10 sfaturi ca să ai un copil care mănâncă sănătos

Nu există părinte care să nu-și dorească un copil sănătos și care să nu încerce să nu îl educe în spiritul unei vieți sănătoase. Numai că de cele mai multe ori aceasta poate părea o adevărată provocare, mai ales în ceea ce privește alimentația. Medicul psiholog pediatru Catherine Steiner-Adair sfătuiește părinții cum să facă să reușească să aibă copii sănătoși care nu se confruntă cu probleme de greutate sau cu tulburări alimentare. Iată care sunt cele 10 lucruri pe care le fac părinții care vor să aibă un copil care mănâncă sănătos, în viziunea psihologului Steiner-Adair, potrivit www.businessinsider.com

Dieta copiilor și cum influențează ea comportamentul

  1. Trebuie să înțeleagă cât de important este rolul lor în educarea unui copil sănătos

Părinții, împreună cu cadrele didactice și medicii cu care intră în contact, au un impact enorm asupra modului în care copiii își percep și tratează corpul. Steiner-Adair a ajuns la această concluzie după ce a încercat să trateze tulburările de alimentație, lucru care s-a dovedit a fi extrem de dificil. Atunci a înțeles că cea mai bună este prevenția, iar părinții și școala joacă un rol crucial. Aceștia trebuie să le dezvolte celor mici o imagine de sine pozitivă pentru ca ei să-și accepte corpul indiferent cum este, mai ales în contextul în care mass media promovează o cultură bazată de aspectul fizic.

Nutriția echilibrată a copilului începe cu diversificarea

  2. Nu își discreditează propriul trup de față cu copiii

Medicul american exemplifică folosind fraze pe care mai toți le scăpăm când cei mici sunt prin preajmă: ”sper ca picioarele tale să nu ajungă așa ca ale mele atunci când ai să îmbătrânești”. În acest caz, copilul, mai ales fetele, vor percepe faptul că cel mai important pe lume este modul în care arătăm, ceea ce poate duce la obiceiuri alimentare nesănătoase.

3. Nu fac comentarii răutăcioase despre corpul altor oameni

Uneori ne ia gura pe dinainte și facem afirmații nepotrivite despre modul în care arată oameni pe care îi cunoaștem sau nu, iar copiii se întâmplă să fie pe lângă noi. Ar trebui să ne gândim de două ori înainte de a vorbi, pentru că nu vom face decât să le întărim celor mici ideea că imaginea noastră este mai presus de orice, chiar decât sănătatea.

Vocea ta. Ce să-i mai pun copilului în pachețelul pentru școală?

4. Nu sunt obsedați de fiecare calorie pe care copiii o consumă

Psihologul Steiner-Adair spune că o viață sănătoasă implică o atenție sporită asupra micilor răsfățuri culinare care uneori se dovedesc a fi nesănătoase. Totuși, atrage atenția că devenind obsedați de calorii nu le vom creea copiilor obiceiuri sănătoase, pentru că uităm să-i învățăm ce este moderația.

Un copil care mănâncă sănătos are în părinți un model

5. În loc să își certe copiii că mănâncă nesănătos, își umplu dulapurile cu hrană de calitate

Lecțiile despre nutriție nu sunt tocmai cea mai bună cale de a-i convinge pe copii că trebuie să aleagă fructele în detrimentul chipsurilor. Chiar dacă le spuneți de mii de ori că nu sunt sănătoase, dar aveți prin dulapuri pungi colorate din care ronțăiți în fiecare zi, nu veți reuși nimic. Cel mai bine este să fiți voi un exemplu pentru ei. Începeți prin a tăia de pe lista de cumpărături tot ce este nesănătos.

Lista superalimentelor care nu trebuie să-ți lipsească din bucătărie

6. Copiii nu se abțin de la mâncărurile nesănătoase doar pentru că ”sunt cuminți”

Cuvintele moralizatoare nu fac decât să încurajeze practici nesănătoase, atrage atenția Steiner-Adair, mai ales atunci când este vorba despre copii. Nu este normal ca un copil să nu mănânce o prăjitură doar pentru că astfel va fi considerat de cei din jur ”cuminte”. Acest comportament deschide drumul către obiceiuri alimentare greșite.

7. Își ajută copiii, în special fetele, să identifice care sunt punctele lor forte

Studii anterioare au arătat că băieții găsesc mult mai ușor aspecte care le plac la ei înșiși. Fetele în schimb adoptă de cele mai multe ori modelul ”rățuștii urâte” și nu vor să vorbească despre asta. Nici societatea nu le ajută prea mult, pentru că li se inoculează ideea că dacă apreciază la ele lucruri care nu țin de aspectul fizic sunt ”fițoase”. Steiner-Adair ne sfătuiește să nu accentuăm prea tare ideea că felul în care arată nu contează, pentru că nu ne vor crede. Mai degrabă ar trebui să accentuăm alte aspecte pe care să le pună în valoare.

Mănânci în exces? Iată metoda care te ajută să spui STOP pentru totdeauna

8. Își ajută copiii să își înțeleagă corpul atunci când ajung la pubertate

De cele mai multe ori, greutatea copiilor diferă în funcție de fazele prin care trec. Părinții nu ar trebui să ignore acest aspect și, în niciun caz, să-i critice. Cel mai productiv este să îi implicați în discuții despre schimbările prin care trec, despre procesul prin care cresc și devin adulți.

9. Le inoculează ideea că a face sport în aer liber este un lucru bun

Copiii, în special fetele, ar trebui să audă mai des din gura părinților că mișcarea fizică este importantă. Aceasta, împreună cu joaca, ar trebui să facă parte din rutina lor zilnică. Copiii trebuie să știe că sunt minunați atunci când aleargă, se murdăresc și se distrează.

Secretul creşterii unei fete fericite și încrezătoare

10. Vorbesc despre sănătatea copiilor cu medici și nutriționiști

Nu părinții ar trebui să le spună celor mici că au probleme de greutate, dacă este cazul, ci un medic nutriționist. După ce ieșiți din cabinet, puneți planul dat de specialist în aplicare, fără să judecați sau criticați copilul. Dacă întâmpinați probleme, întoarceți-vă la doctor pentru a face modificările necesare.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Sunt Cristina Călin. Jurnalist și blogger. Mama de fată și de băiat—în această ordine, cu aproape 6 ani diferență între ei. Soție. Suporter practicant al echipei…

Citește mai multe despre autor

Intră în conversație