Mama antreprenor. ”Fetele mele sunt cea mai valoroasă bijuterie, dar și partenerele mele de afacere” – Luiza Willems

Agitație. E zi de ședință foto. Toate ținutele sunt în mașină. Cutia cu sandvișuri și alte gustări e în geantă. O ultimă privire în oglindă confirmă că machiajul și părul arată bine. Și fetele sunt nerăbdătoare. Mișună pe lângă mama, cu părul proaspăt scos de pe moațe, în așteptarea semnalului ”Plecăm”. Clovnul Vasilică, prietenul mezinei, este și el nelipsit. Urcă toate în mașină și demarează. Se simte adrenalina în aer. Nu e prima lor ședință foto, dar fără un pic de emoție lucrurile nu au cum să iasă perfect.

Primește cele mai utile articole de parenting direct la tine în Inbox

Scrie-ne adresa ta de email

Acum câțiva ani, admiram mamele de la Hollywood și pe copiii lor îmbrăcați asemănător. Era ceva nou și fiecare mamă își dorea un set de haine pentru ea și copilul ei. Luiza Willems este printre primele care a popularizat conceptul mamă-fiică în România și totul a pornit nu de la mamele-vedete, ci chiar de la mama ei, o persoană cu un simț estetic dezvoltat, pe care l-a transmis și fetelor ei.

O fustă tradițională cu jupă albă a fost acel ”AHA!” de care a avut nevoie Luiza pentru a-și transforma complet cariera. ”Mama îi făcuse Annei Sophie, fiica mea mare, o astfel de fustiță dintr-un batic cu motive populare. Mi s-a părut foarte frumoasă, așa că mi-a cusut și mie, după modelul fustelor pe care le aveam deja în garderobă și mă defineau” – își amintește Luiza.

Pe atunci era om de marketing într-o companie, dar nu se mai regăsea în valorile promovate în corporație și își dorea ceva pe cont propriu. ”Familia mea merita o mamă și o soție prezentă și implicată în activitățile casei. Îmi doream o viață trăită în armonie, aproape de copiii mei. Mi se părea că a fi propriul șef este egal cu „a avea bani”, „a avea un program flexibil”, „a avea un statut privilegiat”… Între timp, am descoperit că e mult mai mult decât „a avea…”” – spune Luiza. Fusta din batic a fost cea care a pus bazele afacerii ”Girls fashion boutique – By Luiza Willems”. Iar primele produse vândute a fost chiar acest tip de fustă pentru mame și fetele lor.

Sedimta-foto-luiza-willems

Înapoi la ședința foto

E un shooting pentru colecția de primăvară. Anna Sophie are 7 ani și jumătate și este ”în afacere” încă de la începuturi. Se vede experiența, pozează dezinvolt și adoră fiecare ținută pe care o poartă. Cum altfel! Sunt creațiile mamei, iar, pe alocuri, modelele conțin și ideile ei. Eva Nicole, de trei ani, participă și ea, după puteri. Încearcă mereu să pună o vorbă bună pentru prietenul ei, clovnul Vasilică, jucăria preferată, să apară și el în fotografii. Însă pentru Vasilică încă nu sunt ținute, așa că rămâne mereu în afara fotografiilor selectate pentru promovare, spre supărarea fetiței. În rest, Vasilică are un portofoliu la fel de bogat ca prietena lui, Eva.

Mama antreprenor. Salonul de înfrumusețare pentru mămici și copii

Clovnul este și protagonistul unei întâmplări memorabile din timpul ședințelor foto. ”La o ședință de la Clinceni, am mers cu ambele fete. Eva îl luase și pe clovn, jucăria ei de somn, pentru că nu reușise să adoarmă în mașină. La un moment dat, Eva vine plângând la mine: „Mama, l-am pierdut pe Bebe Vasilică”… Îl aruncase într-un heleșteu să se joace cu peștii multicolori. Într-o secundă, mi-am dat jos ceasul de la mână să mă bag după jucărie, înainte să se ducă la fund. N-a mai contat nimic, nici că era plin de broscuțe, nici că era plin de pești, de nuferi. Jucăria trebuia salvată, altfel copilul nu avea să mai doarmă noaptea. Am salvat-o și am răsuflat ușurați. Când am ajuns acasă, ia ceasul de unde nu e! Îl uitasem în iarbă. A doua zi m-am întors la Clinceni. Ceasul mă aștepta în iarbă. Le numărase peștișorilor minutele până când m-am întors”. – își amintește amuzată Luiza.

 

LuizaWillems2

Vreau să aduc fericire mamelor

Între o idee bună și o afacere de succes se află multă muncă. Experiența din cei 13 ani de corporație, când a gestionat proiecte de sute de mii de euro, a ajutat-o să creeze totul pe baze solide. Să cunoască piața, să-și analizeze concurența, să-și cunoască punctele tari și pe cele slabe, să recunoască oportunitățile și amenințările și să profite de ele sau să le facă față. Pe banii proprii însă, deciziile se iau cu și mai multă prudență. ”Cele mai mari frici la început au fost că nu voi reuși să dezvolt conceptul într-o afacere, că îmi voi dezamăgi familia, dar și pe mine, că va trebui să redevin salariată. Deși fricile mele nu s-au materializat, mă mai încearcă, pentru că într-o afacere ca aceasta trebuie să te reinventezi periodic, să vii cu ceva nou, dar fără să te îndepărtezi de conceptul care te-a consacrat.” – explică Luiza.

Recomandări



Tot efortul vine cu satisfacții. Recent, fiica unei cliente i-a cerut părerea pe schițele pe care le desenase. Alteori, se simte înaripată dacă vede fotografia unei cliente cu fetița ei, ambele zâmbitoare, îmbrăcate în creațiile Girls Fashion Boutique. Sunt modelele Luizei de la concept, până la alegerea materialelor, schițe și promovare. ”Vreau fericirea unei mame și a copilului ei, nu suma de bani din portofel” – acesta este obiectivul Luizei atunci când creează fiecare produs.
Nici reușitele de business n-o lasă rece. A fost extrem de mândră când a fost selectată să devină furnizor pentru un lanț de magazine, dar și atunci când a semnat prima colaborare cu un magazin din străinătate.

16358925_1257557824320695_1690618213_n

Copii-modele, dar nu copii-model

Anna Sophie și Eva Nicole sunt modelele Luizei, dar și ”bijuteriile” care o pun cel mai bine în valoare, așa cum îi place să spună. Apar mereu în fotografii alături de Luiza. Cea mare este ”parteneră de afaceri” încă de la început. Cu ea a creat primele desene, a mers în depozite după materiale, a probat mostrele să vadă cum ies modelele. ”Anna Sophie este un copil foarte conștiincios și înțelege ce înseamnă noțiunea < afacerea noastră>”. Deja pozează ca o profesionistă și cred ca va fi un mare model. Cu Eva este încă dificil, pentru că e la vârsta ghidușiilor. O ședință foto este un eveniment solicitant și atunci când modelul este adult, cu atât mai mult când modele sunt copii. Sunt multe elemente de luat în calcul: cum să le distrezi, cum să le păstrezi entuziasmul, le este foame, sete, fac pipi…” Așa că pentru o colecție fac și 600 de poze, dintre care doar 20 ajung să vadă lumina Facebook-ului, pentru promovare. Cele mai frumoase poze sunt cele de joacă, fetele zâmbesc, iar mama este relaxată.

Sclipirea pe care o vedem la final în fotografii vine cu o bună doză de stres și emoții. ”Cel mai greu mi-a fost să pozez cu fetele pe un ponton de lemn. Iar faptul că îmi intrau tocurile între scânduri a fost cea mai mică problemă. Pontonul nu avea niciun fel de protecție, ci doar niște funii pe laterale. Eva tot voia sa meargă la marginea apei, iar eu oscilam între dorința de a face niște cadre reușite și cea de a-mi proteja puiul. După ce am tras două-trei cadre toate trei, am continuat doar cu Anna Sophie, iar Eva a așteptat cuminte într-o zonă sigură. Chiar și după ce trecuse pericolul, picioarele mele au continuat să tremure.” – își amintește Luiza.

IMG_4892

Experiența zecilor de ședințe foto cu fetele au făcut-o pe Anna Sophie să-și dorească o carieră de model pentru care mama o și susține. ”Dacă simți că cel mic are un talent sau calitate specială, susține-l, încurajează-l și caută oportunitățile necesare pentru a-i dezvolta acea calitate. Aceasta vreau să fac și eu pentru Anna Sophie. Deja lucrăm posturi de fashion la ședințele noastre foto. Le facem în joacă, iar Anna Sophie îi spune lui Dragoș, fotograful, <Mai vreau una grea, mai vreau ceva complicat!>”

Următorul pas este să răspundă cererilor mamelor de băieți, prin colecții mamă-fiu și colecții de familie, mamă-fiică-fiu.

S-ar mai întoarce acum într-o corporație? Da! Doar dacă acea corporație este a ei.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.