TAXA PE ZAHĂR: „Este nevoie de o lege pentru protecția copiilor de alimentele nesănătoase!”

Legislația care vizează protecția copiilor de reclamele agresive la alimente nesănătoase au trebui făcută mai dură pentru a-i proteja de efectele dezastruoase ale epidemiei de obezitate care a început și în România. Cererea vine din partea ambasadorilor Food Revolution, care organizează anual evenimente pentru încurajarea alegerilor alimentare sănătoase

Se estimează că 90% din reclamele de la TV sunt pentru produse bogate în sare, zahăr și grăsimi hidrogenate, iar studiile arată că reclamele au impact direct asupra felulului în care sunt alimentați copiii, preferințelor alimentare, presiunii pe care copiii o exercită asupra părinților, creșterii ratei obezității la copii și creșterii factorilor de risc pentru boli precum diabetul, bolile cardiovasculare sau cancerul. „Există o legătură indiscutabilă între publicitatea adresată copiilor și obezitate. Copiii consumă foarte multe alimente concentrate și petrec din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor (TV, tablete, computere). Într-un studiu al OMS făcut în 44 de țări, România ocupă locul II în ceea ce privește orele pe care copiii le petrec în fața ecranelor de diverse tipuri, depășind două ore pe zi”, a atenționat în conferința ce a precedat Food Revolution Day Olivia Petre, de la D&D Research.

„Oamenii și-au pierdut abilitățile de a găti”

Dr. psiholog Adela Raluca Moldovan a avertizat că epidemia de obezitate se multiplică de la o generație la alta, trendul fiind în continuare unul ascendent. „Obezitatea este o problemă de mult timp în alte țări. Încă nu se întâmplă la noi, însă oamenii și-au pierdut abilitățile de a găti, știu doar să încălzească la microunde produse semipreparate”, a spus psihologul.

O revoluție la un nou nivel

Larisa Petrini, ambasador Food Revolution, a explicat la rândul ei că pentru acest an mișcarea pornită de Jamie Oliver în 2010, își propune să ducă revoluția la alt nivel, respectiv la nivelul autorităților și al producătorilor care trebuie să fie onești cu produsele vândute. „Avem în vedere mai multe inițiative, de exemplu să avem un scor de la 1 la 100 pe produsele care se vând în comerț, care să ghideze consumatorul, dar și formarea unei mase critice de oameni care să forțeze schimbarea atitudinii față de consumul de sare, zahăr, alimente procesate, în special în ceea ce privește copiii”.

Food Revolution Day are loc în acest an pe 20 mai, în toată lumea. În România se anunță cel mai amplu eveniment de până acum, în 5 orașe, cu 20 de ambasadori. În București, Food Revolution Day va avea loc la Conacul Golescu Grant, cu sprijinul DGASPC sector 6, începând cu ora 10.30.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Intră în conversație