Care este vârsta la care copilul poate învăța o limbă străină

În ziua de azi, a ști o limbă străină este la fel de important cu a ști să citești. Poate chiar mai important! Așa se face că cei mici încep să prindă detaliile unei limbi străine de la vârste din ce în ce mai fragede. Se pune întrebarea care este vârsta la care copilul poate învăța o limbă străină și care este momentul ideal. Haideți să vedem!

Psihologii, psihopedagogii și profesorii susțin că momentul ideal pentru a deprinde tainele unei limbi străine este între doi și trei ani. Capacitatea cu totul specială a copilului în primii ani de viață de a face conexiuni logice între ceea ce aude, ceea ce îi este arătat și ceea ce înțeleg prin propria experiență, face ca asimilarea unei limbi străine să fie foarte ușoară. Teoretic, tot așa cum un copil învață singur limba pe care o vorbesc părinții, acesta va fi capabil să acumuleze un vocabular relativ bogat într-o limbă străină.

În limba maternă, copilul știe și înțelege sensul a peste 100 de cuvinte la vârsta de un an.

Este vorba despre noțiuni simple, dar are însușită capacitatea de a face diferența între numele obiectelor și ființelor (de exemplu, face diferența între minge și iepure, în sensul că știe că prima este jucăria pe care o are la îndemână și a doua noțiune reprezintă urecheatul dintr-o fotografie), după cum poate face distincția clară între noțiunea de ”a mânca” și cea de ”a merge”, ceea ce înseamnă că înțelege sensul expresiilor care arată acțiuni și noțiunile abstracte.

La vârsta de trei ani, vocabularul copilului cu un bagaj mediu de cunoștințe poate ajunge la 500-600 de cuvinte, cuvinte cărora le înțelege perfect sensul, pentru ca la patru ani vocabularul acestuia să treacă de 700-800 de cuvinte, dobândind și capacitatea de forma fraze de complexitate medie. Această abilitate permite copilului să asimileze foarte bine noțiuni ale unei limbi străine.

Practic, un copil poate să înceapă să vorbească și o limbă străină, încă din momentul în care începe să articuleze cuvinte în limbă maternă.

Începeți de la vârsta de trei ani

Așadar, la vârsta de 2-3 ani, când achiziționează limbajul matern, copilul poate învața, în paralel, și o altă limbă. Evident că pentru rezultate reale este nevoie de o tehnică specială. Simpla educare acasă nu este suficientă, iar repetiția corectă a noțiunilor este esențială. Cert este că opinia specialiștilor este unanimă: un copil poate învăța o limbă străină, cu rezultate foarte bune, de la vârsta de trei ani.

Psihologii susțin că procesul de învățare este mai complicat decât pare la prima vedere și se poate vorbi de învățarea unei limbi străine – sau măcar a unui vocabular de bază și a unor propoziții simple, dacă cel mic reușește să  înțeleagă sensul cuvintelor într-o limbă străină.

În caz contrar, este vorba despre o repetare automată a unor sunete care nu au nicio semnificație pentru cel mic. Copilul învață o limbă străină dacă este ajutat să înțeleagă sensul cuvintelor în respectiva limbă și dacă se stabilește corespondentul pentru aceste cuvinte în limba lui maternă. În caz contrar noțiunile învățate nu vor fi reținute.

Copilul este capabil să diferențieze mai multe limbi înainte de a începe să vorbească

Cert este că cei mici au o abilitate înnăscută de a face asocieri între sensul cuvintelor și expresia verbală a acestora, astfel că dacă se va vorbi coordonat cu acesta, în două limbi, la cinci-șase ani va ajunge să vorbească perfect în două limbi.

Există ideea preconcepută potrivit căreia copiii pot face confuzii între cuvinte atunci când învață limba maternă și o limbă străină. În fapt, nu este deloc adevărat. Un copil care învață simultam două limbi nu va confunda cuvintele.

Pentru copil, faptul că învață una sau două limbi este același lucru

Copilul este capabil să diferențieze mai multe limbi înainte de a începe să vorbească, pentru că înmagazinarea mai multor limbi în paralel se face natural.

În ceea ce privește metoda cea mai bună, este general valabil că dezvoltarea vocabularului și dialogul sunt căile cele mai simple și cele mai eficiente. O limbă străină se învață cel mai bine prin conversație permanență.

Aceasta este bază învățării native, așa își învață copilul limba maternă și tot așa poate asimila o limbă secundară. Este adevărat că metodele de învățare diferă de la copil la copil, fiecare fiind diferit și având propriul său ritm, dar rezultatele pot fi excelente pe termen lung.

Vino joi, 22 februarie 2018, de la ora 18.30, la Hotel Capitol la Atelierul cu mămici ”Învățarea unei limbi străine de timpuriu dezvoltă abilități pentru școală și viață”! Înscrie-te acum GRATUIT! Detalii AICI.

Nu uita să ne dai like pe Facebook pentru a fi la curent cu toate articolele noastre!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație