La 14 ani pe podium?

joaca-de-a-adultii-totul-despre-mame
Sofia Mechetner, (doar) 14 ani

Dacă-i copil, să se joace. Sau să urce pe podium?

Suntem obişnuiţi cu zicale de genul „the 30s are the new 20s” sau „the 40s are the new 30s”, dar în lumea modellingului se pare că the „10s are the new 20s”. Haideţi să vedem cum au ajuns copiii să intre în joaca de-a adulţii!

Sofia Mechetner, o puştoaică din Israel de numai 14 ani, a făcut furori recent, la cea mai nouă prezentare de modă Dior Haute Couture din Paris, defilând într-o rochie albă şi lungă, semi-transparentă, şi arborând un chip trist. Iubitorii modei şi presa de pe mapamond au vociferat aproape la unison, criticând decizia echipei din spatele marii case franceze de a pune pe podium un model nu doar minor, ci un copil sub vârsta de 16 ani. Acest prag minim de la care puteau porni în lumea modei adolescentele a fost anterior agreat nu doar de toate ediţiile internaţionale ale revistei Vogue, de membrii celebrului Council of Fashion Designers of America, în urma unei legi promulgate în 2013 de guvernatorul New York-ului, dar şi de British Fashion Council, care a recomandat în 2007 ca designerii să nu folosească în prezentările de modă tinere care nu au împlinit 16 ani.

Există un precedent celebru

Sofia nu este, însă, prima adolescentă care apare pe podium la o vârstă atât de mică, îmbrăţişând look-ul şi prestanţa unui model cu mult mai multă vechime în branşă. A stârnit furori la vremea ei (şi ar face-o şi acum) Brooke Shields, care, pe când avea 15 ani, a fost protagonista unei controversate reclame la blugii Calvin Klein. Sub un slogan ce conținea şi un joc de cuvinte destul de provocator („You want to know what comes between me and my Calvins? Nothing” –  „Vrei să ştii ce stă între mine şi blugii mei Calvin? Nimic.”), actriţa aflată în mare vogă în acel moment, datorită celebrului film Laguna Albastră a şocat audienţa şi a lansat dezbateri ample cu referire la moralitatea folosirii unor minori în scopuri publicitare.

Controverse au stârnit în primăvara lui 2012 modelul brazilian Thairina Garcia şi cel american Ondira Hardin, care au defilat la numai 14 ani pentru show-ul de toamna-iarnă Marc Jacobs. Cea din urmă era la momentul respectiv şi imaginea campaniei de sezon Prada, ajungând câteva luni mai târziu să devină şi imaginea brandului Chanel pentru sezonul de primăvară-vară 2013. Întrebat dacă are un cuvânt de spus în această privinţă, Karl Lagerfeld, designerul Chanel, a declarat că fata nu pare de 15 ani, ci arată, mai degrabă, că o tânără femeie de 18 sau 19 ani. Aşadar, nimic nepotrivit.

Cea mai frumoasă şi mai controversată fetiţă din lume

La fel de multă rumoare stârneşte un copil din Rusia, pe numele sau Kristina Pimenova, care, anul trecut, la numai 8 ani, a fost numită în mediul online drept cea mai frumoasă fetiţă din lume” Cu o carieră în modelling începută la vârsta de 3 ani, micuţa rusoaică cu trăsături angelice se poate mândri cu campanii pentru nume grele din lumea modei (Fendi, Armani, Cavalli, Benetton), dar şi cu un cont de Instagram urmărit de peste 850.000 de persoane şi cu un cont de Facebook apreciat de peste 3,2 milioane de oameni. Deşi motto-ul ambelor pagini este „Remember, beauty is inside!”, iar amândouă conturile de social media sunt manageriate de mama sa, Glikeriya, care a declarat că implicarea sa directă păstrează inocenţa dorită asupra fetiţei sale, nu totul este conform afirmaţiilor. Printre fotografiile postate cu frumoasa copilă se numără şi imagini nepotrivite, ce lansează comentarii acide şi care întăresc ideea că expunerea moderată (sau nulă) este mult mai potrivită în ceea ce priveşte copiii.

Foto: thedailyluxe.net, rp-online.de.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație