Ce sunt și cum se folosesc caperele

În arta culinară, caperele reprezintă un condiment, de obicei murat, fiind făcute din bobocii florilor imature ale tufelor de capere (Capparis spinosa). Acestea se regăsesc în regiunile mediteraneene.

Caperele sunt folosite într-un număr mare de rețete italienești, cum ar fi piccata cu carne de pui, mânzat sau pastele puttanesca. Uneori, acest condiment este tratat cu saramură, mai degrabă decât prin murare. Gătitul cu capere reprezintă o noțiune de echilibrare a gustului lor picant, sărat și marinat cu ingrediente untoase, cu arome și texturi catifelate.

Cum se folosesc caperele?

Aceste mici ingrediente sunt utilizate pe scară largă în procesul preparării sosurilor, salatelor, precum și ca garnituri aromate sau condimente. Caperele sunt frecvent utilizate în combinație cu lămâile. De aceea, fac echipă bună în combinație cu somonul, mai ales cu somonul afumat. Din cauza faptului că acest condiment are un gust puternic sărat, nu este pe placul tuturor persoanelor, iar un înlocuitor bun pentru el este reprezentat de măslinele verzi tăiate cubulețe.

O altă utilizare a caperelor în bucătărie este toppingul pentru pizza. Puteți încerca o pizza acoperită cu mozzarella, ceapă roșie feliată și capere. Caperele sunt, de asemenea, garnitura tradițională a rețetei de carne de vită carpaccio. Acestea pot merge, de asemenea, perfect într-o salată de pui, salată de paste sau salată de cartofi, pe partea de sus a ouălor fierte umplute sau în salata clasică Nicoise. Merg chiar și într-un cocktail cu martini, în locul măslinelor.

Beneficii pentru sănătate ale caperelor

Caperele adaugă o aromă îndrăzneață preparatelor, deoarece bobocii florilor murate conțin ulei de muștar, așa că e nevoie de un număr redus de capere pentru un gust pregnant. Adăugarea acestor ingrediente în preparate adaugă aromă, dar nu și calorii. Fiecare lingură de capere conține doar două calorii. Caperele oferă câteva beneficii sănătoase organismului uman, având un conținut de nutrienți destul de modest, însă vă vor ajuta să atingeți aportul zilnic recomandat al câtorva substanțe nutritive esențiale – fibre, vitamine și minerale. Cu toate acestea, din cauza conținutului lor ridicat de sare, ar trebui să le consumați cu moderație.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație