Miracolul pe care orice părinte îl caută

Miracolul este în fiecare dintre noi. Însă, ca părinți îl căutăm în aproape orice. Dacă am privi mai cu atenție, ne-am da seama că miracolul pe care orice părinte îl caută se află în copilul său și în felul în care decide să îl crească.

Fiecare dintre noi sunt familiarizați cu campanii de genul: „Acesta e creierul tău și așa arată creierul tău când consumi droguri”. Însă dacă asta ți se pare de speriat, ar trebui să vezi cum arată creierul tău atunci când nu ai activitate fizică. Acesta este de fapt miracolul pe care părinții îl caută: activitatea fizică pentru copiii lor, susțin, având la bază studii fundamentate specialiștii de la ilslearningcorner.com.

Cum arată creierul copiilor care fac mișcare

Un articol publicat în The Atlantic detaliază un studiu efectuat pe copii supuși în mod regulat activității fizice, în comparație cu un număr de copii care nu fac nici un fel de mișcare. Studiul vine și cu imagini ale creierelor celor două categorii. Iar aceste imagini demonstrează cum acei copii care fac sport au o activitate cerebrală mai stimulatoare decât ceilalți.

În mod specific, grupul de copii activi au demonstrat abilități mai puternice de a rezista la stimuli meniți să distragă atenția, abilități de concentrare, de a reuși să treacă de la o sarcină la alta și de a avea un mai puternic control asupra memoriei.

Diferența dintre cele două imagini este șocantă și demonstrează un efect cauzal al programelor fizice asupra controlului executiv și oferă susținere pentru activitatea fizică pentru îmbunătățirea cunoștințelor copilului și a sănătății cerebrale.

26 de minute de activiate fizică pe zi

Articolul menționează de asemenea încă un studiu efectuat pe copii cu ADHD, notând că inclusiv un program scurt de sport de numai 12 săptămâni i-a ajutat pe aceștia să-și îmbunătățească abilitățile de citire, de matematică, motiv pentru care au obținut note mai bune la teste.

Tot în articol apare și afirmația: un studiu similar publicat în Journal of Attention Disorders  a demonstrat că doar 26 de minute pe zi de activitate fizică, timp de opt săptămâni, a ajutat la îmblânzirea simptomelor de ADHD la copii de vârstă școlară”

Doar câteva aspecte dacă reținem din aceste studii ne vor ajuta pe noi, părinții, să găsim soluția problemelor, să-i ajutăm pe copii să fie motivați, să aibă energie și să se simtă captivați de ceea ce fac.

Ei bine, nu trebuie să fim cercetători să ne dăm seama că activitatea fizică a copiilor este cheia reușitei lor.

Și ca să realizezi importanța acestui lucru, poți face un test simplu pe care eu l-am făcut cu copiii mei: o oră de joacă (alergare, cățărat, mers pe bicicletă) i-a transformat total. Acasă vor fi mult mai cooperanți, se vor concentra mai bine și vor aprecia și faptul că ați petrecut timpul împreună.

Weekend-uri sunt ideale pentru așa ceva: vă puteți plimba, puteți merge în parc, puteți dansa, puteți merge cu bicicletele, orice. Important este să petreceți timp împreună și să faceți mișcare în același timp. Astfel vei reuși să atingi două obiective dintr-un foc. 21

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație