematice.
– Sortare
După mărime – de la cea mai mare frunză la cea mai mică, apoi invers. Frunzele care sunt de aceeași dimensiune pot fi puse în câte o mulțime separată.
După culoare – de la verde până la ruginiu, trecând prin galben-verzui, galben,portocaliu, roșu, vișiniu, ruginiu.
– Creare de mulțimi
După formă,după culoare, după mărime. Ce tip de frunze predomină?
– Comparare
Cea mai mica frunză cu cea mai mare, cea lunguiață cu cea rotunda, cea de formă palmată cu cea cu margini netede,etc.
– Numărare
Aici le veți folosi pe toate cele 55 de frunze. Găsiți printre jucării cifre până la 10. Aranjați-le într-un rând, apoi puneți împreună cu copilul sub fiecare cifră umărul de frunze reprezentate de acea cifră. Cu copiii mai mici, e bine să folosiți frunze de aceeași mărime și formă astfel încât să observe cum coloana crește progresiv. De asemenea, puneți puncte colorate sub fiecare cifră pentru marca locul unde copilul să așeze frunzele.

Polul nord în cadă – științele naturii aplicate

Toate jucăriile de dimensiuni mici și cele cu care face baie copilul pot deveni viețuitoare la Polul Nord, în jurul unui aisberg.
Pregătirea pentru joc va dura câteva zile, dar va fi la fel de amuzantă ca jocul în sine. Pregătiți multe cuburi de gheață, apoi puneți în congelator și un vas mai mare cu apă – acesta va fi aisbergul, apoi, selectați cu copilul jucăriile mici din colecția lui și puneți-le la congelator în formele pentru cuburi de gheață astfel încât picioarele să le fie prinse în cuburi –aceștia vor fi patinatorii și schiorii. Dacă aveți și jucării peștișori, pinguini, foci, vaporașe prin preajmă, și mai bine. Și un ultim detaliu, după ce ați umplut cada cu apă, turnați câteva picături de colorant albastru. Apoi aruncați în apă toate elementele pregătite și să înceapă distracția!
În timpul jocului, puteți să le povestiți despre Polul Nord, de ce acolo e iarnă veșnică, despre animalele care locuiesc acolo și cum se descurcă în aceste condiții extreme și alte informații care țin de științele naturii, geografie sau chiar anatomie, dacă le veți povesti, de exemplu despre hipotermie.

Sortarea monedelor pentru dezvoltarea atenției la detalii

Sursa foto: http://rhythmsofplay.com

Acesta este un exercițiu senzorial din categoria celor recomandate de Maria Montessori. Acest joc îl va ajuta mai târziu pe copil să se descurce mai bine la exercițiile matematice, la citit, la activități independente și ajută la dezvoltarea gândirii raționale. Acest timp de exercițiu este bun și pentru că pot observa singuri dacă greșesc, fără a primi indicații de la un învățător.
Luați un borcan plin cu monede (de 4 tipuri) si puneți-l în centrul unei tăvi, iar în colțuri câte o farfurie adâncă. În fiecare farfurie puneți câte un tip de monedă, ca mostră, apoi lăsați copilul să sorteze monede din borcan și să le pună în fiecare farfurie, după mostra aleasă. Dacă e prima dată când încercați acest joc, arătați-i mai întâi copilului ce trebuie să facă. Concentrați-vă pe a-i arăta în loc de a-i explica. Apoi lăsați-l pe el.
Copilul își va dezvolta atenția pe caracteristicile monedelor, precum forma, dimensiunea, textura, culoarea, greutatea, grosimea. Cu fiecare monedă va parcurge acest traseu analitic care apoi îl va ghida spre o alegere – farfuria potrivită. Iar când va pune moneda în farfurie, aceasta va suna diferit în contactul cu sticla, în funcție de materialul din care este confecționată. Atenție mare, nu jucați acest joc cu copiii care încă pun lucururi în gură. Sunt murdare și se poate sufoca. Chiar dacă nu le pune în gură, ar fi bine să spălați monedele înainte de a începe jocul.

Plasa de păianjen care îi învață lucrul în echipă

Sursa foto: http://www.mamasmiles.com

Aveți nevoie de o masa mare cu patru picioare sau patru scaune stabile, un ghem cu ață și copii. Începeți prin a lega un capăt al ghemului de unul dintre picioarele mesei sau al scaunului, apoi pasați ghemul către unul dintre copii pentru a-l trece pe după scaunul în dreptul căruia stă ca apoi să-l transmită altui copil. Așa se va forma o pânză de păianjen iar copiii își vor da sugestii pe unde să treacă ața de fiecare dată. E un joc care ameliorează relația între frați și îi învață să lucreze în echipă. După ce au făcut pânza pot încerca să se strecoare printre fire, ceea ce le va dezvolta atenția și concentrarea.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Intră în conversație