Studiu: Mai târziu la grădiniță, mai concentrat la școală

Cristina Călin, redactor

Odată cu începerea înscrierilor la grădiniță, mulți părinți se întreabă dacă micuții lor sunt pregătiți pentru acest pas important din viața lor. Un nou studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Stanford vine să facă un pic de lumină pe acest subiect.

Concluzia specialiștilor este că un an în plus acasă este benefic pentru copii, mai ales în ceea pe privește auto-controlul, potrivit qz.com.

Un copil care nu este dus la grădiniță de foarte mic va avea un randament mai bun pentru că se reduce hiperactivitatea și deficitul de atenție cu 73% atunci când copiii ajung la vârsta de 11 ani, a declarat profesorul Thomas Dee, unul dintre coordonatorii studiului.

Surpinzător a fost faptul că, de-a lungul timpului, efectele benefice nu s-au diminuat, ci, dimpotrivă, elevii au devenit mult mai atenți și mai concentrați, ceea ce s-a văzut în rezultatele lor la învățătură.

Efectele cele mai vizibile au fost asupra celor diagnosticați cu ADHD. Această tulburare de comportament slăbește puterea de auto-control a copiilor, ceea ce îi împiedică în timp să acumuleze cunoștințe în același ritm cu elevii care nu au această problemă.

În țări ca Germania sau Finlanda, copiii încep școala relativ târziu

Acest lucru nu pare să îi afecteze pe parcursul vieții. La testele internaționale, elevii finlandezi au de 15 ani rezultate foarte bune, fiind mereu clasați în top. Totuși, studiul nu a reușit să facă o legătură între rezultatele la examene și începerea întârziată a grădiniței. Cercetătorii s-au concentrat pe descoperirea beneficiilor asupra sănătății mintale a copiilor.

Studiul a fost realizat pe copii din Danemarca, folosindu-se de datele a aproape 90.000 de respondenți cu copii cu vârste cuprinse între 7 și 11 ani. În această țară este obligatoriu ca cei care au împlinit 6 ani să fie înscriși la școală.

Totuși, cercetătorii atrag atenția că în această etapă a vieții este o diferență de dezvoltare enormă între cei care au 6 ani sau 6 ani și 8 luni, de exemplu.

S-a luat în calcul și faptul că în Danemarca există soluții de educație foarte bune pentru toți preșcolarii, ceea ce nu se întâmplă și în alte țări. În această fază, micuții se pot juca liber și astfel sunt ajutați să își regleze singuri emoțiile și le este dezvoltat intelectul.

Vino joi, 22 februarie 2018, de la ora 18.30, la Hotel Capitol la Atelierul cu mămici ”Învățarea unei limbi străine de timpuriu dezvoltă abilități pentru școală și viață”! Înscrie-te acum GRATUIT! Detalii AICI.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa