Cum poți scăpa de dependența de dulce a copilului în 30 zile

Metoda perfectă pentru a scăpa de dependența de dulce copilului

L-ai lăsa pe cel mic să mănânce 22 kilograme de zahăr? Cam atât mănâncă în medie un copil cu vârsta cuprinsă între 4 și 8 ani într-un an. Conform specialiștilor în nutriție, zahărul afectează organismul copiilor în feluri inimaginabile, mass media făcând în sfârșit publice aceste cercetări care scot în evidență efectele nocive ale zahărului. Dependența de dulce a copiilor poate avea urmări grave pentru organismul acestora.

Iaurtul cu arome, plus o cană de lapte cu ciocolată, la micul dejun, înseamnă 24 grame de zahăr. O prăjitură ca desert la prânz mai are încă 20 de grame de zahăr, iar un desert la masa de seară poate ajunge la 17 grame de zahăr. Vezi cât de ușor poate fi pentru un copil cu vârsta cuprinsă între 4 și 8 ani să mănânce aproximativ 60 grame de zahăr pe zi? Chiar dacă nu pare mult, este vorba de 5 lingurițe pe zi, care se adaugă la totalul de 22 kilograme pe an. Și zahărul găsit în mod natural în fructe sau suc natural nu este adăugat acestor socoteli.

Citește ”Mindfulness la masă – Ghidul HEADSPACE pentru mâncatul conștient” și află cum poți să adopți un stil alimentar sănătos fără niciun efort și cum îl poți învăța și pe copilul tău să-l urmeze. Cartea este disponibilă AICI.

Ce urmări are dependența de dulce la copii?

Înainte de a schimba complet mesele familiei, ar trebui să știi exact cu ce te confrunți. Copiii sunt programați biologic să prefere un nivel mai ridicat al zahărului decât adulții, după cum spune Daniel E. Lieberman, președinte al departamentului de biologie evoluționistă de la Universitatea Harvard. Zahărul este un aliment plin de calorii, dar este vorba de calorii goale, iar pofta de dulce trebuie adaptată, mai ales pentru copiii care nu își aleg singuri mâncarea. Râvnim la dulciuri de la o vârstă fragedă, iar pofta aceasta începe să se diminueze un pic spre anii adolescenței. Dar nu poți aștepta atât de mult când vine vorba de copilul tău. Studiile au demonstrat faptul că cei mici care consumă prea mult zahăr adăugat sau care beau două băuturi îndulcite pe zi sunt supuși unui risc mai mare de boli de inimă, diabet sau ambele. Într-un raport recent făcut de Școala de Medicină de la Universitatea Vanderbilt, s-a demonstrat că tinerii copii cu vârste cuprinse între 3 și 11 ani, care beau aproximativ 350 mililitri de băuturi îndulcite pe zi au un nivel semnificativ mai mare al proteinei reactive C, un indicator al inflamației nocive din organele și țesuturile lor, în comparație cu cei care omit aceste băuturi.

Consumul ridicat de zahăr poate declanșa, de asemenea, sindromul metabolic, un grup de factori de risc care cresc foarte mult șansa unei persoane de a face boli de inimă, diabet și accidente vasculare cerebrale. Conform unui studiu realizat de Universitatea din California, copiii cu vârsta mai mare de 12 ani care au consumat aproximativ 80 grame de zahăr adăugat pe zi au fost expuși de nouă ori mai mult sindromului metabolic decât cei care au consumat cel mult 30 grame pe zi. Te-am convins că trebuie să faci unele modificări în aportul de zahăr al familiei tale? Poți urma planul flexibil de mai jos pentru a îndepărta dependența de dulce cât de mult se poate, în doar o lună. În cadrul acestui proces, vei antrena papilele gustative pentru întreaga viață și îl vei ajuta pe cel mic să facă alegerile sănătoase începând din copilărie.

Săptămâna 1: Schimbă rutina micului dejun

Scopul este să îi oferi cel mult 6 grame de zahăr adăugat copilului la micul dejun. Familia ta probabil că mănâncă mai mult zahăr la micul dejun decât la desert. Iar dependența de dulce nu este alimentată doar de cereale, suc și lapte cu ciocolată. Un iaurt cu arome poate ajunge la același conținut de zahăr adăugat ca un baton de ciocolată. Îi poți face chiar tu un iaurt aromat celui mic, cu ajutorul fructelor sale preferate tăiate mărunt și combinate cu iaurt simplu.

De asemenea, un mic dejun încărcat cu proteine te va ajuta să menții organismul copiilor sătul și nu pe carbohidrați care conțin zahăr. Un ou fiert tare sau brioșe cu ou și legume tocate la cuptor reprezintă un început de zi perfect pentru copii.

O altă idee este să încercați noi topping-uri. Păstrează siropul, gemul sau ciocolata pentru ocazii speciale. În schimb, poți alege untul de arahide, care oferă și proteine. Alte alegeri inteligente sunt reprezentate de brânză de vaci, cremă de brânză sau chiar unt.

Alege și cerealele potrivite. Evită brandurile care folosesc mult zahăr în compoziție, putând să optezi pentru fulgi de ovăz sau cereale fără zahăr, în combinație cu fructe proaspete. Nu uita să le amesteci cu lapte, pentru aportul de proteine.

Săptămana 2: Regândește obiceiurile de desert

Ideal ar fi să reduci cantitatea de zahăr provenit din deserturi la 60 grame pe săptămână. Poți adopta una dintre aceste abordări pentru a pune capăt luptei constante. Le poți oferi ceva dulce celor mici în fiecare seară, după cină. Un biscuite cu ciocolată, după o porție de fasole verde, de exemplu. Dar oferă porții mici de desert și încearcă să prepari tu dulciurile, astfel încât să poți controla cantitatea de zahăr adăugat.

Învață-l pe cel mic că și fructele sunt considerate desert. În cazul în care nu îl poți convinge de la început, poți topi ciocolată neagră, care conține cel puțin 70% cacao și are mai puțin de jumătate din cantitatea de zahăr pe care o are în mod normal ciocolata cu lapte. Îl poți lăsa pe cel mic să înmoaie fructele în ciocolata topită sau îi poți cumpăra din piață doar acele fructe mai coapte, care știi sigur că îi vor satisface dependența de dulce. Apoi, de câteva ori pe lună, îl poți lăsa pe cel mic să mănânce ce desert vrea, indiferent că este o brioșă la o petrecere sau o înghețată cu prietenii.

Săptămâna 3: Verifică ingredientele alimentelor

Este recomandat să reduci cantitatea de zahăr pentru prânz, cină și gustări la 10 grame. Există zahăr în alimente în care nu te-ai aștepta, precum maioneză, sosuri pentru paste și dressing-uri de salate.

Evadează din rutina gustărilor. Asigură-te că noile opțiuni sunt la fel de ușoare de fiecare dată când le cumperi. Ia câteva fructe și legume, precum morcovi, banane și mere. Poți lua humus pentru gustări cu lipii. De asemenea, poți face o listă a conținutului de zahăr din produsele ambalate pe care le cumperi în mod regulat, iar la magazin să vezi dacă poți găsi aceleași produse cu un conținut mai mic de zahăr. Asigură-te că ce cumperi nu conține îndulcitori. Îndulcitorii artificiali nu au fost testați la nivelul copiilor, dar stau în calea adaptării celui mic la gustul alimentelor mai puțin dulci și îi oferă organismului acestuia calorii goale.

Săptămâna 4: Regândește ce băuturi îi dai

Scopul este să nu depășești 50 grame zahăr adăugat pe săptămână când vine vorba de băuturi. Adică 2 căni cu suc sau limonadă, 6 căni cu lapte cu ciocolată îndulcit ușor. Redu cantitatea de suc, dar nu o elimina. Motivul? Nu ai vrea ca cel mic să bea în timpul zilei băuturi îndulcite, așa că îi poți da un pahar cu suc natural de dimineața. Sucul și limonada ar trebui consumate doar la ocazii speciale, mai ales că au un conținut ridicat de zahăr. În schimb, încearcă să-ți convingi copilul să bea lapte simplu. Laptele cu ciocolată de la magazin are de obicei între 10 și 13 grame de zahăr adăugat per cană. Dacă cel mic nu vrea să bea laptele simplu, adaugă-i puțin sirop sau cacao și evită îndulcitorii artificiali.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde poți găsi și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație