Motive pentru care micul dejun este obligatoriu

mic-dejun-familie-totul-despre-mame

Cât de important este micul dejun pentru organismul uman?

Sari peste micul dejun pentru a pierde în greutate? Nu trebuie să îți mai spunem că acest procedeu este greșit și se poate întoarce împotriva organismului tău. Amânarea sau chiar anularea meselor, în special a micului dejun, poate face mai dificil controlul greutății pentru că, după cum știm, cei care sar peste micul dejun de dimineață au tendința de a mânca mai multă mâncare la următoarea masă sau să ia gustări bogate în calorii.

În afară de acest lucru, iată și alte motive pentru care nimeni nu trebuie să sară peste micul dejun.

De ce au copiii nevoie de micul dejun?

Organismul copiilor se află în creștere, iar creierul lor este în dezvoltare, cei mici având nevoie de nutrienți regulat. Când sar peste micul dejun, copiii nu primesc aportul necesar de nutrienți pentru o dezvoltare sănătoasă. Studiile arată ca acei copii care sar peste micul dejun sunt lenți și absenți la activitățile care au loc la școală. Pregătirea micului dejun poate ocupa foarte puțin timp, dacă alegeți rețete precum tartine sau chiar un smoothie sănătos.

Beneficiile pe care le aduce micul dejun sănătății:

Micul dejun oferă corpului și creierului combustibil, după repaosul din timpul nopții. Fără această masă e ca și cum ați încerca să porniți mașina fără benzină. Nutriționiștii recomandă consumarea acestei mese în cel mult două ore după trezire, iar conținutul său să aducă un aport de 20-35% de calorii din totalul zilnic. În afară de energie, alimentele de la micul dejun reprezintă o sursă importantă de nutrienți vitali, precum calciu, fier, vitamina B, proteine și fibre, în condițiile în care multe studii arată că dacă sunt pierdute în prima parte a zilei, este destul de greu să compensăm prin celelalte mese. Fructele și legumele sunt importante surse de vitamine și minerale, astfel că este benefic să le includeți în masa de dimineață, fie că este vorba de o banană sau un pahar de suc natural.

De asemenea, consumarea micului dejun are beneficii pentru sănătatea noastră pe termen lung. Poate reduce obezitatea, hipertensiunea arterială, bolile de inimă și diabetul.

Pentru funcția cognitivă:

Masa de dimineață poate îmbunătăți memoria și nivelul de concentrare, însă ne poate și mai fericiți, deoarece este cunoscut ca stimulent al stării de spirit și micșorării nivelului de stres.

Pentru necesarul de energie:

Necesarul de energie pentru oameni variază în funcție de nivelurile de activitate și de etapa pe care o parcurg în viață, însă de obicei bărbații au nevoie de mai multă energie decât femeile. Copiii aflați în creștere au nevoie de multă energie, de exemplu băieții cu vârsta între 7 și 10 ani ar trebui să consume aproximativ 1970 kcal pe zi, iar fetele cu vârsta cuprinsă în același interval 1740 kcal. În ceea ce-i privește pe adulți, bărbații au nevoie de 2500 kcal, iar femeile 2000 kcal pe zi. În toate aceste cazuri, așa cum spunea, aprximativ un sfert din energie trebuie să fie furnizată de un mic dejun sănătos și hrănitor.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație