15 sfaturi pentru o întoarcere la serviciu fără încurcături

 

Nu eşti singura mamă pentru care întoarcerea la serviciu pare cel mai dificil moment din viaţă. Şi nu, nu eşti singura care se  întreabă ce va face copilul toată ziua la creşă sau la grădiniţă şi nici singura care se gândeşte că va primi priviri ciudate la serviciu pentru că are o pată de mâncare pe sacou. Noi îţi dăm 15 sugestii care să îţi facă întoarcerea la serviciu cât mai uşoară.

 

Acasă

  • Orice decizie pe care o iei înainte de a începe serviciul uşurează mult treburile. O modalitate de a face asta ar fi să te gândeşti la cum va fi rutina ta nouă şi dacă sunt lucruri pe care le poţi face din timp pentru a uşura tranziţia.
  • Discută despre întoarcerea ta la serviciu cu familia, prietenii şi îngrijitorii copilului. S-ar putea să aibă idei de economisire a timpului sau să depisteze problemele înainte ca ele să se ivească.
  • Naveta zilnică serviciu-casă ar putea fi mai uşoară dacă laşi obligaţiile de serviciu la birou. Acum că ai mai puţin timp cu copilul, vei vrea să profiţi la maximum de el.
  • Petrece timp cu familia şi prietenii ori de câte ori poţi.
  • Pregăteşte lucrurile de cu o seară înainte. Pentru a uşura agitaţia de dimineaţă, ai putea călca rufele sau ai putea să pregăteşti pachetele cu mâncare din timp.
  • Caută modalităţi de a uşura problema meselor. Acum, că lucrezi, micul dejun şi cina ar putea fi o provocare foarte mare. Când găteşti, încearcă să faci porţii mai multe, pe care le poţi lăsa în frigider sau în congelator, cu etichetă pe care să precizezi data în care au fost gătite. Caută în reviste sau pe Internet reţete şi feluri de mâncare ce nu necesită mult timp petrecut în bucătărie.

 

La serviciu

  • A te ţine de o rutină îi ajută pe copii să ştie la ce să se aştepte. Cercetările arată că îi ajută şi să se poarte mai frumos. Aşa că nu întârzia niciodată peste ora la care vii în mod normal acasă şi nu îţi lua niciodată angajamente profesionale în weekend.
  • Vizitează-ţi copilul la grădiniţă sau la creşă. Vă va ajuta pe amândoi să vă obişnuiţi cu noua rutină legată de serviciu. Atât tu, cât şi copilul, e posibil să vă simţiţi ciudat acum că petreceţi mai puţin timp împreună.
  • Să pui cât mai multe întrebări educatoarei sau bonei te va ajuta să îţi spulberi orice grijă ai putea avea vizavi de siguranţa copilului şi vei putea să te concentrezi mai bine la serviciu.
  • Să dezvolţi o relaţie cu educatoarea sau bona îţi poate reduce nivelul de stres. Lucruri simple precum a-i da un telefon ocazional sau a-i scrie un e-mail pentru a-ţi manifesta recunoştinţa că are grijă de copil vă poate solidifica relaţia. Totodată, va fi mult mai deschisă la a-ţi oferi informaţii în legătură cu ultimele lucruri pe care le face copilul tău.
  • Anunţă-ţi bona sau educatoarea din timp dacă programul tău de la serviciu se schimbă.
  • A avea o bonă de rezervă poate reduce presiunea. Gândeşte-te la cineva care poate sări imediat în ajutor atunci când ai nevoie şi căruia îi poţi încredinţa cheile de la casă. Poate fi o rudă sau un prieten foarte bun.
  • Asigură-te că ai un plan de rezervă atunci când se îmbolnăveşte copilul. Hotărăşte în avans cum să distribui responsabilităţile într-o asemenea situaţie. Spre exemplu, poţi pune la punct un program cu partenerul în aşa fel încât să lucraţi în ture.
  • Profită de orice ocazie pentru a te relaxa şi odihni. Dacă poţi, ia un mijloc de transport în comun spre serviciu. E o modalitate bună de a citi sau asculta muzică fără ca cineva să te deranjeze. În timpul pauzei de prânz, mergi la o plimbare în parc, ieşi la o cafea cu o prietenă sau citeşte o carte; fă orice care ar putea implica timp cu şi pentru tine.
  • Ia-ţi copilul ocazional la serviciu. Colegii tăi vor fi mult mai empatici dacă îţi cunosc personal familia.
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație