Ce sport poți face când ești însărcinată și care îți sunt interzise?

Ce sport poți face când ești însărcinată

Atunci când eşti însărcinată, eşti bombardată cu tot felul de informaţii mai mult sau mai puţin adevărate, iar cele legate de cât sport şi ce exerciţii ai voie să faci în timpul sarcinii îşi tot fac apariţia.

Trebuie să reţii că e chiar indicat să faci sport în această perioada, iar specialiștii Fitness Scandinavia îți vor explica mai joc care sunt sporturile cele mai sigure şi potrivite atunci când eşti gravidă.

Despre ce ți se potrivește în materie de mișcare și fitness atunci când ești însărcinată poți afla direct de la unii dintre cei mai renumiți specialiști în domeniu, pe 22 și 23 aprilie, la a 7-a Convenție Internațională de Fitness de la București. Detalii despre eveniment și înscrieri sunt disponibile pe pagina organizatorilor, Fitness Scandinavia.

Ce sport poți face când ești însărcinată

În primul rând, trebuie subliniat de ce e important să faci sport când eşti însărcinată. Exerciţiile fizice din timpul sarcinii nu au doar rolul de a te menţine în formă şi de a preveni îngrăşatul peste măsură, ci contribuie şi la menţinerea unei posturi corecte a corpului, prevenirea sau atenuarea edemelor, îmbunătăţirea circulaţiei şi susţinerea burticii crescânde.

Sfatul general este, totuşi, ca în momentul în care decizi să te apuci de exerciţii fizice, să îţi consulţi medicul pentru a-ţi putea monitoriza evoluţia. Nu insista cu sportul dacă nu îţi face bine. Foloseşte-te de exerciţiile fizice pentru femeile însărcinate pentru a-ţi face viaţa mai uşoară, nu pentru că pur şi simplu nu poţi trăi fără sport.

În principiu, dacă ai fost o fire mai activă, n-ar trebui să existe vreun impediment să practici sportul preferat, chiar şi după ce rămâi gravidă. Ai numai grijă să acorzi mare atenţie semnalelor pe care ţi le trimite corpul şi, cum am precizat deja. Nu forţa atunci când nu e cazul. Ţine pasul cu ce îţi recomandă în primul rând organismul.

Sporturi pe care le poţi practica în timpul sarcinii

Orice sport şi formă de mişcare îţi vor aduce beneficii, deci ascultă-ţi corpul şi acţionează în consecinţă.

Mersul pe jos – varianta cea mai light de sport, nu ar trebui să îţi afecteze nici coloana, nici articulaţiile – și e mult mai indicat decât alergatul multor viitoare mămici.

Antrenamentele cu greutăţi sau cu benzi de rezistenţă – aici îţi recomanăm să urmezi sfaturile unui antrenor personal sau ale unui instructor de fitness care să îţi va indica exact ce exerciţii e bine să faci şi de care să te fereşti. În plus te va ghida să le execuţi şi corect, lucru de care toţi ar trebui să ţinem cont.

Mersul pe bicicletă – cel mai bun lucru la bicicletă este că îţi susţine greutatea. Dacă nu îţi prea place să ieşi în trafic sau nici măcar în parc, atunci poţi să îţi cumperi o bicicletă staţionară pe care să o foloseşti acasă.

Alergarea şi joggingul – ştiu cum e să fii pasionată de alergare, iar dacă eşti obişnuită să alergi, poţi să o faci în continuare. Ai grijă să nu îţi crească prea mult temperatura corporală şi mai ales să porţi încălţămintea potrivită.

Înotul sau aqua gym – mulţi medici şi specialişti în sport consideră înotul că fiind cel mai sigur mod de întreţinere fizică recomandat gravidelor. Înotul menţine tonusul muscular pe perioada sarcinii şi nu îţi tensionează articulaţiile. Atunci când înoţi, bătăile inimii se accelerează dar nu trebuie să îţi faci griji pentur supraîncălzire. Atenţie însă: indicat este să eviţi scuba divingul sau skiul nautic – în ambele cazuri pot apărea accidente neprevăzute.

Urcatul scărilor – urcatul scărilor este o opţiune perfectă pentru îmbunătăţirea ritmului cardiovascular, din acest motiv fiind şi atât de recomandat până şi celor mai sedentare persoane. E minimul de sport pe care îl poţi face.

Yoga – e bine cunoscut faptul că yoga elimina stresul şi relaxează trupul, dar în special mintea. Majoritatea tipurilor de yoga sunt sigure în timpul sarcinii, atâta timp cât nu sunt prea solicitante.

Clasele de aerobic – E bine să ştii de la bun început că anumite lucruri se vor schimbă odată cu modificările tale corporale. Ţi se va schimbă centrul de greutate şi implicit este foarte probabil să nu îţi mai poţi menţine echilibrul la fel de bine, deci poate clasele de aerobic preferate nu vor mai fi la fel de plăcute că în trecut. De asemenea, încearcă să nu stai întinsă pe spate foarte multe minute în şir.

Dansul – poţi dansa foarte bine şi la ţine acasă sau la o sala de dans care oferă cursuri speciale pentru gravide. Totuşi încearcă să nu exagerezi cu învârtitul sau ţopăitul.

Exerciţiile Kegel – şi nu în ultimul rând avem exerciţiile speciale pentru femeile însărcinate. Gravidele care le practică vor descoperi adesea că nasc foarte uşor. Acest tip de exerciţii întăreşte muşchii şi minimalizează, astfel, două mari probleme ce pot apărea în timpul travaliului: slăbirea vezicii urinare şi apariţia hemoroizilor.

Sunt şi câteva sporturi interzise pe perioada sarcinii, pe care este important să le menționăm:
• săriturile cu paraşuta (nu sunt chiar un sport)
• skiatul pe zăpadă sau pe apă
• arte marţiale şi sporturile de contact
• gimnastica
• săriturile la trambulină
• echitaţia

Opreşte-te din sport şi consulta-ţi medicul dacă ai următoarele simptome:
• ai vărsături
• ameţeşti şi ai vedere înceţoşată
• te simţi mult mai obosită
• ai dureri de cap, în piept, abdominale, de picioare sau umflarea picioarelor
• sângerări vaginale
• stagnarea dezvoltării fetale
• contracţii uterine
• scurgeri de lichid amniotic

După cum ai observat, sportul este chiar indicat în timpul sarcinii, deci discuta cu medicul tău şi bucură-te de tot ce îţi oferă!

Intră în conversație