Vreți copii isteți? 10 alimente pentru nota 10

Ar trebui să fie evident pentru orice părinte că performanţa şcolară nu se face consumând fast-food, snacksuri, sucuri acidulate sau dulciuri…

Ca să funcţioneze la capacitate maximă, acest „microprocesor” numit creier are nevoie de combustibil de calitate, la fel ca şi restul organismului copilului, aflat în plină creştere. Şi da, există alimente care, incluse în dieta zilnică, ajută copiii să se concentreze mai bine la școală şi să aibă rezultate bune, spune Dr. Mihaela Matei, medic nutriționist Clinica de Nutriție KiloStop. Medicul ne oferă și câteva sfaturi de nutriție care ne vor ajuta să oferim o dietă echilibrată și valoroasă copiilor noștri.

ÎnapoiPagina 1 din 11

1. Microprocesorul” cere calitate ca să facă performanţă

Organismele în creștere au nevoie de multe tipuri de nutrienți, însă creierul este primul servit! „Creierul este un organ foarte înfometat – primul organ al organismului ce absoarbe  nutrienţii din mâncarea pe care o consumăm”, explica Bethany Thayer, MS, RD, nutriţionist din Detroit şi purtător de cuvânt al Asociaţiei Dietetice Americane (ADA).

Efectul este spectaculos: când primește nutrienții adecvați, creierul dă dovada unei capacități sporite de concentrare și memorare pe termen scurt cât și pe termen lung, de o disponibilitate mai mare în a înțelege, programa și anticipa diferite situații și, nu în ultimul rând, de o diminuare a tendințelor spre depresie sau tristețe.

Într-adevăr, zeci de studii au arătat că anumite alimente pot ajuta la dezvoltarea creierului copilului, îmbunătățind funcția cognitivă, memoria și capacitatea de concentrare. Iată care sunt cele 10 alimente pentru nota 10:

ÎnapoiPagina 1 din 11
Intră în conversație