Cinci alimente obligatorii pentru copii primăvara

Este perioada trufandalelor, dar trebuie să iei în calcul și aceste cinci alimente obligatorii pentru copii primăvara.

Toate aceste cinci alimente au rol fundamental în organism, mai ales în cazul copiilor – îi vor energiza și le vor activa sistemul imunitar. În plus, sunt alimente sănătoase. Toate sunt utile și necesare în dieta copiilor primavara, mai ales pentru beneficiile lor nutritive, dar și pentru educația gusturilor.

Ca principiu, trebuie spus că diversificarea alimentară nu este o etapă care are loc doar la vârsta de șase luni. Diversificarea alimentației copilului este un proces continuu, care începe la șase luni și care trebuie continuată cu atenție și grijă până la vârsta de 6-7 ani, când cel mic trebuie să mănânce de toate.

Află care sunt cele cinci alimente obligatorii pentru copii primăvara și ce beneficii aduc copiilor.

Spanacul

Este recomandat pentru aportul de iod natural. Avem la dispoziție sărea iodata, dar iodul din aceasta nu este mereu asimilat corect sau în cantitatea necesară organismului, pentru că cei mici ar trebui să consume foarte puțină sare sau chiar deloc. Spanacul el este ideal în dieta copilului primăvara, proaspăt.
Cum îl convingi sa mănânce spanac? Salatele, tartele cu spanac, supele crema, făcute la rece sau sucurile cu spanac sunt soluția ideală. Este de dorit ca, primăvara, copiii să mănânce spanac atât pentru iod, cât și pentru aportul de magneziu și fier.

Ceapa verde

Se recomandă pentru conținutul crescut de quercetina, substanță care reduce și diminuează efectele alergiilor și rinitelor alergice sezoniere. Quercetina se găsește în mod natural în straturile exterioare ale cepei roșii și galbene, nu și în ceapă albă, dar este din belșug în ceapa verde. Quercetina, un veritabil antidot pentru alergii, nu se găsește doar în ceapa verde, ci și în mere, salată verde, fructele de pădure, cireșe, morcovi noi și afine. Eficiența substanței este urmarea unor cure de cel puțin 15-20 de zile în care aceste alimente fac parte din meniul zilnic.

Cum îl convingi să mănânce ceapă verde? În salate colorate, în soteuri de legume, coapta cu legume și din bleșug în supe și ciorbe. Tratarea termică diminuează conținutul de nutrienți, dar numai în mică măsură.

Fasolea boabe

Excelentă în dieta copilului, în ciuda tuturor prejudecăților, fasolea poate fi oferită fără nici un fel de probleme după vârsta de doi ani și chiar mai devreme. Fiartă bine, fasolea este perfectă sub formă de piureuri, în combinație cu ceapă verde și usturoi copt, este perfectă în supă cremă, în ciorbe de legume și ca atare. Este foarte bine să-ți înveți copilului să mănânce fasole, sub toate formele, pentru că este un aliment extrem de complet și sănătos.

De ce este necesară primăvara? Pentru mineralele prețioase pe care le conține (fosfor, potasiu, calciu, dar mai ales fier) și pentru aportul de fibre care ține sub control nivelul grăsimilor și al zaharului.

Ridichi

 

Sunt o sursa minunată de potasiu, de fibre și minerale, printre care la loc de cinste este fierul. În plus, conțin cantități apreciabile de vitamine din grupul B și multă vitamina C. Necesarul de vitamina C primăvara este mare, iar sursele naturale sunt mereu binevenite.

Cum îl convingi să mănănce ridichi? În salate, rase, sau rondele pe care le poate ronțăi cu plăcere.

Morcovii noi

Aceste legume vesele nu trebuie să lipsească din dieta celor mici, fiind unul din cele cinci alimente obligatorii pentru copii primăvara. Marele beneficiu îl reprezintă beta-carotenul, care face bine întregului organism. În afara de vitaminei A, mai există vitaminele B1, B2, B6, C, E, K, P, PP şi o bogăţie de minerale: fier (7%), potasiu, fosfor, calciu, magneziu. Morcovii noi pot fi consumati ca atare, sau sub formă de suc (combinat cu suc de spanac sau suc de mere).

Toate aceste alimente trebuie incluse în dieta copilului în diferite forme, cât de des se poate.

Citește și: Alimentele interzise copilului sub 1 an.

Și nu uita să ne dai like pe Facebook, dacă nu ne-ai dat deja, pentru a fi la curent cu tot ce publicăm!

1
2
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație