10 trucuri să-ți înveți copilul să mănânce mai multe legume, de la un medic nuriționist

Printre cele mai dificile sarcini ale unei mame se numără asigurarea unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate pentru copii, pentru că mamele deja ştiu că alimentaţia are un rol crucial în creşterea şi devoltarea fizică şi psihică armonioasă. Iar o alimentaţie sănătoasă fără legume este de neconceput.

ÎnapoiPagina 1 din 10

1. Fii tu un exemplu

Conform specialiştilor din domeniul nutriţiei şi psihologiei copilului, comportamentul alimentar este determinat în mare măsură pe fond emoţional şi legat de obiceiuri învăţate în copilărie. Aşadar, cum obişnuim copilul să mănânce legume? La această întrebare ne oferă răspunsuri dr. Mihaela Matei, de la Clinica de Nutriție KiloStop.

Puterea exemplului este cea mai importantă în formarea unui comportament alimentar sănătos. Prin urmare, mănâncă şi tu ce vrei să mănânce copilul tău. Copiii dobândesc preferinţele culinare în cadrul familiei şi al culturii în care se dezvoltă, în mod special prin observaţie. Ei imită părinţii, din acest motiv comportamentul alimentar este foarte stabil pe parcursul a mai multor generaţii. Nu poţi să te aştepţi ca el să mănânce legume în timp ce tu te înfrupţi din prăjeli, plăcinte şi meniuri de fast food sau bei cola. Aşadar, consumă zilnic legume alături de copilul tău, este sfatul medicului specialist.

ÎnapoiPagina 1 din 10
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație