5 metode neobişnuite de a reduce greţurile din timpul sarcinii

Ceai de ghimbir, biscuţi pe stomacul gol, micul dejun în pat – sunt doar câteva dintre cele mai populare metode la care apelează femeile pentru a alunga greţurile de la începutul sarcinii. Noi vă sugerăm câteva metode mai puţin cunoscute pentru a ține la distanţă grețurile din timpul sarcinii.

Metoda 1: Ananas proaspăt

Se pare că fructul de ananas consumat dimineaţa sau sucul proaspăt de ananas ameliorează greaţa şi vărsăturile în timpul sarcinii. Merită să-i acordaţi o şansă – chiar dacă nu vă ajută, cu siguranţă vă va energiza cu vitamine şi minerale valoroase. Ananasul rece, consumat dimineaţa pe stomacul gol este cel mai eficient pentru reducerea stărilor de greaţă din timpul sarcinii. Aţi auzit cumva că este interzis să mâncaţi acest fruct în primul trimestru de sarcină deoarece produce avort spontan? Este doar un mit. Nu vă faceţi griji, puteţi mânca un castron de ananas în fiecare dimineaţă.

Metoda 2: Aromaterapie

Unele mirosuri efectiv reduc greţurile din timpul sarcinii. Iar aromaterapia este una dintre metodele la care puteţi apela pentru a vă simţi mai bine. Sunt recomandate uleiuri esenţiale precum: lavandă, pin, mentă şi eucalipt. Puteţi picura puţin ulei pe o batistă sau o bucată de pânză pe care să o purtaţi mereu cu dumneavoastră, iar când simţiţi că vi se face rău este suficient să mirosiţi batista. Acasă puteţi folosi dispozitivele speciale pentru aromaterapie cu ajutorul cărora mirosul se va răspândi în toată camera.

Alte metode care reduc grețurile în timpul sarcinii

Metoda 3: Benzi de presopunctură la încheietura mâinii

În farmacii găsiţi benzi de presopunctură care trebuie purtate pe încheieturile de la mâini. Dacă sunt poziţionate corect, aceste benzi stimulează anumite puncte de pe corp – aşa-numitul punct Neiguan, situat la aproximativ 2 cm deasupra încheieturii, pe partea interioară a antebraţului. Conform principiilor de stimulare prin presopunctură, aceste benzi sunt destinate să prevină greaţa din timpul sarcinii. Sunt multe persoane care folosesc aceste benzi şi pentru reducerea răului de mişcare sau „răul de maşină”. Verificaţi-le, poate funcţionează în cazul dumneavoastră.

Metoda 4: Respiraţia profundă

Când începeţi să va simţiţi rău dimineaţa, încercaţi să respiraţi aer curat: staţi cu fereastra larg deschisă şi respiraţi adânc şi calm de câteva ori. Se recomandă chiar combinarea exerciţiilor de respiraţie cu exerciţiile de yoga, dar necesită pregătire şi condiţii speciale. Încercaţi să vă plimbaţi în aer liber cel puţin o oră pe zi, practicând respiraţia profundă ca modalitate de reducere a greţurilor din timpul sarcinii.

Metoda 5: Apă carbogazoasă cu lămâie

Ştim, ştim, femeilor gravide nu li se recomandă apă carbogazoasă, deoarece dioxidul de carbon poate provoca balonare sau arsuri la stomac. Dar dacă te simţi foarte rău din cauza greţurilor şi a vărsăturilor, iar un suc acidulat simţi că te ajută, atunci nu mai sta pe gânduri – până şi medicii confirmă.Unele femei beau pur şi simplu băuturi carbogazoase din comerţ, care conţin foarte mult zahăr şi alte substanţe, precum cofeină. De aceea este mai bine să-ţi prepari singură o băutură cu apă minerală carbogazoasă şi zeamă de lămâie din belşug, adică o limonadă. Dar cum să bei această băutură pentru a reduce greţurile din timpul sarcinii? Ar trebui să bei cu înghiţituri mici şi chiar pe tot parcursul zilei. În ceea ce priveşte temperatura ideală de administrare, ar fi bine să o consumi uşor rece.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Intră în conversație