Cât de sănătoase sunt ceaiurile de slăbit?

Ce efecte au ceaiurile de slăbit asupra organismului?

Ceaiul reprezintă o sursă naturală de flavonoide, un mineral care este important pentru sănătatea dinților.

Și chiar dacă ambele ceaiuri negre și verzi conțin cafeină, experții în sănătate spun că nu este o cantitate suficientă într-o cană de ceai pentru a provoca un efect diuretic.

O cană cu unul dintre ceaiurile de slăbit nu vă va ajuta să slăbiți peste noapte, șansele sunt să nu aibă niciun efect negativ asupra sănătății voastre. Uitați de operații, evitați consumul de zahăr și bucurați-vă de o cană cu ceai.

Ce au demonstrat cercetările când vine vorba de ceaiurile de slăbit?

În timp ce beneficiile ceaiului verde în procesului de slăbit rămân neclare, cercetările s-au concentrat pe beneficiile generale ale flavonoidelor din ceaiuri. Ca rezultat, mulți dintre experții din domeniul sănătății sugerează consumul a 4 căni de ceai pe zi pentru un stil de viață sănătos, ducând la protejarea organismului împotriva efectelor radicalilor liberi – moleculele potențial dăunătoare ce pot deteriora celulele. Această dietă poate ajuta la scăderea riscului apariției bolilor de inimă, cancerului, accidentelor vasculare cerebrale, bolii Alzheimer și chiar cataractei.

Din păcate, există câteva dovezi științifice care confirmă faptul că ceaiurile de slăbit chiar ajută la pierderea în greutate. Cei mai mulți cercetători și-au îndreptat analizele către ceaiul verde. Atât ceaiurile verzi, cât și cele negre provin din aceeași plantă – Camelia sinensis – însă frunzele sunt procesate diferit. Ca rezultat, ambele ceaiuri conțin cantități similare de flavonoide, care acționează ca niște antioxidanți puternici în organism. Cu toate acestea, din cauza diferențelor de prelucrare, ceaiurile acestea conțin tipuri diferite de flavonoide.

Ceaiul negru este obținut prin fermentare, iar flavonoidele au o structură mai complicată, constând în teaflavine şi tearubigine. Pe de altă parte, ceaiul verde conține flavonoide numite catechine, care au o structură mai simplă. Cafeina, regăsită atât în ceaiul verde, cât și în cel negru, și catechinele sunt responsabile, se pare, pentru efectele de slăbire din ceaiul verde. În consecință, cercetările s-au concentrat pe aceste ingrediente.

În timp ce studiile au arătat că ceaiul verde poate reduce grăsimile și stimula metabolismul, mare pare a cercetărilor au fost realizate doar în laborator, testate pe animale (șoareci). De fapt, foarte puține studii asupra consumului de ceai verde au cercetat efectul de pierdere în greutate și de ardere a grăsimilor. În multe dintre cazuri, deși s-a constatat o legătură pozitivă între consumul de ceai verde și pierderea în greutate, aceste studii au fost prost concepute sau nu au folosit eșantioane reprezentative.

Este evident faptul că beneficiile ceaiurilor de slăbit au nevoie de mai multe cercetări, dar nu ar trebui să vă dați bătute de la consumul regulat de ceai. Indiferent dacă preferați ceaiul negru sau cel verde, există multe dovezi care sugerează că ambele ar putea aduce beneficii sănătății, datorită antioxidanților pe care-i conțin.

Ce alternativă există pentru ceaiurile de slăbit?

Ca o alternativă sănătoasă la ceaiurile de slăbit poate fi o dietă bazată pe câte un măr pe zi. Deși nu are debordant de mulți nutrienți, cum au alte fructe sau legume, merele au o serie de beneficii care pot contribui la pierderea în greutate. Au un conținut bogat de fibre, care ajută la reducerea poftei de mâncare, așa că puteți consuma un măr când simțiți nevoia unei gustări în timpul zilei, în locul altor alimente mai puțin sănătoase.

De asemenea, pot ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge, ducând la reglarea apetitului și nivelului de energie. Și nu în ultimul rând, pectina din mere poate reduce nivelul colesterolului și va servi ca o altă modalitate de reglare a zahărului din sânge, prin încetinirea absorbției de glucide. Merele au un procent redus de sodiu, ducând la prevenirea retenției de apă în exces.

Vrei să slăbești fără bătăi de cap și fără să te înfometezi? Află cum ar trebui să mănânci pentru asta! Citește ”Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient” și schimbă-ți relația cu mâncarea. Cartea este disponibilă AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație