Profil de mamă harnică: Diana Gămulescu, creatoarea magazinului Micolino, dedicat prematurilor

TOTUL DESPRE MAME
Bebelusi Diana Gamulescu Totul despre mame

„Motivația mea sunt bebelușii și mamelor lor care au nevoie de încurajări, de o vorbă bună, de o mână de ajutor.” (Diana Gămulescu, creatoarea magazinului Micolino)

Ca sa schimbi total macazul de la o carieră cu program full-time în PR la un magazin cu hăinuțe pentru copii născuți prematur, trebuie să ți se întâmple ceva care să-ți schimbe complet viața. Diana Gămulescu, creatoarea magazinului cu produse pentru prematuri și a comunității Micolino, a născut doi băieți gemeni prematur și acest lucru a făcut-o să-și schimbe traseul profesional. Acum oferă consultanță și sfaturi de puericultură părinților cu copilași prematuri ori multipleți.

TDM: Dragă Diana, ce făceai înainte să devii mamă?
Înainte de a fi mamă, urmam traseul standard de carieristă în Relații Publice și o făceam cu mult drag, dar simțeam că nu mă reprezenta 100%, de aceea și parcursul meu profesional a evoluat din agenții de publicitate și PR în multinațională și apoi în ONG, pentru că eram în căutarea unui spațiu care să mă definească și să mă împlinească profesional. Sunt, totuși, recunoscătoare că am avut șansa să mă dezvolt în cadrul unor companii de renume și să întâlnesc oameni care și-au lăsat amprenta asupra modului meu de a gândi de acum. În ultimii ani, înainte de a deveni mamă, am coordonat comunicarea pentru organizații mari românești sau filiale ale unor companii din afară și am gestionat cu succes proiecte care au presupus lansări de produse locale și internaționale, târguri și expoziții, campanii ample de comunicare, proiecte în sectorul neguvernamental. În ultima perioadă nopțile petrecute la birou sau deplasările numeroase mă făceau să-mi zdruncin creierii în speranța că identific o idee magică de business care să mă propulseze în lumea antreprenoriatului. Evident că nu găseam nimic din ce nu era deja lansat pe piață, așa că mă resemnam și reveneam la rutina cotidiană. După 11 ani de activitate în Relații Publice ideea a venit singură, în mod natural și firesc.


TDM: Cum s-a „născut” ideea Micolino?

Ideea s-a „născut” și a crescut odată cu venirea pe lume a copiilor mei, doi gemeni născuți prematur, astfel că în primele luni de viață am traversat tot felul de praguri emoționale și m-am confruntat cu tot soiul de nevoi. A fost o perioadă critică în viața noastră și ne agățam de orice încurajare, de orice speranță și, după ce perioada a fost depășită, au început noile provocări. Ne doream să ne vedem bebelușii îmbrăcați în haine care să nu accentueze suferința lor și a noastră și să nu înoate în ele, dar nu găseam. Și, chiar dacă mai primeam câte un pont, erau foarte scumpe. În plus, cine avea timp să alerge prin oraș să le cumpere? Ne doream să ne documentăm despre ce înseamnă prematuritatea și care trebuie să fie așteptările noastre vizavi de evoluția bebelușilor și căutam sfaturi despre cum te poți descurca cu gemenii dacă ești singur. Resimțeam profund și nevoia de a mă consulta cu alte mămici care erau deja experimentate. Dar de unde să le iau? Cum să le găsesc? Păstrasem legătura cu una, două mămici alături de care petrecusem săptămâni bune în spital, dar nu-mi venea să le deranjez.
Apoi, în primele lor trei luni de viață am căutat bonă și căutările au fost un dezastru total. În perioada aceea, când orice mână în plus, în afară de cele două ale mele, ar fi contat enorm, ce bine mi-ar fi prins să am produsele pe care acum le aduc pentru alți părinți care au trecut prin exact aceleași provocări ca și noi!
Și uite așa, pas cu pas, etapă cu etapă, descopeream alte și alte produse care ne-ar fi ajutat enorm sau erau indicate/potrivite pentru ei și care nu se găseau în țară sau poate nici în Europa. Și, totuși, eram așa prinsă în responsabilitățile de mamă, încât nici prin cap nu-mi trecea că aș putea să centralizez aceste idei într-un plan de afacere. Până într-o zi când a venit momentul să decid dacă și când urma să revin pe piața muncii. Și cum băieții aveau doar un an și ni se păreau prea mici ca să-i integram în colectivitate, mi-a încolțit ideea de a îngloba două concepte: una socială, de suport, și una comercială.

Prima dată am gândit comunitatea Micolino în cadrul căreia am adunat mulți părinți cu bebeluși prematuri sau cu gemeni cu scopul de a face schimb de experiență, de a ne împărtăși trăirile, frământările, dar și bucuriile, și de a dărui și asigura suportul nostru proaspeților părinți. Și este tare emoționant ce se întâmplă acolo și cum mai toți își deschid sufletul și împărtășesc cu noi o groază de lucruri minunate.
Apoi, ca o continuare a acestei initiațive de suport din zona virtuală, am în plan organizarea de evenimente tematice care să ofere mamelor participante suport, relaționare și accesul la informații care nu au fost aduse în atenție până acum și care să puncteze latura concretă, pragmatică și utilă. De pildă, primul astfel de eveniment a fost organizat în primăvară cu tema „Nașterea prematură” și l-am gândit ca un apel de conștientizare și informare către viitorii părinți, prezentând, într-o manieră realistă, dar caldă, care sunt provocările și recomandările pentru o familie care se poate confrunta cu o astfel de situație. Pentru toamnă mi-am propus să organizez un alt seminar în cadrul căruia să fie prezentate tehnicile de prim ajutor la bebeluși, și mai am niște planuri secrete, dar pe care nu le voi divulga acum.
Micolino Totul despre mame Iar shopul online Micolino, deși are un segment foarte îngust drept public, a fost gândit cu suflet și drag ca un suport de resurse și pentru alți părinți care identifică aceleași nevoi ca și noi, nu din rațiuni pur comerciale. Evident că ne dorim să-l facem cunoscut și să crească, dar luăm lucrurile cu maturitate și răbdare. Legat de produse, am ales branduri recunoscute la nivel mondial în această nișă și am mizat pe îmbinarea perfectă dintre calitate, design și utilitate.

TDM: Nu ți-a fost teamă să lași un venit cât de cât cert pe un viitor incert din punct de vedere financiar?
Mi-a fost teamă să mă desprind de copii, pentru că nu era niciunul dintre noi pregătit, așa că aspectele financiare au trecut automat pe planul doi. În plus, nu mă mai regăseam în papucii angajatului. Simțeam că trebuie să am libertate de decizie, de exprimare și o oarecare independență în decizii, așa că acum simt că mi-am găsit locul și îmi exercit vocația. Îmbin comunicarea, o zonă în care eu mă simt confortabil, cu implicarea socială, și cu aspecte comerciale privind shopul Micolino. Chiar mă simt norocoasă că pot sa fac acest lucru acum și că pot sa fiu un suport oricât de mic și altor părinți. Îmi e drag când îmi scriu ori mă caută la târguri ca să-mi mai arate o poză cu bebelușul, când vin cu gemenii la standul magazinului ca să-i vedem, să ne cunoaștem, să-mi ceară păreri. Mă și motivează, dar mă face și mai responsabilă.

TDM: Care a fost bugetul pe care l-ai alocat începerii unei afaceri proprii? A avut de suferit bugetul familiei?
Practic, toate economiile familiei au fost direcționate către acest business pentru că noi nu facem intermedieri, ci am ales să investim în stocul propriu, ceea ce a „înghițit” cea mai mare parte a investiției. Este adevărat că este un alt confort și o altă percepție când știi că ai niște rezerve și acestea se transformă în investiție.

TDM: Care au fost primele reacții din partea celor apropiați când le-ai povestit de ideea nebunească de a începe ceva nou, pe cont propriu?
Evident că orice început pentru unii reprezintă doar un risc, de la alții primești admirație pentru că ești dispus să încerci așa ceva, iar de la alții citești printre rânduri suspiciunea că vei reuși într-o piață supraaglomerată. Însă, dacă există determinare, încredere și depui toate eforturile ca să faci rotițele să se miște, atunci încep să apară și rezultatele. Iar cele mai palpabile sunt rezultatele comunicării și al suportului în comunitatea pe care o dezvolt în permanență și care acum numără aproape 400 de membri. Ei sunt motivația mea: bebelușii și mamelor lor care au nevoie de încurajări, de o vorbă bună, de o mână de ajutor.
În plus, avem avantajul că am adus si o noutate: în exclusivitate pentru piața din România avem soluții dedicate părinților care au multipleți (gemeni, tripleți etc), dar și celor care au bebeluși născuți înainte de termen (prematuri), ori născuți cu o greutate mică la naștere și deja vestea ajunge acolo unde trebuie.

TDM: Diana, care sunt pentru tine avantajele și dezavantajele lucrului de acasă?
Pentru o mamă timpul are alte dimensiuni, bucuria alte conotații, iar familia are alte înțelesuri, așadar nu văd un impediment în acest statut, de mamă care lucrează de acasă, ba din contră. Mă bucur de copii, le sunt alături așa cum visam să o fac, iar timpul pe care îl petrecem împreună este mereu o joacă, o experiență și o descoperire. Exista și un revers, dar nu mă voi plânge de el – lucrul până târziu în noapte, după ora lor de culcare, sau fragmentarea activității de peste zi – dar prefer ca băieții să crească sub ochii mei decât să-i vad o oră seara, după o zi intensă de birou.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa