Ai copil hiperactiv? Iată ce schimbări alimentare îl pot ajuta

copil hiperactiv

Micuţul tău nu stă locului nici măcar un minut? Se caţără peste tot prin casă şi nu există colţişor care să nu fi fost explorat? De multe ori, alimentaţia este cea care îl poate face să fie atât de agitat. Îţi spunem care sunt schimbările pe care este bine să le faci în dieta lui.

Legătura dintre alimentaţie şi comportament

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

sau
Înscrie-te cu Facebook

Se ştie că alimentele pe care micuţul le consumă îl pot face să fie prea agitat, lucru care nu este de dorit, cu atât mai mult dacă este seară şi se apropie ora de culcare. Specialiştii de la ,,The Hyperactive Children’s Support Group” sunt de părere că unele schimbări în alimentaţie pot face ca nivelul de energie al copiilor să nu fie unul prea ridicat.

Aportul de zahăr, primul vinovat

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să verifici care este cantitatea de zahăr pe care micuţul o consumă pe zi. Şi nu este vorba doar de alimentele unde cantitatea de zahăr este evidentă, ci şi de produsele despre care nu ai crede că pot să conţină zaharuri. Şi asta deoarece fluctuaţiile nivelului de zahăr din sânge pot favoriza apariţia problemelor de comportament la copii. Verifică cu atenţie etichetele pentru a vedea care este cantitatea de zahăr pe care o conţin şi încearcă să-l reduci pe cât posibil în alimentaţia celui mic. Ideal este ca aportul de zahăr din alimentaţia micuţului să nu depăşească trei linguriţe pe zi.

Şi aditivii pot favoriza apariţia hiperactivităţii

Se ştie că aditivii pe care mare parte dintre alimente îi conţin pot avea efecte nedorite asupra sănătăţii. Studiile recente au arătat că printre aceste efecte se numără şi episoadele de hiperactivitate la copii. Dintre aditivi, E 110 (galben portocaliu – colorant), E 124 (roşu coşenilă – colorant), E 122 (azorubina – colorant), E 211 (benzonatul de sodiu – conservant) sunt cei care favorizează apariţia hiperactivităţii în cazul micuţilor. Cel mai bine este să citeşti etichetele alimentelor şi să nu consumi produsele care îi conţin. Aceşti aditivi se găsesc în multe dintre prăjiturile, băuturile, iaurturile şi chipsurile din comerţ.

Oferă-i cât mai multă mâncare gătită în casă

Prepararea mâncărurilor în casă este cea mai bună modalitate prin care nu numai că poţi cunoaşte ingredientele folosite, ci poţi alege moduri de gătire sănătoase, precum prepararea la aburi, la cuptor. Deşi acest lucru presupune mai mult timp petrecut în bucătărie, ai garanţia că familia ta consumă mâncăruri sănătoase, ceea ce poate ajuta la prevenirea mai multor probleme de sănătate. De ajutor este şi să faci o planificare a mâncărurilor pe care vrei să le pregăteşti şi să faci cumpărăturile din timp. Seara, când ajungi acasă de la serviciu, ai la îndemână alimentele de care ai nevoie pentru a prepara mâncăruri sănătoase.

Uleiul de peşte, de ajutor

Mai multe cercetări realizate în ultimii ani au arătat că administrarea suplimentelor care conţin ulei de peşte poate ameliora hiperactivitatea în cazul copiilor. Rezultatele studiilor au evidenţiat că acizii graşi esenţiali Omega-3 aduc beneficii copiilor dislexici, dar şi celor care au ADHD (deficit de atenţie, tulburare de tip hiperactiv). Indicat este să ceri sfatul medicului pediatru dacă micuţul tău are des episoade de hiperactiviate. El este în măsură şi să recomande dacă este cazul supliemente care conţin ulei de peşte.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.