Alimente cu probiotice naturale

alimente-probiotice-naturale-totul-despre-mame

Ce alimente cu probiotice naturale puteți consuma?

Probioticele sunt bacterii intestinale a căror prezență asigură sănătatea sistemului digestiv și susțin sistemul imunitar, în ansamblu. Vestea bună este că există alimente bogate în probiotice naturale, care funcționează ca o gazdă a acestor bacterii vii, și pe care ar trebui să le consumăm cât mai des.

Mai jos am enumerat o serie de astfel de alimente. Este recomandat să cumpărați versiunea organică a tuturor acestor alimente, pentru beneficii maxime.

Iată care sunt alimentele bogate în probiotice naturale:

Iaurt

Unul dintre cele mai bune alimente cu probiotice naturale este iaurtul cu culturi vii, în special cel făcut în casă. Căutați brandurile cu lapte de capră, care au fost infuzate cu forme suplimentare de probiotice, cum ar fi lactobacillus sau acidophilus. Laptele de capră și brânza au un conținut bogat în probiotice precum thermophillus, bifudus, bulgaricus și acidophilus. Asigurați-vă că citiți lista ingredientelor, deoarece nu toate tipurile de iaurt se prepară la fel. Multe branduri populare folosesc sirop de porumb bogat în fructoză, îndulcitori artificiali și arome artificiale, fiind un echivalent al înghețatei.

Chefir

Asemănător cu iaurtul, acest produs lactat fermentat este o combinație unică de lapte și grăunțe fermentate de chefir. Cu un conținut bogat de bacterii lactobacilli și bifidus, chefirul este o sursă importantă și de antioxidanți. Căutați versiunea organică a acestuia sau preparați-l acasă, cu ciupercă de chefir.

Varză murată

Varza murată este nu numai extrem de bogată în culturi sănătoase vii, ci și ajută la reducerea simptomelor alergiilor. Varza murată are, de asemenea, un conținut bogat de vitaminele B, A, E și C.

Ceai Kombucha

Kombucha este un tip de ceai fermentat, care conține o cantitate mare de probiotice. Această băutură cu bacterii vii este folosită de secole și se crede că ajută la stimularea energiei organismului și chiar ajuta pierderea în greutate. Cu toate acestea, ceaiul Kombucha nu este potrivit pentru toată lumea, deoarece poate conține și alcool.

Brânzeturi moi

Nu toate probioticele din farfurie pot supraviețui călătoriei prin stomac și prin intestine. Dar unele cercetări au descoperită că anumite tulpini din brânzeturi moi fermentate, cum ar fi brânza brie, sunt suficient de rezistente pentru a face față acestei „călătorii”. Brânza poate acționa astfel ca un purtător al probioticelor.

Murături

Atunci când doriți să folosiți murăturile ca alimente cu probiotice naturale, alegeți tipurile fermentate natural, în cazul cărora nu a fost utilizat oțet în procesul de murare. O soluție pe bază de sare de mare și apă alimentează creșterea bacteriilor bune și poate da murăturilor unele beneficii digestive.

Citește și:
Cum să eviți iaurturile nesănătoase
Prebiotice şi probiotice: tot ce trebuie să știi despre “bacteriile bune”
Superalimentele copilăriei (II): Iaurtul
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație