Gustări cu un conținut scăzut de zahăr

conținut scăzut de zahăr

Zahărul a fost și rămâne un subiect delicat pentru majoritatea părinților, mai ales pentru cei care au copii mici, susține Katherine Serbinski, nutriționist și doctor în știință,  citată de momtomomnutrition.com. E bine știut că, în cantități mari, acesta poate dăuna grav sănătății pe termen lung. Așadar, ca să vă vină în ajutor, Katherine vă propune câteva gustări cu un conținut scăzut de zahăr pe care le puteți servi copiilor.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

sau
Înscrie-te cu Facebook

Ai observat că micuțul tău e mai energic după ce consumă mult zahăr? Cu siguranță că da. Există zahăr în majoritatea produselor pe care le cumperi? Da. Din nefericire, unele dintre aceste produse sunt considerate chiar sănătoase.

Doctor Serbinski recunoaște că și în familia ei există această problemă și, ca s-o rezolve, a propus „jocul gustărilor”, care constă în eliminarea snacksurilor procesate și înlocuirea lor cu gustări proaspete, cu un conținut scăzut de zahăr.

Grijă la etichetele produselor!

4 grame de zahăr = o linguriță.

Cantitatea maximă permisă  unui copil de 2-3 ani este de 25 de grame, adică 6 lingurițe, iar unuia de 4-8 ani – 28-32 de grame de zahăr, adică 7-8 lingurițe. Din această cauză e bine să ții cont că anumitor produse li se adaugă zahăr în timpul procesării.

Caută chichițele pe lista ingredientelor. Când cumperi un produs, citește cu atenție eticheta și caută termeni ca glucoză, sucroză, dextroză, fructoză, sirop de porumb, sirop de orez, îndulcitori din porumb, suc concentrat de fructe, zahăr brun, zahăr din sfeclă, caramel și malț din orz.

Iată o listă cu gustări cu un conținut scăzut de zahăr

Recomandări



Fructe: proaspete (mere, banane, portocale etc), sucuri neîndulcite, felii de avocado

Cereale: covrigei (verifică atent eticheta, pentru că unele conțin zahăr), biscuiți din cereale integrale (sunt delicioși cu brânză), curmale (fără coajă).

Legume: cartofi dulci copți, salsa făcută în casă, felii de castraveți, bețișoare de morcovi, felii de ardei gras, păstăi de soia verde.

Proteine: ouă fierte tari, humus, năut (cel mai bun este cel prăjit), nuci, unt natural de arahide.

Brânzeturi: iaurt grecesc simplu (poți pune în el miere sau gem de fructe), bețișoare de brânză.

„Chiar dacă am alcătuit această listă cu gândul la cei mici, vă asigur că și adulților le va plăcea o gustare ușoară și sănătoasă”, încheie Katherine Serbinski.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.