Ajutor! Copilul meu urăşte legumele!

După cum ştiu majoritatea părinţilor, sunt două lucruri pe care nu i le poţi băga pe gât copilului: mâncarea şi somnul. Asta se aplică îndeosebi la copiii mici, care îşi manifestă independența prin ce aleg să mănânce (sau să nu mănânce) din farfurie!

Pentru mulţi copii mici, legumele sunt un adevărat chin. Dar nu dispera – cu puţină răbdare, în timp, vei afla că şi cel mai pretenţios pitic are câteva legume preferate.

Iată câteva strategii care te-ar putea ajuta:

Nu te opri la un singur tip de mâncare. Majoritatea copiilor trec prin anumite faze când doresc să mănânce acelaşi lucru în fiecare zi. Asta nu înseamnă că trebuie să cedezi dorinţelor micuţului tău și să îi faci paste dimineața, la prânz și seara. Să îi servești o varietate de alimente, inclusiv legume, îl va încuraja pe copil să fie mai flexibil atunci când îi este foame.

Dacă nu reuşeşti din prima, încearcă din nou. Studiile au arătat că poate dura până la 10 încercări înainte ca un copil să accepte un aliment nou în dieta sa. Încearcă să-i serveşti mai întâi o porţie mică, suficient încât să îi prindă gustul. Ai putea chiar să asezonezi legumele cu acel aliment care ştii că îi place.

Evită cicălirea, mituirea sau negocierea. Toate aceste tactici vor crea lupte pentru putere, iar cu toţii ştim că pe termen lung nu se poate ajunge la un rezultat promiţător. Continuă să îi oferi copilului o gamă largă de opţiuni şi încurajează-l să încerce să guste şi legumele. Păstrează mereu o stare de spirit optimistă la masă.

Fii un bun exemplu. Încercaţi să staţi cu toţii la masa ori de câte ori este posibil şi lasă copilul să te vadă mâncând o varietate de alimente nutritive. De asemenea, ştim că cei mici sunt predispuşi la a copia comportamentul pe care îl văd la ceilalţi. Cu cât este înconjurat de oameni cu un regim alimentar sănătos, cu atât va fi copilul tău mai receptiv la diferitele tipuri de mâncare. În concluzie, legumele nu ar trebui să lipsească de la nicio masă în familie!

Implică-l pe cel mic în alegerea şi pregătirea legumelor. De exemplu, l-ai putea pune să aleagă ce legume să pui în salată sau ce legume să pui în supă. Să fie păstăi sau broccoli? Dovlecei sau morcovi? Mai mult, l-ai putea responsabiliza cu pregătirea meselor – l-ai putea ruga, spre exemplu, să spele legumele înainte ca tu se la găteşti.

Fă mesele să pară mai distractive. Încearcă să îi ornezi farfuria de mâncare cu legume – i-ai putea face o față care zâmbeşte din felii de castraveţi, dovlecei, vinete, ardei, morcov tocat. Copiii iubesc, de asemenea, sosurile, aşa că ai putea să îi pui la dispoziţie creme de brânză, tzatziki sau iaurturi.

Un lucru pe care trebuie să îl ţii minte atunci când îi dai copilului legume şi fructe proaspete: legumele crude şi fructele tari pot fi greu de mestecat, iar unii copii se pot îneca sau sufoca. Asigură-te că le găteşti sau le tai suficient de bine, în aşa fel încât să previi apariţia unui asemenea incident.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație