6 gustări potrivite menite să crească activitatea cerebrală a școlarilor

gustări

De gustări, în special de gustările de după-amiază, are nevoie orice copil, deoarece acestea asigură un plus de energie și păstrează nivelul optim al glicemiei din sânge.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

sau
Înscrie-te cu Facebook

Probabil că știi din experiență că, după-amiaza, că puterea de concentrare și atenție, precum și energia sunt în scădere în cazul celor mici. Acest lucru se întâmplă exact după ce copiii ajung acasă de la școală și sunt nevoiți să-și facă temele. Exact ca și noi, adulții, copiii simt nevoia unei gustări dulci la acest moment al zilei, însă aceste calorii goale nu conțin nutrienții de care copilul are nevoie până la cină și care să-i ajute creierul să facă față solicitărilor zilei, cel puțin în privința studiilor. Specialiștii de la Child Development Institute au alcătuit o listă de șase gustări care nu numai că au rolul de a satisface nevoia de sațietate, dar reprezintă și o sursă excelentă de hrană pentru creier.

Iaurtul grecesc, secretul gustărilor reușite

Grăsimile reprezintă cheia sănătății creierului, deoarece ajută la menținerea flexibilității membranei cerebrale și a abilității de a primi și a transmite informații de la și către organism. Iaurtul grecesc nedegresat este o sursă bună de grăsimi și proteine menite să sporească nivelul de energie al copilului școlar.

Cum îl poți servi? Poți folosi iaurtul grecesc pentru prepararea smoothie-urilor, combinat cu fructe sau super prafuri (ex: spirulina, chlorella) pentru multiple beneficii nutriționale.

Copilul îl poate mânca cu fructe uscate sau cu cereale sau amestecat cu chips-uri de ciocolată (ciocolata neagră conține polifenol ce ajută la pomparea sângelui către creier).

Fructele în gustări

Aproape orice fruct poate reprezenta o gustare sănătoasă pentru a doua parte a zilei. Pepenii și citricele conțin foarte multă apă necesară unei bune hidratări. Merele și prunele sunt gustoase și conțin quercetină, un antioxidant ce protejează împotriva declinului cognitiv. Coacăzele și căpșunele conțin o mulțime de antioxidanți și sunt ușor de mâncat de către orice copil.

Citește aici un material despre cum să-ți convingi copilul să mănânce mai multe fructe.

Mod de servire: Majoritatea copiilor preferă fructele în stare naturală. Poți alege și fructe uscate precum stafide, caise, merișor, prune uscate, curmale sau smochine. Smoothie-urile de fructe sunt cele mai gustoase.

Gustări cu ouă

Ouăle reprezintă o sursă nutrițională excelentă. Conțin multe proteine, acizi grași omega 3, luteină și colină, toți nutrienții esențiali pentru o bună funcționare a creierului.

Mod de servire: îi poți da copilului un ou fiert, ouă jumări sau în combinație cu spanac și sos salsa într-o tortilla integrală.

Recomandări



Sticks-uri din legume cu sos

Copiilor le plac sticks-urile din legume precum morcovi, tulpină de țelină sau ardei roși, însă dacă adaugi și un sos în care să le poată înmuia, vei adăuga un plus de aromă, elemente nutritive și vei face totul mai distractiv. Sosul poate fi reprezentat de o porție de humus, de iaurt grecesc combinat cu verdețuri și condimente sau o rețetă cu turmeric, toate acestea având capacități incredibile asupra puterii de concentrare.

Mod de servire: pe lângă legumele crude, ai putea să faci niște chips-uri din legume, precum cartofi dulci sau varză kale.

Pe totuldespremame.ro găsești o secțiune dedicată, extrem de bogată, rețetelor nutritive, ușor de preparat în casă.

Semințe și nuci

Semințele de dovleac, de floarea soarelui și migdalele sunt extrem de bogate în proteine și uleiuri sănătoase, iar o porție sățioasă este compusă numai dintr-o mână de astfel de semințe. Chiar și copiii alergici se pot bucura de unele nuci și semințe care nu atrag reacții alergice. Tot ce trebuie să faci este să ceri sfatul medicului și să citești cu atenție eticheta de pe ambalaj pentru a te asigura că nu sunt procesate în aceeași manieră ca alunele sau alte nuci alergenice.

Mod de servire: se pot servi ca atare iar copiiilor le plac la nebunie sau se pot combina cu fructe uscate, cu iaurt sau se pot pasa in smoothie-uri.

Apa

Asemenea multor adulți, copiii adesea nu consumă suficientă apă pe parcursul zilei. Câteva guri de apă la școală nu sunt suficiente și o deshidratare cât de ușoară poate duce la încetinirea activității cerebrale. Adesea, organismul traduce setea în foame, ceea ce poate determina o supra alimentare, iar copiii pot alege alimente nesănătoase atunci când le este foame.

Deși nu este propriu-zis o gustare, apa este extrem de importantă a fi consumată pe parcursul întregii zile și este esențial să-l înveți pe cel mic să bea constant.

Gustările de după-amiază sunt extrem de importante așadar pentru îmbunătățirea activității cerebrale, pentru energie și, de ce nu, pentru crearea unor obiceiuri alimentare sănătoase ce îi vor fi de folos copilului mai târziu în viață.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.