Rețeta de viață sănătoasă pentru femei. Top 10 sfaturi

Rețeta de viață sănătoasă pentru femei include mai multe recomandări, care dacă sunt urmate cresc speranța de viață la standarde cât mai bune și previn formele grave a numeroase boli.

Să recunoaștem: vizitele la doctor sunt scurte. Și devin tot mai scurte. Cum ar fi însă dacă doctorul ar avea mai mult timp? Ar putea să îți spună aceleași lucruri pe care și Alyssa Dweck, medic primar de obstetrică-ginecologie, coautoare a cărții „V de la vagin”, ar vrea să le știi.

Consideră aceste sfaturi, rețeta pentru o viață sănătoasă.

  1. Redu stresul

„Cea mai mare problemă pe care am întâlnit-o la pacientele mele este că au prea multe de făcut și încearcă să jongleze cu toate aceste probleme. Stresul poate avea consecințe grave asupra sănătății, de la infertilitate până la risc ridicat de depresie, anxietate și boli de inimă. Găsește o metodă de a reduce stresul care funcționează pentru tine și ține-te de ea”, este sfatului medicului.

  1. Renunță la diete

Mâncatul sănătos nu înseamnă să renunți la un pahar din vinul preferat sau la o bucățică de prăjitură cu ciocolată din când în când. Important e să fii moderată. „Încearcă un amestec de proteine slabe grăsimi sănătoase carbohidrați și fibre”, este o altă recomandare a dr. Alyssa Dweck.

  1. Nu exagera cu calciul

Rețeta de viață sănătoasă impune atenție la cantitatea de calciu. Prea mult calciu poate crește riscul de pietre la rinichi și poate chiar crește riscul de boli de inimă. Ținta pentru femei sub 50 de ani este de 1.000 de miligrame pe zi iar pentru femei peste 50 de ani ar trebui să nu depășească 1.200 miligrame pe zi, luat mai ales din alimentație, în jur de 3 porții de alimente bogate în calciu cum ar fi lapte, somon și migdale.

  1. Fă mai multe exerciții

Femeile au nevoie de un amestec de cardio și rezistență sau exerciții cu greutăți cel puțin de 3 până la 5 ori pe săptămână pentru a preveni osteoporoza bolile de inimă cancerul și diabetul. Exercițiile ajută de asemenea la o bună stimă de sine care este foarte importantă pentru sănătatea mentală a femeii și sunt extrem de importante în rețeta de viață sănătoasă a femeilor.

Analize în primul trimestru de sarcină

  1. Gândește-te la fertilitate

Dacă multe femei nu au probleme să rămână gravide la 40 de ani fertilitatea unei femei poate începe să scadă încă de la 32 de ani, așa că dacă vrei copii vorbește cu medicul ginecolog despre alternative cum ar fi congelarea ovulelor.

  1. Apreciază contracepția

Contracepția a primit multe acuze dar nu numai că te poate feri de sarcinile nedorite dar studiile arată că îți poate scădea riscul de cancer uterin și ovarian reglând în același timp ciclurile menstruale.

Sănătate Analizele de sânge, un coșmar? Nu chiar!

  1. Mergi la control anual

Asigură-te că faci un test Papanicolau pentru col la fiecare trei ani dacă ești mai tânără de 21 de ani, dacă ai între 30 și 65 de ani se recomandă să faci și testul Papanicolau și un test HPV la fiecare 5 ani. Dacă ești activă sexual și prezinți ce risc de boli transmisibile sexual poți face teste pentru chlamydia, gonoreea și sifilis în fiecare an și cel puțin o dată un test pentru HIV sau chiar mai des dacă prezinți riscuri. Nu sări peste verificările anuale.

  1. Fă sex

Sexul reduce stresul și poate scădea riscul de boli cronice dar doar dacă îți și place. Dacă ceva te împiedică să fii împlinită sexual cum ar fi lubrifierea deficitară sau durerea vorbește cu doctorul pentru a găsi o soluție

  1. Dormi mai mult

Nevoia de somn diferă de la om la om, dar dacă ai probleme să te dai jos din pat, obosești ușor sau te concentrezi greu, probabil că nu dormi destul. Studii recente sugerează că lipsa somnului duce la riscuri mari de boli de inimă și probleme psihologice.

  1. Gândește de la testele genetice

Doctorii pot testa acum oamenii cu istoric în familie de cancer de sân, cancer ovarian și boli cronice pentru a evalua riscurile și apoi a gândi măsuri preventive. Vorbește cu doctorul tău și despre aceste teste. Te pot salva de complicații majore.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație