Rutina a fost dată peste cap? Cum te reconectezi cu copilul după sărbători

mama copil joaca

Curățenia prin casă, cumpărăturile, prepararea mâncărurilor și vizitele celor din familie sunt doar câteva dintre aspectele care pot face ca relația cu copilul să se mai răcească. Descoperă trucuri care să te ajute să te reconectezi cu copilul după sărbători.

Cum te reconectezi cu copilul: restabiliți rutina voastră

De multe ori, în perioada sărbătorilor rutina zilnică se schimbă, iar acest fapt poate influența starea de spirit, dar și comportamentul copilului tău. Așa că primul pas pe care poți să-l faci este să reveniți la rutina voastră de dinainte. Fă un plan și scrie-l/desenează-l pe cartonașe. Acesta poate să includă ora la care mâncați micul dejun/prânzul/cina, orele de somn, dar și ieșirile în parc, potrivit www.parentchildhelp.com. Încearcă să respecți pe cât posibil programul stabilit și vei observa că și luptele pe care le duci cu copilul când vine vorba de ora de culcare vor dispărea treptat.

Cât mai multă mișcare

Se știe cât de importantă este mișcarea pentru copii. Așa că îmbracă-l și ieșiți afară la joacă. Alege hainele astfel încât să îi fie comod când aleargă prin parc și nu uita că aerul curat face bine tuturor. E vremea urâtă și nu puteți să ieșiți afară? Atunci mută puțin mobila astfel încât să faci mai mult loc pentru joacă în casă. Pune o saltea sau un covor pe jos și să înceapă distracția.

Cum te reconectezi cu copilul: reveniți la ora de culcare de dinainte

De ce statul până la ore târzii este considerat o recompensă când de fapt este dificil să relaționezi cu un copil care este obosit? O bună soluție care te ajută să te reconectezi cu copilul tău este să reveniți la programul de somn de dinainte. Evită orice fel de activități care pot perturba somnul lui și lasă-l să se odihnească atât cât are nevoie. Chiar și 15 minute de somn în plus aduc numeroase beneficii. Rutina de culcare poate începe încet încă de la primul căscat, nu-l aștepta pe al doilea. Cu cât este mai obosit cu atât o să-ți fie mai dificil să-l adormi.

Ajută-i pe cei din jur

Nu prea ai starea necesară să-i ajuți pe cei din jur încă de la primele ore ale dimineții? Bine de știut este că gestul în sine te ajută să ai o stare de spirit mai bună, iar copilul învață la rândul lui că este bine să-și ofere ajutorul. Ajută un bătrân să treacă strada sau pe un vecin cu plasele când vine de la cumpărături. Să faci bine te ajută să te simți bine.

Cum te reconectezi cu copilul: cât mai multe activități împreună

O bună soluție ce te ajută să te reconectezi cu copilul tău este să faceți lucruri împreună. Roagă-l să te ajute când strângi rufele uscate, dar și când cauți șosetele pentru a le pune împreună. O altă activitate pe care puteți să o faceți este și probatul hainelor. Nu doar că vă distrați în timp ce faceți parada modei, ci vezi și ce haine i-au rămas mici. O sortare poți să faci și în cutiile cu jucării.

Amintește-i cât de mult îl iubești

Sărbătorile pot să fie obositoare și pentru copii, nu doar pentru adulți. De aceea și reintrarea în ritmul normal se face treptat. Câteva îmbrățisări în plus, un pic de masaj și puțin alint fac nu doar ziua copilului tău mai bună, ci și pe a ta. În plus, este și o bună ocazie să te reconectezi cu copilul tău. Întreabă-l înainte să-ți ceară ajutorul: „Este o zi în care ai nevoie de ajutor să te îmbraci sau te descurci singur?”. Oferă-i cu blândețe ajutorul dacă are nevoie și spune-i că data viitoare o să reușească și de unul singur.

Cum te reconectezi cu copilul: fă un plan când vine vorba de alimentație

Știm cum sunt preparatele tradiționale de Sărbători, așa că nu strică unele schimbări și când vine vorba de alimentația familiei. Una dintre acestea: mai puțin zahăr și mai multe proteine și legume. Specialista în nutriție Ellyn Satters recomandă un plan ce include șase mese mai mici pe tot parcursul zilei. Între mese ideal este să fie un interval de timp de 2 ore și jumătate-trei ore. Aceste mese ajută ca nivelul zahărului din sânge să se mențină în limite normale, fapt ce poate influența pozitiv starea de spirit a copilului. De ajutor este ca fiecare masă să conțină o porție mai mică de proteine, de carbohidrați, de fructe/legume, dar și de grăsimi.

Luați cât de des puteți masa împreună și asigură-te că prepari mâncăruri pe care micuțul le preferă. Datoria ta este să-i oferi o gamă cât mai variată de alimente, iar a copilului este să decidă dacă vrea să mănânce, ce să mănânce, dar și cât de mult. Nu insista dacă nu îi este foame și oferă-i următoarea masă după aproape 3 ore. Profită de timpul petrecut împreună la masă și reconectează-te cu copilul tău.

Îți recomandăm și cartea ”Cum să crești un copil energic”, de Mary Sheedy Kurcinka, din care poți descărca acum, GRATUIT, capitolul ”Crizele de furie”, de aici. Cartea o puteți achiziționa de pe shop.totuldespremame.ro.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație