5 alimente cheie care încetinesc apariţia ridurilor

După cum bine știm, frumusețea nu vine numai din cutiuțele de cremă, ci și din alimentele pe care le consumăm zilnic. Așa că nu mai sta pe gânduri și nu lăsa timpul să treacă: asigură-te că ai în meniul de zi cu zi alimente de pe lista de mai jos. Peste câțiva ani, îți vei mulțumi.

De ce se formează ridurile?

Pe măsură ce trec anii, capacitatea corpului de a produce colagen scade. Fără această substanță minune, pielea ta își pierde capacitatea de a rămâne hidratată, își pierde fermitatea și apar ridurile. Acest proces este imposibil  de oprit, dar poate fi încetinit cu ajutorul cremelor și al alimentelor cheie care au proprietatea de a încetini îmbătrânirea pielii. Aceste alimente cheie sunt bogate în antioxidanți, vitaminele A, C și E, grăsimi sănătoase și omega 3. Vitamina C joacă un rol important deoarece ajută organismul să producă colagen, antioxidanții apară pielea de radicalii liberi care distrug celulele, îmbunătățind textura și tonul epidermei, iar omega 3 previne uscarea pielii.

Iată o listă cu alimente care conțin toți acești nutrienți și care nu trebuie să-ți lipsească din agendă atunci când mergi la cumpărături:

5 alimente cheie care încetinesc apariția ridurilor

1. Uleiul de măsline este un adevărat cocteil de antioxidanți cu efect antiinflamator, care ajută la menținerea unui aspect neted și catifelat al pielii. Uleiul de măsline conține vitaminele A, E, dar și minerale: fier, calciu, magneziu și fosfor, toate având asupra pielii un efect regenerant. Folosește ulei de măsline zilnic, în salate și în mâncăruri.

2. Afinele, adevărate superfructe, sunt foarte bogate în vitamina C și în antioxidanți. Vitamina C stimulează producția de colagen, umplând ridurile din interior spre exterior. Când cumperi afine, alege-le pe cele mai închise la culoare, deoarece acelea au cele mai ridicate proprietăți antiinflamatoare și sunt cele mai eficiente pentru piele.

3. Semințele de floarea soarelui sunt o sursă importantă de vitamina E, care are capacitatea de a preveni degradarea celulară și de a proteja pielea împotriva radiațiilor ultraviolete. Așadar, nu-ți rămâne decât să adaugi semințe crude de floarea soarelui în fiecare salată pe care o prepari.

4. Ceaiul verde este bogat în polifenoli, care ajută la diminuarea inflamației pielii cauzată de radicalii liberi. Există studii care arată că polifenolii pot reactiva celulele pe moarte de la nivelul pielii, așa că ceaiul verde este recomandat persoanelor care au psoriazis, eczeme, rozacee sau riduri premature. Nu te feri să bei zilnic patru-cinci căni de ceai verde, în prima parte a zilei, pentru a te bucura din plin de beneficiile lui.

5. Usturoiul este un puternic antioxidant care protejează pielea de acțiunea negativă a radicalilor liberi, încetinește oxidarea celulelor și protejează epiderma de factorii externi. Substanța minune conținută de usturoi este allicinul, un compus capabil să distrugă bacteriile și fungii. Poți consuma usturoi zilnic și pentru o bună circulație la nivelul pielii.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație