5 trucuri pentru un somn odihnitor de la un maestru Feng Shui

Trucuri pentru un somn odihnitor? Unul dintre acestea este chiar îmbinarea anumitor elemente Feng Shui atunci când amenajezi dormitorul. Specialiștii ne spun care sunt schimbările ce aduc beneficii.

Maestra Katherine Anne Lewis din Carolina de Nord (SUA) spune că respectarea anumitor criterii Feng Shui atunci când amenajăm dormitorul ajută la obținerea unui echilibru și a unei armonii, fapt ce aduce beneficii în ceea ce privește sănătatea și starea de bine. „În prezent practica Feng Shui se regăsește în aproape toate casele și grădinile din China. Un lucru este sigur când vine vorba de aplicarea acestei practici în dormitor: spațiul trebuie să fie unul destinat odihnei și nu depozitării de lucruri. Designul camerei trebuie să ofere o stare de bine”, explică maestra Feng Shui, arată www.remodelista.com.

Trucuri pentru un somn odihnitor: nu depozita lucruri sub pat

„Depozitarea valizelor, a hainelor de iarnă sau a diferitelor cutii sub pat nu dă sentimentul că stai pe pământ, ci mai mult o stare de aglomerare, de sufocare. Pentru a avea parte de un somn odihnitor este bine să golești spațiul de sub pat astfel încât chi-ul (energia) să poate să fie uniform”, explică specialistul. Ideal este și ca lucrurile lăsate pe jos prin dormitor să fie cât mai puține la număr. Acestea pot să aibă rolul de baraj, iar energia nu poate să fie la fel în toată încăperea.

Mută patul de lângă perete

Trucuri pentru un somn odihnitor? Printre acestea se numără și mutarea patului de lângă perete, conform practicii Feng Shui. „Este mai dificil de făcut asta în încăperi mici, dar pot să fie găsite soluții. Energia nu poate să pătrundă cum trebuie dacă există doar o singură cale prin care poți să te urci în pat. Acest lucru se poate rezolva doar dacă patul este poziționat departe de pereți. Bine este și ca iluminarea să se faci individual, mai exact să existe câte o lampă pe fiecare dintre noptiere. Astfel de păstrează simetria care poate da o stare de bine”, adaugă Katherine Anne Lewis.

Trucuri pentru un somn odihnitor: alege în încăpere culori liniștitoare

Bine este să nu pui în dormitor lucruri sau obiecte care sunt roșii, portocalii sau roz, iar asta deoarece acestea oferă o stare de energie, ceea ce poate face nu doar ca persoana să adoarmă mai greu, ci să aibă parte de un somn agitat. Alege în schimb culori calde, precum cremul, griul, argintiul, dar și tonurile calde de galben, verde sau albastru. „Și modelele cu dungi pe pereți dau o stare de bine, singura condiție este ca ele să fie făcute folosind culori liniștitoare. Cel mai bine este să decorezi dormitorul astfel încât să fie o oază, un spațiu unde să te relaxezi, iar culorile alese să poată să vorbească pentru tine”, spune maestra Feng Shui.

Acoperă oglinzile pe timpul nopții

Se știe că o oglindă poate ajuta ca încăperea să pară mai mare. Cu toate acestea, poziționarea ei lângă pat poate da sentimentul de spațiu diminuat. Pentru a avea parte de un somn odihnitor specialistul Feng Shui recomandă acoperirea lor pe timpul nopții sau chiar scoaterea din încăpere. „Oglinzile poziționate în apropierea patului pot înlătura energia pozitivă de lângă persoana care doarme, fapt ce face ca somnul să nu fie unul odihnitor”, explică Katherine Anne Lewis.

Trucuri pentru un somn odihnitor: fără electronice în dormitor

Numeroase cercetări au arătat că dispozitivele electronice pot stimula la nivel cerebral. Creierul tinde să rămână activ pe timpul nopții dacă acestea sunt păstrate în cameră, prin urmare persoana nu are parte de un somn odihnitor. Indicat este ca toate aceste dispozitive să fie lăsate în altă încăpere. Iar dacă este nevoie să păstrezi totuși telefonul mobil – atunci pune-l cât mai departe de pat. „Bine este ca mobilul, laptopul și televizorul să nu rămână în încăperea în care dormi. O soluție care te ajută să te relaxezi și să te liniștești sunt tablourile sau fotografiile puse pe pereți. Astfel vezi ceva care îți place imediat după ce deschizi ochii”, adaugă specialistul Feng Shui.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație