Câtă apă pe zi trebuie să consume o femeie?

Care este cantitatea optimă de apă pe care ar trebui să o bem zi de zi

Organismul fiecăruia dintre noi pierde o anumită cantitate de apă prin intermediul respirației, transpirației, urinei și mișcărilor intestinale. Pentru o funcționare corectă a organismului uman, acesta trebuie aprovizionat cu apă, prin consumarea băuturilor, fructelor și legumelor hidratante. 

Cu toate că nu există o formulă general valabilă pentru toată lumea în privința cantității de apă care trebuie consumată zi de zi, puteți estima consumul personal și după factori precum starea sănătății, regiunea în care stați și activitatea fizică pe care o faceți.

În medie, o femeie care trăiește într-un climat temperat și are activitate fizică normală are nevoie de aproximativ 9 căni pe zi (2,2 litri).

Beneficiile consumului regulat de apă

Apa consitutie 60% din greutatea corpului, fiind un component chimic vital pentru organismul nostru. Fiecare proces și sistem din coprul uman este dependent de apă. Printre beneficiile consumului regulat de apă se numără și eliminarea toxinelor din organele vitale, oferirea unui mediu umed pentru țesuturile nasului, urechilor și gâtului, transportul substanțelor nutritive la celule. În momentul în care organismul uman nu este hidratat corespunzător, funcțiile normale se alterează. Chiar și în cazul unei deshidratări ușoare te poți simți obosită, fără energie.

Sunt sucurile naturale o alternativă la apă?

Sucurile de fructe sau de legume și smoothie-urile conțin o varietate de vitamine, iar un pahar (150 ml) de suc de fructe poate fi contorizat ca una din cele 5 porții zilnice recomandate de fructe și legume. Doar că, înainte de a vă delecta cu un pahar de suc aduceți-vă aminte că zaharurile regăsite în mod natural în fructele întregi sunt mai puțin susceptibile de a face carii dentare, deoarece zahărul rămâne în structura fructului. Când fructele sunt stoarse sau pasate cu blenderul, zaharurile sunt eliberate, putând duce la deteriorarea dinților, dacă beți suc frecvent. Chiar și sucul de fructe neîndulcit este dulce, așa că încercați să nu beți mai mult de un pahar de suc natural în fiecare zi.

Factorii care influențează cantitatea de apă consumată

Exerciții fizice – în cazul în care faceți sport, trebuie să fiți conștiente de faptul că organismul pierde apă prin intermediul transpirației, iar o cantitate în plus de apă de aproximativ 400-600 de mililitri de apă ar trebui să fie suficientă pentru a compensa apa pierdută.

Climă – dacă stați într-o regiune cu temperaturi ridicate sau cu umiditate mare, chiar și la altitudini ridicate, va trebui să măriți consumul zilnic regulat de apă.

Sarcină și alăptat – viitoarele sau proaspetele mămici au nevoie de fluide adiționale pentru a-și păstra organismul hidratat. Acestora le este recomandat consumul a 2,3 litri de apă pe zi, dacă sunt însărcinate, sau 3,1 litri dacă alăptează.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație