Tot ce trebuie să știi despre arsurile de stomac în sarcină

Sarcina vine cu o serie întreagă de experienţe noi. Am minți dacă am spune că toate sunt plăcute. Unele dintre el pot fi neplăcute spre enervante, cum ar fi refluxul gastroesofagian (arsurile de stomac). Multe femei au arsuri în timpul sarcinii, chiar dacă înainte de a rămâne gravide nu s-au confruntat cu această problemă.

De fapt, până în al treilea trimestru, aproape trei sferturi din femeile gravide suferă de arsuri, aşa că, dacă eşti una dintre ele, consolează-te măcar cu ideea că nu eşti singură!

Ce sunt arsurile de stomac?

Arsurile de stomac se manifestă printr-o senzaţie intensă de arsură pe esofag (muşchiul care face legătura dintre gât şi stomac). La capătul esofagului se află un sfincter, care, în mod normal, este închis, interzicând acidului şi alimentelor nedigerate să urce înapoi pe esofag.

Atunci când mănânci, alimentele călătoresc în jos pe esofag, iar apoi, prin sfincter, ajung în stomac. În mod normal, este un proces cu un singur sens, dar, ocazional, acidul şi alimentele se întorc din drum şi pot ajunge înapoi în gură. Acesta este refluxul gastroesofagian sau arsurile.

De ce sunt arsurile în sarcină o problemă?

Există două motive principale pentru care arsurile în sarcină sunt o problemă comună la gravide. În primul rând, corpul tău se confruntă cu o intensificare a producţiei de progesteron. Acest hormon relaxează muşchii, pentru a ajuta organismul să se pregătească pentru naştere. Din păcate, progesteronul nu face discriminare şi destinde toţi muşchii din corp, inclusiv sfincterul de la intrarea în stomac. Întrucât acesta devine mai relaxat, alimentele şi acidul se pot întoarce mult mai uşor înapoi în esofag, astfel provocând arsurile.

Al doilea motiv devine mai evident pe măsură ce copilul creşte. E o problemă de spaţiu. Nevoia copilului de a-şi face loc devine tot mai mare, micuțul împingând orice găseşte în drum şi punând presiune asupra tractului digestiv. Astfel, acidul poate ieşi mai uşor din stomacul aflat sub presiune.

Ce pot face pentru a reduce incidența arsurilor în sarcină?

Există câţiva paşi simpli pe care îi poţi face pentru a ajuta la atenuarea arsurilor în sarcină:

  • Evită alimentele declanşatoare – unele femei au arsuri stomacale indiferent de ce ar mânca, dar sunt unele alimente care pot declanşa mai uşor simptomele. Ca regulă generală, evită mâncărurile grase, ciocolata, cafeaua şi băuturile carbogazoase cu cofeină. Alcoolul şi ţigările ar trebui oricum evitate în timpul sarcinii, însă e bine să ştii că şi ele sunt asociate cu refluxul gastroesofagian.
  • Mănâncă moderat – mesele bogate pot pune presiune suplimentară pe sfincterul de la intrarea în stomac. Ai putea începe o dietă de eliminare, adică să renunți treptat la câte un aliment din cele pe care le consumi, pentru a afla ce anume îţi provoacă arsurile. Cu un pic de consecvență, nu va dura mult până să îţi dai seama ce anume ar trebui să nu mai mănânci.
  • Lasă gravitaţia să te ajute – poate fi destul de dificil să te simți confortabil atunci când un copil creşte în burta ta, însă încearcă să stai şi să dormi în poziţii cât mai verticale. Gravitaţia îţi va ajuta stomacul să menţină mâncarea şi acidul. Poţi să foloseşti şi câteva perne în plus – poate fi nevoie doar de o mică ridicare pentru a stopa arsurile pe timp de noapte.
  • Ai grijă de greutatea ta – păstrarea greutății în limitele recomandate de medic te va ajuta să reduci presiunea de pe tractul digestiv.

Există vreun medicament împotriva arsurilor în sarcină?

În timpul sarcinii trebuie să fii foarte precaută cu medicamentele. Cu toate acestea, antacizii și unele suplimente cu calciu ar putea funcţiona în caz de arsuri stomacale în timpul sarcinii.

Aceste medicamente sau suplimente sunt disponibile fără prescripţie medicală, însă ar fi bine să discuţi cu farmacistul sau medicul tău pentru a vedea ce produs ţi se potriveşte cel mai bine. Dacă simptomele se înrăutățesc, ar trebui să discuţi cu medicul tău pentru a depista din timp orice problemă serioasă.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație