Vitamine esențiale pentru părul tău

Dacă ai probleme cu părul, citește cu atenție articolul de mai jos și reține lista cu aceste vitamine esențiale care nu trebuie să îți lipsească din meniu.

La fel ca pielea și unghiile, și părul tău are nevoie de anumite elemente pentru a-și păstra frumusețea și sănătatea. În primul rând, pentru o podoabă capilară ireproșabilă trebuie să ai grijă să nu îți lipsească din meniu proteinele. Iată și motivul: părul nostru este construit în proporție de 90% din proteine, mai exact din keratină. Fiecare fir de păr este alcătuit din trei straturi: medula (miezul), cortexul (format din celule bogate în keratină și pigmenți) și cuticula, stratul exterior format din celule aplatizate care au un rol de barieră protectoare.

De ce vitamine ai nevoie?

Dacă din meniul tău lipsesc proteinele, te poți confrunta cu două probleme: căderea părului sau păr lipsit de strălucire. Aceste două lucruri sunt cauzate, în general, de un deficit de keratină la care se poate adăuga folosirea abuzivă a produselor de styling, cu un rezultat dezastruos: aspect tern, uscarea excesivă a părului, ruperea sau subțierea firelor de păr. Toate aceste inconveniente pot fi corectate de un meniu corect, din care să nu lipsească anumite vitamine-cheie.

Atenție, rezultatele nu sunt imediate: specialiștii spun că părului nostru îi trebuie cam o lună de zile ca să folosească vitaminele pe care le consumăm. Nu lua suplimente fără să discuți cu medicul tău, dar simte-te liberă să consumi cât mai multe alimente bogate în vitaminele de mai jos:

4 vitamine pentru un păr frumos și sănătos

1. Vitamina A

Vitamina A contribuie la producerea de sebum sănătos care să hidrateze atât scalpul, cât și firul de păr. În plus, are un efect puternic antioxidant și ține la distanță radicalii liberi care pot acționa negativ asupra părului. Cele mai bune surse de vitamina A sunt peștele, ouăle, laptele, brânza, spanacul, broccoli, varza, morcovii, perele și caisele.

2. Vitamina C

Vitamina C este de bază atunci când vine vorba de frumusețea părului, deoarece neutralizează radicalii liberi din corp. De asemenea, vitamina C face firul de păr mai puternic. O carență de vitamina C poate duce la despicarea și la uscarea părului, așa că ai grijă să bifezi cele 60 de mg de vitamina C necesare zilnic în dietă. Nu ocoli portocalele, anansul, roșiile, kiwiul, ardeii grași verzi, căpșunile. 

3. Vitamina H (biotina)

Vitamina H ajută la regenerarea părului despicat la vârfuri și la întărirea firelor subțiri, motiv pentru care este un ingredient des întâlnit în produsele cosmetice pentru păr cum ar fi șampoanele sau balsamurile. Vitamina H hidratează părul uscat și are un efect benefic dacă te confrunți cu căderea părului. Poate fi administrată ca supliment, dar se regăsește și în floarea soarelui, nuci pecan, cereale integrale sau ouă.

4. Vitamina E 

Această vitamină are un puternic rol antioxidant, ajută la o bună circulație la sângelui la nivelul scalpului și la creșterea sănătoasă a firelor de păr. Vitamina E este de salvatoare în cazul părului creț, deoarece conferă elasticitate buclelor și ferește firele de păr de electrizare. De asemenea, vitamina E este o soluție minune și pentru vârfurile despicate, pe care le regenerează. Sursele din care poți lua vitamina E sunt nucile, semințele, roșiile, spanacul, uleiurile vegetale și germenii de grâu.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație