Clişee care îţi afectează cariera

Diplome | Totul despre mame
Numărul diplomelor nu atesta și calitatea cunoștințelor dobândite!
Diplome | Totul despre mame
Numărul diplomelor nu atesta și calitatea cunoștințelor dobândite!

Succesul în careră se bazează pe idei utile, nu pe clişee

Am auzit cu toţii de o serie de clişee cu privire la carieră, care, dacă sunt prezente pretutindeni, nu înseamnă că şi funcţionează. Iar unele dintre regulile nescrise legate de carieră existente pe site-urile de joburi sunt reţete strict teoretice de succes, care n-au ajutat pe nimeni cu adevărat.

Învaţă să faci diferenţa între clişeele obișnuite şi ideile cu adevărat utile, ca să ai într-adevăr suces în carieră!

 

O singură persoană, două feţe

Ce se spune: La muncă eşti o persoană, acasă eşti alta.
Care e realitatea: Bineînţeles că sunt anumite limite pe care ar trebui să le respecţi la job, aşa cum există şi un cod comportamental mai restrictiv, dar nu înseamnă că trebuie să îţi conturezi o nouă personalitate. Angajatul rigid şi sobru care nu schiţează niciun zâmbet nu se mai poartă nici măcar în corporaţii. De aceea, este esenţial să fii autentică, dacă vrei să te bucuri de ceea ce faci şi să nu transformi cele 8 ore într-un calvar.

Clişeele despre dezvoltare

Ce se spune: Să nu te opreşti niciodată din învăţat pe parcursul vieţii.
Care e realitatea: Mulţi dintre noi fac facultăţi după facultăţi, sperând că vor deveni persoanele supercalificate pe care le caută angajatorii. Cursurile nu sunt decât o bază subţire pentru job, pentru că adevărata experienţă se câştigă lucrând, izbindu-te de probleme reale zi de zi şi învăţând să iei decizii. Să nu mai spunem că multe facultăţi şi cursuri de specializare nu se axează doar pe materia care te interesează concret, ci pun accent şi pe multe lucruri de umplutură care nu fac altceva decât să-ţi irosească timpul şi banii.

Cantitate vs. calitate

Ce se spune: Să fii o persoană multitasking este ideal.
Care e realitatea: Adesea, această abilitate de a face mai multe lucruri simultan este confundată cu eficienţa. Nu este o abilitate reală, ci doar un mod de a acumula foarte mult stres, cel mai mare amic al ineficienţei. Studiile spun că un angajat are nevoie de 20 de minute pentru a se putea concentra din nou pe un proiect pe care l-a întrerupt pentru a face o altă sarcină, adică şi mai mult timp pierdut.

Un job pe care nu-l vrei

Ce se spune: Mai bine accepți acest job momentan, chiar dacă nu e ceea ce căutai.
Care e realitatea: Un post mult sub pregătirea ta, sub poziţiile deţinute anterior sau din cu totul alt domeniu va fi o mare pată pe CV-ul tău. Acceptă-l doar dacă e vorba de o situaţie financiară disperată, dar nu uita că-ţi va strica starea de spirit şi-ţi va diminua motivaţia, ceea ce duce la o productivitate scăzută.

Diana Mărăşoiu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație