Verificați activitatea copilului online? Aruncați un ochi și la reclame!

activitatea-copilului-online

Câți dintre noi stăm lângă copii să urmărim cu atenție ce fac în fiecare minut pe care îl petrec pe telefonul mobil? În mod evident verificăm aplicațiile pe care și le instalează, însă nu avem nicio putere asupra reclamelor care rulează. Mai ales în cazul jocurilor gratuite, acestea apar destul de des și îi transformă pe copii în adevărați factori decidenți atunci când vine vorba de cumpărături.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

Scrie-ne adresa ta de email

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) atrage atenția că este nevoie să acordăm o atenție mai mare reclamelor care apar în timpul derulării aplicațiilor, pe video bloguri sau în social media dedicate copiilor. De cele mai multe ori acestea au în centru alimente de tip junk food care îi îmbie pe copii să consume mâncare nesănătoasă, se arată într-un raport OMS. Mai mult, specialiștii spun că părinții nu au nicio idee cât de multe reclame care se adresează copiii rulează în cadrul unei aplicații.

Efectele tehnologiei asupra creşterii copiilor

Vinovati: guvernele și vloggerii

Raportul OMS critică guvernele pentru că nu reușesc să controleze acest tip de publicitare agresivă și nu iau măsuri serioase, mai ales că numărul de copii obezi crește alarmant de la un an la altul. O altă categorie arătată cu degetul este comunitatea vloggerilor, care acceptă contracte de publicitate de la companii producătoare de junk food ale căror produse le promovează în rândul tinerilor. OMS citează un studiu realizat în Statele Unite ale Americii care arată că bloggerii și vloggerii au o putere mai mare asupra copiilor decât oricare alt canal de difuzare a reclamelor.

Recomandări



O altă practică imorală menționată de raport este încurajarea tinerilor de a trece pracul lanțurilor de restaurante fast-food prin folosirea jocurilor care presupun realitatea augmentată, gen Pokemon Go. De asemenea, astfel de aplicații memorează datele personale ale jucătorilor pe care apoi le folosesc în campanii de marketing.

Vocea ta. Vlogging şi vloggerii – noile modele ale copiilor noștri

În unele țări guvernele au intervenit și au reglementat difuzarea reclamelor la alimente junk food, interzicându-le în timpul programelor TV destinate copiilor. Totuși, OMS apreciază că aceste legi nu țin pasul cu dezoltarea media. Constatarea pare a fi foarte adevărată având în vedere că unul din cinci copii britanici este obez încă din școala primară. Autoritățile care se ocupă cu sănătatea publică în Marea Britanie au decis să revizuiască legislația ținând cont de raportul OMS.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.