Tu ce-i dai să mănânce?

Nu-l hrăni la fast-food! Tu ce-i dai să mănânce?

Îi pui o jucărie pe masă, niște cartofi prăjiți, un soi de pui prăjit cu pesmet. Și gata cina. Nu sunt mamă încă, dar mi-aș dori să-mi explice cineva de ce văd atâtea familii la fast-food. 

Unde sunt vremurile acelea când copiii creșteau cu biscuiți și măr ras? Unde sunt supele cu pui de la țară pe care trebuia să le fierbi cu orele? Sigur că un copil cere timp și sunt convinsă că a fi mamă nu este o meserie ușoară, însă la fel de bine știu că drumul până la fast-food poate dura mai mult decât dacă ai fierbe câteva legume.

“Ce e asta, mami? E bun?”. “Papă că e bun.” La o astfel de discuție am asistat zilele trecute. O fetiță de 5 ani și o mamă tânără, dar dichisită. Fetița avea în față un hamburger, o porție de cartofi și un suc de mere. Cam cât de bun să fie? Deși cartofii sunt niște legume importante în alimentație, fiind o sursă important de fibre, potasiu și vitamina C, prin prăjire, aceștia își pierd aceste proprietăți și devin toxici pentru organism.

De ce nu ar trebui să-i dai copilului cartofi prăjiți?

1. Provoacă boli de inimă, diabet și sunt cancerigeni. Cartofii prăjiți reprezintă o sursă majoră de grăsimi nesănătoase.

2. Cartofii prăjiți conțin acrilamidă, o substanță care duce la apariția tumorilor. Conform unor teste pe animale, această substanță este responsabilă pentru apariția cancerului și se formează în timpul procesului de prăjire a alimentelor bogate în carbohidrați. Cartofii sunt doar un exemplu.

3. Provoacă obezitate. Cartofii prăjiți sunt foarte bogați în carbohidrați, ceea ce înseamnă că dacă îi combini cu proteine și lipide (carne și ulei), copilul tău se poate îngrășa. Procesul este unul foarte simplu: carbohidrații ajung în organism sub formă de glucoză, care va fi folosită imediat ca o sursă de energie sau va fi păstrată sub formă de grăsime.

4. Cartofii prăjiți nu conțin nimic valoros. Cartofii fierți sau copți au un conținut destul de mare de mangan, cupru, potasiu, vitamina B6, vitamina C și fibre, însă nu și atunci când sunt prăjiți.

De ce nu ar trebui să-i dai copilului hamburgeri?

Pentru că nu știi ce îi dai. Există atâtea teorii despre acest tip de mâncare, încât pentru sănătatea copilului tău este mai bine să-i refuzi acest moft (asta dacă ți-l cere și nu o faci de bunăvoie).

Fii responsabilă! Fă tot ce poți pentru a-i oferi copilului tău o educație sănătoasă în ceea ce privește alimentația și nu numai. Vrea o jucărie nouă? Cumpără-i din magazin, nu de la fast-food! Vrea un hamburger? Fă-i un sandvici sănătos, ornează-l în așa fel încât să i se pară interesant! Vrea cartofi prăjiți? Înlocuiește-i cu o porție de cartofi copți.

P.S. Dacă ai un copil suficient de mare, explică-i de ce nu este bine să aibă o astfel de alimentație. Va înțelege.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație