Greșeli de alimentație pe care să nu le faci cu cel mic

greseli de alimentatie

Vrei să crești un copil căruia nu îi este teamă să încerce noi alimente, dar care să se ferească din proprie inițiativă de junk food? Atunci, va trebui să înveți să eviți să faci anumite greșeli de alimentație.

Părinții pot avea un impact puternic asupra obiceiurilor alimentare ale copiilor pe tot parcursul vieții și pot influența și relația pe care o au cu produsele alimentare. Despre toate aceste lucruri, dar și despre diete sănătoase și eficiente vorbește Andy Puddicombe în Ghidul ”Headspace pentru mâncatul conștient”, disponibilă AICI .

Dar, în ciuda intențiilor noastre bune, mulți părinți fac greșeli de alimentație în necunoștință, de la mofturi la probleme cu greutatea și tulburări ale alimentației. Până la 30% dintre copii dezvoltă astfel de probleme alimentare, pentru care părinții caută ajutorul unui specialist. De aceea, experții ne oferă câteva trucuri legate de ce greșeli de alimentație să eviți când vine vorba de copii.

1. Inexistența meselor și gustărilor regulate

În timp ce nou-născuții pot fi hrăniți la cerere, copiii mici au nevoie de o structură a meselor. Asta înseamnă trei mese pe zi plus două sau mai multe gustări, fără mâncăruri sau băuturi între acestea (cu excepția apei). Probabil că cel mic va protesta la început, dar trebuie doar să-i reamintești când este următoarea masă sau gustare. În plus, probabil că îi va crește și apetitul, mărind șansele ca piticul tău să mănânce toată porția și să deguste noi alimente.

2. Servirea mâncărurilor care îi plac

Limitarea meniului la mâncărurile care îi plac celui mic probabil că vă va aduce în situația în care să mâncați înghețată și pui în fiecare zi. Așa că nu îi face mese speciale. În schimb, pregătește o masă pentru întreaga familie, incluzând unul sau două alimente pe care le mănâncă în mod obișnuit (pâine / lapte), împreună cu alimente care nu-i plac. Ține minte că piticii sunt în mod natural sceptici când vine vorba de alimente necunoscute și că va trebui să-i expui și de 15-20 de ori la un aliment înainte de a-l consuma.

3. Obligarea copiilor să mănânce

90% dintre părinți încearcă să își oblige copiii să mănânce, atunci când aceștia nu vor sau spun că sunt sătui. Acest lucru îl poate învăța pe cel mic să-și ignore semnalele corpului său și să mănânce mai mult. Nu insista ca piticul tău să termine de mâncat sau să mănânce, oricât de mult crezi că are nevoie de acele calorii.

4. Obligarea piticilor să mănânce anumite alimente

Dacă vrei ca cel mic să mănânce spanac, să spunem, cel mai bun lucru pe îl poți face este să pui spanacul în farfurie, nu în copil. Asta înseamnă că nu trebuie să îi aduci aminte să mănânce sau să deguste alimentul, să-i ții lecturi de nutriție sau să-l ameninți. Cât timp îți faci datoria de a-i oferi o varietate de alimente sănătoase, cel mic își va face treaba și le va mânca. Dacă nu le-a mâncat prima dată, continuă să servești alimentele noi pe farfurie și s-ar putea să se surprindă într-o zi.

5. Mesele neplăcute

Mesele trebuie să fie plăcute pentru întreaga familie. Învață-l pe cel mic să se poarte frumos la masă și să nu facă tam-tam. Învață-l să mulțumească și să ceară să fie scuzat. Dar nu îl certa dacă mănâncă cu mâna, nu folosește șervețelul sau se murdărește puțin. În curând, va învăța că mesele în familie sunt importante și că bunele maniere sunt o necesitate.

Despre toate aceste lucruri, dar și despre diete sănătoase și eficiente vorbește Andy Puddicombe în Ghidul ”Headspace pentru mâncatul conștient”. Detalii AICI.

Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație