Ce trebuie să faci înainte de sarcină? 8 pași de urmat

Sarcina este momentul foarte așteptat de foarte multe femei și fiind unul atât de important, există o serie de lucruri pe care ar trebui să le bifezi cu ceva timp înainte de concepție.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

sau
Înscrie-te cu Facebook

Chiar dacă nu ești însărcinată, există o mulțime de lucruri pe care trebuie să te asiguri că le faci pentru a asigura un mediu cât mai sănătos și ospitalier pentru viitorul copilului tău. Iată o listă cu pașii pe care trebuie să-i faci pentru o sarcină sănătoasă, cu explicații de la Dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică-ginecologie.

1.       Înainte de sarcină, fă-ți programare la ginecolog.

Este adevărat că te vei întâlni cu medicul ginecolog de foarte multe ori după ce vei rămâne însărcinată, însă este o idee bună să-ți faci o programare înainte. Dacă ai vreo problemă de sănătate care ar putea să-ți afecteze șansele de a rămâne însărcinată sau ar putea conduce la o sarcină cu risc, este foarte important să o ții sub control încă de pe acum. Dacă boli precum fibroză chistică sau siclemie au fost întâlnite în familia ta sau a viitorului tată, ai putea avea nevoie de un consult genetic sau de un screening preconcepțional.

2.       Fă-ți programare la stomatolog înainte de sarcină.

O sănătate orală corespunzătoare este strâns legată de o sarcină sănătoasă. Bolile ce pot apărea la nivelul gingiilor pot fi legate de nașterile premature sau cu greutatea mică a fătului la naștere. Așadar, fă-ți programare la dentist pentru a înlătura astfel de probleme.

3.       Renunță la fumat și la alcool înainte de sarcină.

Niciodată nu s-a pus semnul egalității între tutun și alcool și femeia gravidă. Aceste două substanțe sunt dăunătoare în procesul de creștere al fătului și pot duce la serioase probleme de sănătate ulterioare. În plus, fumatul și consumul de alcool îngreunează procesul de preconcepție și cresc riscul avortului spontan. Vorbește cu medicul tău și cere-i sfatul legat de acele programe care te pot ajuta să renunți la aceste vicii.

4.       Diminuează consumul de cafea.

A bea mai mult de două căni de cafea pe zi (aproximativ 250 de miligrame de cofeină) poate duce la îngreunarea procesului de concepție și poate crește riscul de avort spontan. În plus, dacă cu ceva timp înainte de sarcină treci pe cafea decofeinizată, ai toate șansele să nu mai suferi de pofte severe în primele săptămâni de sarcină.

Recomandări



5.       Mănâncă inteligent și înainte de sarcină.

Nu există un moment mai potrivit de a renunța la junk food și toate acele calorii goale decât în perioada de preconcepție. Asigură-te că mănânci zilnic multe fructe, legume, cereale integrale și proteină din carne slabă. O dietă sănătoasă înainte de sarcină reduce șansele de diabet gestațional, acel tip de diabet la care sunt predispuse unele femei însărcinate.

6.       Înainte de sarcină, scapă de kilogramele în plus.

Extra greutatea corporală poate duce la acele probleme precum diabetul gestațional și tensiune arterială în timpul sarcinii (preeclampsia). În mod normal nu este o idee bună să slăbești în timpul sarcinii, așa că dacă simți că mai ai puțin de lucru, fă-o înainte să rămâi însărcinată.

7.       Atenție la ce medicamente folosești înainte de sarcină!

Este foarte important să-ți înștiințezi medicul în legătură cu medicamentele pe care obișnuiești să ți le administrezi, indiferent dacă sunt cu prescripție medicală sau fără, sau dacă este vorba de medicamente din plante. Unele dintre ele pot afecta bebelușul. La sfatul medicului ai putea să iei însă vitamine prenatale sau suplimente de acid folic pentru a micșora riscul apariției defectelor din naștere.

8.       Sportul este benefic și înainte de sarcină.

Făcând sport, nu numai că vei rămâne la o greutate sănătoasă, dar te vei menține în formă pentru momentul nașterii. După ce vei rămâne însărcinată, vorbește cu medicul legat de tipul de sport pe care poți să-l faci și interesează-te care sunt cele mai potrivite cursuri pentru tine, clase special concepute pentru femeile însărcinate.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.