Însărcinată pe plajă. Beneficii și riscuri pentru gravide

însărcinată pe plajă

Însărcinată pe plajă? Da. Și femeile însărcinate au dreptul să meargă la plajă deoarece există o mulțime de beneficii. Cu puțină atenție, se pot evita și riscurile.

Este vară, deja vacanță, iar plaja pare să fie un magnet pentru mulți dintre noi. Căldura soarelui, briza mării, valurile răcoritoare sau relaxarea de a sta lungită pe un șezlong, sub o umbrelă de soare. Sună mai mult decât minunat. Mai ales pentru o femeie însărcinată.

Ghidul femeii însărcinate pe plajă

Acum că ești gravidă, factorul de protecție solară nu este singura ta grijă. Apropos, ar trebui să te dai cu cremă cu factor de protecție solară de minim 30, deoarece pielea femeii însărcinate este destul de sensibilă și se poate arde ușor.

Chiar dacă nu există nici o dovadă că razele UV pot pătrunde prin pielea ta și îi pot dăuna fătului, s-a demonstrat că pot distruge acidul folic, imperativ necesar în timpul sarcinii.

Acidul folic, conform Dr Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică-ginecologie, este o vitamină din grupul B-urilor ce se găsește în alimente precum legume verzi, portocale sau fasole neagră și ce are rolul de a preveni defectele din naștere ale măduvei spinării și ale creierului, dar și anumite defecte cardiace. Organismul femeii însărcinate are nevoie de acid folic pentru a fabrica celule sanguine normale ce ajută la prevenirea anemiei și ce sunt esențiale pentru producția ADN-ului. De asemenea, acidul folic este vital pentru susținerea creșterii rapide a placentei și a fătului.

Trebuie să mai ții cont de faptul că producția crescută de melanină însoțită de expunerea la soare poate duce la apariția „măștii de graviditate”. De aceea trebuie să te asiguri că stai la soare un timp limitat și întotdeauna cu protecție solară.

Probabil ai observat deja că femeile însărcinate se încing foarte repede așa că fii foarte atentă la supra încălzire și deshidratare, amândouă fiind foarte periculoase pentru fătul nenăscut. Fii atentă la avertizările meteo, stai în casă sau la răcoare în timpul orelor critice ale zilei și dacă totuși ești nevoită să ieși, aplică-ți cât de des o compresă cu apă rece pe frunte sau pe ceafă.

Bea o mulțime de lichide, în special apă. Dacă stai pe plajă, o dată la 20 de minute ar trebui să te retragi la umbră cu o sticlă de apă. Dacă te deshidratezi, de fapt limitezi accesul oxigenului și al nutrienților către bebeluș. Așa că bea multă apă!

De asemenea, ori de câte ori te afli pe plajă sau la piscină, intră în mod frecvent în apă. Nu doar că te răcorești în felul acesta, dar apa ajută să ia o parte din greutate corporală ce apasă pe nervul sciatic.

Nu trebuie să-ți acoperi burta cu ceva, deoarece bebelușul este foarte bine protejat, așa că la mare, la piscină, oriunde, poartă-ți burta cu mândrie, ca și cum ai fi pe podium. Dar înainte de toate gândește-te la bebelușul dinăuntru. Să ai o vară frumoasă!

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație