Soluții utile pentru creșterea imunității copilului

Somon cu morcovi şi roşii

Imunitatea copilului este scutul lui natural de protecție.

Toți părinții trebuie să știe că există o perioadă (de regulă între trei și cinci ani, poate varia în funcție de unii factori, dar mai ales de momentul în care copilul iese din familie și petrece mai mult timp în colectivitate), în care răcelile, virozele și afecțiunile specifice copilului (de la otite, la bolile copilăriei pentru care nu a fost imunizat prin vaccinare) se țin lanț. Deseori, cel mic o ține lanț, din viroză în viroză, și trece de la tuse la infecții ale urechii și apoi la amigdalită și tot așa.

Fenomenul este în linii mari normal și inevitabil, copilul luând contact cu o serie de virusuri și bacterii noi.

Medicii spun că „își face imunitatea”, iar perioada durează doi-trei ani în care aceste episoade sunt frecvente.

Dacă afecțiunile nu pot fi evitate, cea mai bună strategie este să crești natural imunitatea copilului pentru ca toate aceste afecțiuni să se manifeste în forma lor cea mai ușoară, să treacă repede și să nu facă complicații.

Iată care sunt cele mai bune metode pentru creșterea imunității copilului:

Usturoi – conține alicina, care este un agent natural antibiotic, antiviral și antifungic. Curață usturoiul și pune cățeii împreună cu o lingură de ulei de măsline în cuptor. Pune-i într-un vas de sticlă termorezistent, cu capac și coace-i circa 20 de minute. Fă din căței un piure pe care îl poți adaugă în mâncărurile copilului. Copt, usturoriul este dulce și parfumat și nu-și pierde decât în mică măsură proprietățile. Doi-trei căței copți pe zi fac minuni.

Vitamina C – crește rezistenta organismului și reduce simptomele de răceală. Vitamina C crește absorbția fierului. Cele mai bune surse sunt kiwi, citrice, ardeii grași, coacăze negre, broccoli, legumele cu frunze verzi și fructe de pădure proaspete sau înghețate. Oferă-i sucuri combinate, eventual îndulcite cu miere, dar neapărat adaugă și pulpa fructului. Cel mai bine este să faci smoothie în blender.

Un măr pe zi – simplu sau combinat cu banane, orez și scorțișoară, mărul este esențial în dieta copilului. Pectina și fibrele, vitaminele și minerale din măr sunt o pilulă antiraceală. Efectele sunt și mai bune dacă vei include în dieta copilului cel puțin un măr, în fiecare zi. Pentru eficiență mai mare, alege soiuri diferite de mere, de prefereat din curtea bunicii, adică fără pesticide și alte chimicale.

Papaya – este o sursă bogată de vitamina C și beta-caroten, este bogată în fibre solubile importante pentru funcționarea normală a intestinului. Un intestin sănătos înseamnă un copil sănătos. O porție de papaya pe săptămână este soluția ideală.

Vitamină A, dar numai din surse naturale, este esențială pentru susținerea imunității copilului aflat în perioada primelor sale colectivități. În fiecare zi trebuie să primească în cadrul unui plan alimentar sănătos carne sau pește gras (este recomandată o porție de pește pe săptămână, care să sprijine funcționarea creierului și a sistemului imunitar), ficat, ouă, unt și lapte integral și neapărat iaurt. Vitamina A previne infecțiile gâtului, urechilor și plămânilor.

Beta-carotenul – întărește sistemul imunitar și previne răcelile și gripă. Fructele și legumele portocalii și galbene au un conținut ridicat de beta-caroten. Asta înseamnă morcovi, dovleac, cartofi dulci, pepene galben și caise.

Fierul – este esențial pentru susținerea imunității copilului. Pentru buna asimilare trebuie combinat cu vitamina C. Fier se găsește în carne roșie, ficat, fructe uscate și cereale îmbogățite cu fier.

Seleniu – unele studii au sugerat ca persoanele cu un nivel scăzut de seleniu prezintă un risc crescut de a face afecțiuni virale, dar și afecțiuni cronice care trădează o imunitate slabă. Sursele bune de seleniu sunt alimentele de origine marină, dar și legumele verzi.

Vitaminele din grupul B – există dovezi care arată că vitamina B2 îmbunătățește rezistența la infecții bacteriene. Vitamina B6 stimulează răspunsul sistemului imunitar al organismului, chiar și în cazul infecțiilor care nu au fost prevenite prin vaccin. Vitaminele din grupul B au capacitatea de a stimula reactivitatea celulelor albe.

Vitamina D – este una din cele mai sigure căi prin care se poate crește imunitatea naturală. Produsă în piele sub acțiunea soarelui, vitamina D poate să fie în deficit la copilul mic, astfel că sursele naturale de vitamina D – lactatele bio, integrale, consumate constant pot face adevărate minuni pentru imunitatea copilului mai mare de trei ani.

Zinc – medicii susțin că este un mineral esențial pentru celulele sistemului imunitar, iar deficitul de zinc afectează capacitatea celulelor albe de a funcționa corect ca scut al imunității. Zincul este vital în dietă, dar trebuie mereu adus din surse naturale, prin alimente, în condițiile în care administrarea de suplimente poate produce un exces rapid de zinc în organism, la fel de dăunător ca și deficitul. Surse foarte bune de zinc sunt nucile, varza, fructele uscate (smochinele), semințele de dovleac și dovleacul, precum și bananele, mazărea și spanacul.

Probioticele – mult lăudate, dar nu degeaba, probioticele sunt un aliat de nădejde al imunității. În fapt probioticele sunt bacterii intestinale care susțin toate procesele sistemului imunitar. Sursele ideale de probiotice: iaurturile naturale, varza murată și murăturile în saramură, ceapa și toate lactatele fermentate natural.

Citește și: Creșă: da sau nu? Cresc răcelile imunitatea?

Dacă acest articol ți-a fost de ajutor, dă-ne și un like pe Facebook, pentru a fi la curent cu alte articol utile!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație