Copilului îi este foame sau e doar plictisit?

îi este foame sau e doar plictisit

Copiii, ca și adulții, se folosesc deseori de mâncare  nu doar ca să-și satisfacă foamea. Este posibil să mănânce și ca răspuns la emoțiile la stările pe care le trăiesc. Dacă ai senzația că-i e foame tot timpul, deși îl hrănești suficient, iată câteva ponturi oferite de healtychildren.org cu ajutorul cărora poți afla mai ușor ce se întâmplă cu adevărat. Îi este foame sau e doar plictisit?

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

Scrie-ne adresa ta de email

Ce anume declanșează foamea?

Atunci când micuțul are trei mese echilibrate pe zi și o gustare, dar susține că tot îi e foame, atunci pot exista alte motive pentru care mănâncă.

Ce poți face

Pune-ți următoarele întrebări:

Copilul îți cere mâncare atunci când trece printr-una din aceste stări: plictiseală, depresie, stres, frustrare, nesiguranță, singurătate, oboseală, indignare, furie sau fericire?

Mănâncă la alte ore decât cele cu care a fost obișnuit?

Îl recompensezi cu mâncare (o notă de zece e echivalentul unei înghețate)? Asta poate contribui la obezitatea copilului.

Recomandări



Când face un lucru bun, îi dai de înțeles ca apreciezi asta? Aprobarea exprimată atunci când e cazul face minuni în privința respectului de sine al copilului. Tot ea îl poate motiva să ia cele mai bune decizii în legătură cu greutatea și sănătatea lui.

Cum îi vorbești? Ești critică? Folosești multe negații? Într-un asemenea mediu, oricui îi este greu să facă schimbări, mai ales unui copil.

Ponturi pentru a învăța copilul să fie filantrop

Alternative sănătoase

Dacă bănuiești că micuțul mănâncă de plictiseală, atunci e momentul să-l îndrumi către anumite activități distractive.

Ce poți face?

  • Asigură-te că mănâncă de trei ori pe zi (mese echilibrate) și primește o singură gustare. Asta va face să nu-i fie foame între mese.
  • Ajută-l să aleagă altceva în locul mâncării: să plimbe câinele, să alerge, să joace badminton sau fotbal, să picteze, să danseze, să se dea cu skateboard-ul, să planteze flori în grădină, să înalțe un zmeu sau să te însoțească într-o plimbare până la magazin (altul decât cofetăria).
  • Oferă-i gustări sănătoase cum ar legume crude, fructe, supă de legume sau sucuri naturale, fără adaos de zahăr. Cipsurile și acadelele au calorii „sărace” și nu sunt sățioase.
  • Alege tu gustarea. Când copilului i se permite să-și aleagă gustarea, de cele mai multe ori face alegeri nesănătoase. Vorbește cu el și explică-i importanța gustărilor sănătoase și, eventual, fă o listă cu cele cu care sunteți amândoi de acord.

Ține cont și de faptul că relația pe care tu o ai cu mâncarea și cu greutatea corporală are rădăcini în copilăria ta și poate influența modul în care-ți educi copilul. Una dintre marile provocări, așadar, este să descoperi dacă micuțul tău mănâncă din alte motive decât foamea.

E normal să-ți obligi copilul să-și împrumute lucrurile?

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.