Piure de piersici/nectarine pentru bebeluși (de la 6-7 luni)

Cu o aromă parfumată și un gust dulce, piersicile se numără printre fructele care aduc un aport important de vitamine și de minerale copiilor. Una dintre rețetele pe care le poți prepara ușor în perioada diversificării este și cea de piure de piersici.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

Scrie-ne adresa ta de email

Textura cremoasă, gustul dulce și aroma aparte fac ca preparatele cu piersici să fie pe placul micuților. Cu un conținut bogat în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți, fructele sunt ideale și pentru perioada diversificării, atunci când mamele sunt mereu în căutare de rețete pentru micuții lor. Piureul de piersici se numără printre rețetele pe care nu numai că le prepari rapid, ci și care este hrănitoare. Dacă la început este bine să prepari piureul doar din piersici, treptat poți să le combini și cu alte fructe, astfel încât micuțul să se acomodeze cu alte gusturi și texturi. Și pentru ca alimentația copiilor să fie tot mai variată, în același fel poți să prepari și piureul de nectarine, potrivit www.babycenter.com.

Cum prepari rețeta de piure de piersici/nectarine

INGREDIENTE

2 piersici coapte sau 2 nectarine

PREPARARE

Spală bine fructele, apoi crestează puțin la fiecare capăt. Pune-le într-o cratiță, apoi adaugă apă și lasă să fiarbă 1-2 minute (dar nu să se strice pulpa piersicilor). Scoate cu un clește fructele, lasă-le să se răcească un pic, apoi îndepărtează ușor pielița.

Taie piersicile în două-patru bucăți, după care așază fructul pe o sită și lasă să se pătrundă la abur (pune sita deasupra unui vas în care lași să fiarbă apă). Lasă până se pătrunde pulpa fructului bine.

Recomandări



Ia sita de pe vas și păstrează din lichidul în care s-a scurs sucul de piersici. Lasă piersicile sau nectarinele să se răcească puțin, apoi pune-le într-un blender până obții un piure cu consistența dorită. Poți să mai adauugi peste piure puțin din lichidul păstrat dacă este prea gros.

Piersicile au grijă de sănătatea digestivă

Cu un conținu bogat în vitamine (A, C, E) și minerale (calciu, magneziu, potasiu, seleniu), piersicile completeză lista fructelor care pot fi introduse în alimentația micuțului în intervalul 6-7 luni, în funcție de recomandările medicului pediatru.

Fiind bogate în fibre, fructele aduc beneficii sănătății digestive. Bine de știut este că pot fi folosite și ca laxative naturale, mai ales că problema constipației este una frecventă la începutul perioadei de diversificare. Incluse în alimentația copilului, piersicile și nectarinele (consumate atât sub formă de suc, cât și de piure) nu numai că sunt sațioase și țin de foame, ci și hidratează deoarece au un conținut mare de apă.

Bine este să fie alese piersicile/nectarinele care nu sunt pătate, dar care să fie coapte. Ca și alte fructe, piersicile și nectarinele pot fi consumate de către copil la prima masă din zi. Ele pot să fie gătite atât la abur, cât și coapte sau prin fierbere. Dacă la început piersicile pot fi consumate singure, treptat se pot combina și cu alte fructe, cum sunt bananele, mango, caise, avocado, mere sau pere.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.