Când nu mai iei anticoncepționale?

pastile femeie

Nu mai iei anticoncepționale când vrei să rămâi însărcinată, când organismul le respinge sau, după vârsta de 30-35 de ani. Dar ce se întâmplă când renunți la ele? Cum se va adapta corpul tău?

Indiferent care este costul, inconvenientul de a trebui să iei o pastilă în fiecare zi sau dorința de a concepe un copil, pentru decizia de a renunța la pilulele contraceptive ai nevoie de un plan, iar asta o spun eu, o fostă „dependentă” de anticoncepționale, evident, la sfatul Dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică-ginecologie.

Primul pas inteligent este să vorbești cu medicul tău, chiar înainte de a face acestă schimbare în viața ta. Dacă vrei să renunți la anticoncepționale și nu vrei să rămâi însărcinată, există și alte forme de contracepție. Iar dacă motivul pentru care renunți la anticoncepționale este tocmai că-ți dorești un copil, lucrurile sunt evidente, dar și pentru asta ai nevoie de un sfat avizat.

Puține efecte secundare

Unele femei se tem de ceea ce ar putea să se întâmple cu corpul lor după ce nu vor mai lua anticoncepționale, însă ginecologii susțin că nu ai nici un motiv de îngrijorare. Există foarte puține efecte secundare după întreruperea anticoncepționalelor, susține Dr. Dumitrescu, iar acelea care pot apărea, nu vor dura mult. Însă, dacă scopul pentru care luai anticoncepționale era tocmai acela de a nu rămâne însărcinată, ei bine, după oprirea pilulelor poți rămâne foarte repede însărcinată dacă nu te protejezi. Iar dacă scopul era doar pentru reglajul hormonal, de asemenea, medicul tău îți va propune o nouă variantă mai potrivită.

Ce efecte pot apărea când nu mai iei anticoncepționale?

Deși nu vei observa, vei începe să ovulezi din nou, iar dacă până de curând luai anticoncepționale pentru a controla sângerările abundente sau pentru a avea o menstruație regulată, aceste probleme pot să reapară imediat ce oprești pastilele.

Altfel, dacă luai anticoncepționale pentru a controla bufeurile, este foarte posibil ca acestea să reapară după încetarea administrării pilulelor. Dacă pilulele te ajutau să ai un ten mai curat, odată oprite, se poate să reapară problema acneei.

Dacă ești una dintre acele femei cărora menstruația le aduce și o stare de iritabilitate, ei bine, lipsa anticoncepționalelor poate readuce în lumină sindromul premenstrual.

Unele femei pot observa că au un apetit alimentar mai crescut după ce au oprit anticoncepționalele, iar pe de altă parte, dacă pilulele te făceau să reții apă, acum ai putea pierde în greutate.

Însă, orice efect secundar minor nu va dura mai mult de o lună sau două. Efectele secundare ce apar în timpul administrării anticoncepționalelor pot fi mai mari și mai numeroase decât atunci când renunți la ele.

Când să nu mai iei anticoncepționale?

Deși poți opri administrarea anticoncepționalelor în orice moment, chiar în mijlocul lunii (sau al foliei cu pilule), ține cont că acest lucru poate provoca imediat sângerarea și îți poate da peste cap ciclul menstrual.

Uterul tău poate deveni confuz, dar asta nu înseamnă că ești la menstruație. Poți sângera timp de două săptămâni și nu ai cum să controlezi asta. Dacă vrei să eviți sângerările neregulate, așteaptă până termini folia de anticoncepționale.

Un alt motiv pentru a aștepta este acela că poți să-ți contorizezi ovulația pentru a nu rămâne însărcinată.

Odată ce nu mai iei anticoncepționale, fii atentă la ciclul tău menstrual. Dacă nu revine la normal în două-trei luni, mergi neapărat la medic. Ar putea fi vorba de o problemă de sănătate.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație