Miroși diferit, îți crește piciorul, sforăi… 33 lucruri pe care trebuie să le ştii dacă eşti gravidă

Testul de sarcină a ieşit pozitiv, iar tu simţi că intri, pas cu pas, pe un teritoriu necunoscut. Nu te teme – nu ești prima gravidă din lume. Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi, acum, că ai intrat în familia burticilor:

1. Ai putea începe să sforăi! Hormonii de sarcină pot provoca membranele nasului să se înmoaie şi să se umfle, făcând mult mai probabil să sforăi noaptea. Partenerul tău ar putea avea un mic şoc! În cazul în care devine prea rău, roagă-ţi jumătatea mai bună să doarmă în alt dormitor sau pe canapeaua din sufragerie.

2. Ar trebui să nu mai porţi sutiene cu sârmă – acestea ar putea restricţiona creşterea glandelor de lapte.

3. Oficial, eşti fierbinte. Hormonii de sarcină accelerează metabolismul, făcându-te să te simţi roşie şi transpirată la temperaturi la care înainte nu aveai probleme. Îmbracă haine lejere, uşoare, bea multă apă şi fă-ţi planuri cu banii cu care altădată plăteai factura la căldură.

4. Burticile gravide tind să dea senzaţia de mâncărime. Cel mai probabil, este rezultatul întinderii pielii, pe măsură ce burta creşte. Unele femei au senzaţie de mâncărime inclusiv la picioare şi mâini. Dacă, însă, te mănâncă toată pielea, ai putea avea o tulburare numită colestază de sarcină, rară dar foarte gravă, aşa că discută cu un medic.

5. Înscrie-te la cursuri prenatale, imediat ce ţi-a fost confirmată sarcina.

6. Nu sări niciodată peste controalele periodice din timpul sarcinii.

7. ne o banană, pe noptieră, lângă pat. Greţurile de dimineaţă sunt de două ori mai grave pe stomacul gol, aşa că mănâncă o gustare înainte de a te ridica să mergi la toaletă în timpul nopţii.

8. Tunde-ţi părul. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. După ce vei naşte, va mai dura ceva până să ai din nou timp şi energie pentru a merge la coafor.

9. Plănuieşte-ţi concediul cu atenţie. Majoritatea companiilor aeriene nu te lasă să călătoreşti dacă ai mai mult de 36 săptămâni de sarcină, iar la aproximativ 28 săptămâni nu ţi se va mai permite să îţi faci check-in-ul fără un certificat medical.

10. Copilul tău nu ştie când, cât şi dacă eşti intimă cu partenerul tău. Așa că nu te abține de la sex!

11. Chiar nu e cazul să intri în panică vizavi de travaliu. Ignoră pe cât posibil poveştile îngrozitoare pe care le auzi de la prieteni sau colegi.

12. Masează-ţi perineul cu ulei de migdale în fiecare seară după a 32-a săptămână de sarcină. Studiile au arătat că ar putea scădea şansele să ai rupturi în timpul nașterii.

13. Dacă eşti gravidă nu înseamnă că trebuie să renunţi la mişcare – doar redu treptat agitația, pe măsură ce burtica devine mai mare. Femeile care nu mai fac sport în trimestrul al treilea pot lua mai mult în greutate decât cele care nu fac deloc mişcare (şi nu, aceasta nu este o scuză pentru a nu face nimic!).

14. Dacă vrei să vezi un anumit film, nu amâna vizionarea! Odată ce vine copilul, vei adormi în același timp cu el și vei rămâne restantă la cărți și filme.

 

1
2
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație