Cele mai bune 3 alternative la zahăr pentru dieta copilului

Știe toată lumea că zahărul nu e sănătos, astfel că poți lua în calcul aceste cele mai bune trei alternative la zahăr, perfecte pentru dieta copilului.

Consumul de alimente dulci, care să aducă glucoză, zaharoză și fructoză este necesar în dieta copilului, dat fiind faptul că metabolismul are nevoie de aceste substanțe. Sursele sunt variate, de la fructe și legume, la făinoase și zahăr adăugat.

Comandă acum ”Diversificarea naturală – cel mai bine păstrat secret al părinților relaxați”, cartea care descrie pas cu pas introducerea alimentelor solide în dieta copilului. Aceasta este disponibilă AICI.

Eliminarea zahărulului din alimentația copilului nu este suficientă, soluția cea mai bună este înlocuirea acestuia cu alternative sănătoase.

Zahărul conține 50% glucoză, substanță care face glicemia să crească brusc și 50% fructoză, care se duce direct în ficat, iar cantitățile mari consumate produc la obezitate și alte boli. În urmă cu circa 100 de ani, oamenii consumau cam o lingură de zahăr pe zi, dar astăzi consumă în jur de șapte-opt linguri zilnic, și asta pentru că zahărul este adăugat în multe produse, de la unele sucuri și cereale până la unele tipuri de pâine și amestecuri de condimente.

În dieta copilului mic, zahărul nu este o necesitate iar până la doi ani copilul nu are nevoie de adaos de zahăr în alimente. Cu toate acestea, gustul dulce este cel mai familiar pentru copil (laptele matern, formulele de lapte praf fiind dulci), iar nevoia de dulce este una care face parte din psihologia copilului.

Cu toate acestea, copilul poate fi educat să evite dulciurile. Simpla dispariție a sucurilor acidulate și a prajiturilor fabricate industrial înjumătățește aportul zilnic de zahăr. Unele alimente plăcute copilului conțin puțin zahăr și mulțumesc bucuria de mânca ceva dulce: prăjiturile de casă, preparate deștept, ciocolata simplă, fructele uscate, fructele proaspete dulci sunt doar câteva exemple.

În acest context, ia în calcul aceste trei alternative la zahăr toate mult mai sănătoase comparativ cu zahărul rafinat.

Mierea este prima alternativă sănătoasă pentru zahăr. Mierea are un conținut destul de ridicat de fructoză, dar este foarte bogată în antioxidanți și enzime. Mierea nu are vitamine, dar enzimele compensează din plin această lipsă. În plus, mierea are un indice glicemic mai mic decât zahărul și nu va duce la oscilații mari ale glicemiei. Aceste proprietăți le are doar mierea naturală, miere care poate fi introdusă în dieta copilului după vârsta de un an. Este perfect dacă vei adăuga miere în iaurtul copilului, dacă vei îndulci unele fructe sau dacă vei prepara diverse prăjituri fără zahăr, dar unse, la final, cu miere.

Melasa neagră, mai ales cea din surse organice, este o altă alternativă la zahăr. În plus, melasa neagră este foarte bogată în fier, potasiu și calciu. Există o singură contraindicație – respectiv pentru cei care suferă de diabet. O lingură de melasă neagră oferă mai mult fier, dar mai puține calorii și grăsimi decât o porție de carne roșie. Aceasta o face perfectă în dieta copilului. Melasa poate fi folosită la prăjituri sau pentru a îndulci diverse alimente. Un dezavantaj este acela că este un produs relativ scump, mai greu de procurat (există în magazinele cu produse bio).

Siropul de arțar are mai puține calorii decât mierea, în schimb are mai multe minerale comparativ cu aceasta și mai puține decât melasa.  Este un îndulcitor extrem de sănătos. Ideal este siropul natural de arțar, mai scump. Trebuie să fii atentă pentru că există multe produse comercializate cu titlul de ”sirop de arțar”, care nu sunt altceva decât preparate cu sirop de zahăr, aromate sintetic.

Nu uitați să ne dați un like pe Facebook, dacă nu ne-ați dat deja, pentru a fi la curent cu tot ce publicăm!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație